Seminarium turystyka od morza

11 Października 2019, 10:00-15:30 (Piątek)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Seminarium Turystyka od morza
już niedostępne -

Zapraszamy do wzięcia udziału w seminarium "Turystyka od morza", wydarzeniu towarzyszącemu Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2019, którego program obejmuje cykl wykładów oraz dwa panele dyskusyjne z udziałem znakomitych ekspertów oraz praktyków przemysłu czasu wolnego, w tym turystyki morskiej i żeglarskiej.

Akwen Morza Bałtyckiego generuje miliony przyjazdów turystycznych w każdym letnim sezonie turystycznym. Co roku rodzą się także nowe pomysły, kreatywnego spędzania czasu nad morzem poza sezonem letnim.

"Morze" staje się coraz ważniejszą składową w budowaniu trwałego potencjału oferty turystycznej regionu, w tym sektora MICE (przemysłu spotkań), turystyki kulturowej, kulinarnej, zdrowotnej, sportowej czy edukacyjnej. Polskie morze zachęca także do eksperymentów, szukania nowych możliwości, jak również do wykorzystywania szans w marketingu niekonwencjonalnym. Parafrazując Jacka Trout'a - "wyróżnij się albo zatoń".

Podczas tegorocznej edycji seminarium "Turystyka od morza" omówimy aktualne tendencje i wyzwania rozwojowe dotyczące turystki na obszarach nadmorskich. Celem seminarium będzie wypracowanie i zaproponowanie rekomendacji w odniesieniu do innowacyjnych narzędzi dotyczących kształtowania rozwoju turystyki na tych obszarach, ze szczególnym uwzględnieniem koncepcji marketingu miejsc. Paneliści, przy aktywnym współudziale audytorium, będą poszukiwać zależności pomiędzy zmieniającymi się potrzebami turystów morskich i rejsowych a konkurencyjną ofertą w zakresie produktów turystycznych m.in. na przykładzie rynków skandynawskich. Ważnym polem rozważań będą też przełomowe rozwiązania w ramach przemysłów kreatywnych, w tym kultury oraz edukacji. Nowoczesne muzea, a także czerpiące z tradycji inne atrakcje w miastach, stają się współczesnymi latarniami przyciągającymi tysiące turystów każdego roku. Ich cechą jest interaktywność oraz bogactwo multimediów, a także nowa jakość narracji, dostosowanej do profilu i potrzeb współczesnego pokolenia turystów. Jesteśmy przekonani, że seminarium będzie doskonałą okazją do integracji środowiska interesariuszy związanych z problematyką trwałego i zrównoważonego rozwoju analizowanych obszarów.

W ramach seminarium zaplanowano dwa bloki tematyczne z udziałem grona specjalistów i praktyków. Pierwszy poświęcony będzie turystyce morskiej i cruisingowej, natomiast w drugim rozwiniemy w zagadnienie "Miasta - kultura - edukacja".

Turystyka morska i cruisingowa

10.00 - 10.10 Otwarcie seminarium - Marta Chełkowska, Dyrektor Departamentu Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego

BLOK I

10.10 - 11.15 Turystyka morska i rejsowa

  • Wprowadzenie do bloku - dr hab. Adam Przybyłowski, prof. UMG, Uniwersytet Morski w Gdyni
  • Trendy turystyczne na rynku skandynawskim w kontekście rozwoju produktów i oferty markowej kurortów nadbałtyckich - Łukasz Magrian, Dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej
  • Potrzeby i oczekiwania turystów skandynawskich w świetle badań Stena Line - dr Maciej Zborowski, Stena Line
  • Turystyka cruisingowa w perspektywie rozwoju portów Południowego Bałtyku - Jan Lewko, Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.
  • Trendy w turystyce i edukacji żeglarskiej - Jacek Kijewski, trener i instruktor żeglarski w Szkole Żeglarstwa "Junga"

11.15 - 11.50 Dyskusja: Rozwój oferty turystycznej dostosowanej do potrzeb turystów morskich i rejsowych

dr Maciej Zborowski, Stena Line / dr Katarzyna Mysiak, Gdyńska Rada Turystyczna, Urząd Miasta Gdyni / Łukasz Magrian, PROT /

Dariusz Stankiewcz, Aleksandra Stankiewicz, Baltic Gateway Poland/ Marek Kleban, STS "Pogoria" - The Sail Training Association Poland

Moderator dyskusji - dr hab. Adam Przybyłowski, prof. UMG, Uniwersytet Morski w Gdyni

11.50 - 12.05 Przerwa

Blok II

Miasta - kultura - edukacja

12.05 - 13.20

  • Jak budować narrację w nowoczesnych muzeach interaktywnych - Alicja Harackiewicz, Dyrektor Centrum Nauki Experyment w Gdyni
  • Architektura i design - rewolucja w muzeach i atrakcjach - arch. Rafał Mysiak, pracownia architektoniczna HOH
  • Otwarcie na innowacje - e-marketing i marketing niekonwencjonalny nową siła turystyki nadmorskiej - Anna Badyna, koordynator projektów, IF Events
  • Od atrakcji do szlaku markowego - koncepcja nowoczesnego sieciowania - Jacek Debis, Agencja Rozwoju Gdyni Sp. z o.o.
  • Gdynia - Puck - Hel - nadmorski krąg współpracy muzealnej - Aleksandr Gosk, Wicedyrektor Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni.

13.20 - 14.00 Dyskusja: Jak stworzyć efekt "wow"? Festiwale kultury oraz edukacja archeologiczna i architektoniczna na obszarach nadmorskich.

Marta Chełkowska, Dyrektor Departamentu Turystyki, Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego / Krzysztof Krężel, Muzeum Morskiego Dywizjonu Lotniczego w Pucku / Wojciech Waśkowski, Muzeum Obrony Wybrzeża w Helu / dr Robert Domżał, Dyrektor Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku / Alicja Harackiewicz, Centrum Nauki Eksperyment / Aleksander Gosk, Wicedyrektor Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni.

Moderator dyskusji - dr hab. Adam Przybyłowski, prof. UMG, Uniwersytet Morski w Gdyni

14.00 - 14.30 Przerwa

14.30 - 15.30 Networking - sieciowanie Partnerów oraz zwiedzanie Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni

Udział w seminarium jest bezpłatny. 

Zobacz również:

konferencje wydarzenia Gdynia