HALO ZETKI!
Młodzi ludzie, znacznie częściej niż reszta społeczeństwa, deklarują, że katastrofa klimatyczna to nie ich problem i że to inni powinni się nim zająć. Obojętność na kwestie klimatyczne wpisuje się w często opisywaną bierność i niechęć do angażowania się w życie społeczne.
Po sukcesie frekwencyjnym ostatnich wyborów, rozgorzała dyskusja, co skłoniło młodych wyborców do tak licznego, bezprecedensowego ruszenia do urn. Wcześniejsze badania pokazywały wszak, że młodzi ludzie nie interesują się polityką i nie mają ochoty na aktywność społeczną. Czy tłumy w lokalach wyborczych w październiku 2023 to jednorazowy zryw, czy też jaskółka zmian zaangażowania młodych w życie społeczne? Czy z młodymi można rozpocząć dialog o poradzeniu sobie ze zmianą klimatu?
- Jak mówić do młodych o klimacie i środowisku, żeby zmienili swoje postawy i wybory (nie tylko te polityczne)?
- Jakimi kanałami najlepiej do nich dotrzeć?
- Kto jest dla nich wiarygodnym źródłem informacji?
W środę 10 stycznia organizujemy Klimatyczny Tygiel Ekspertów, by w niezobowiązującej atmosferze wspólnie zastanowić się nad odpowiedziami na te pytania. Gospodarzami spotkania są Lata Dwudzieste we współpracy z Kantar Polska, agencją Profeina, Swarmcheck oraz Adres Media.
PROGRAM:
9:30 - kawa i przekąska na dobrą pracę mózgów
10:00 - sesja nasączania wiedzą
- Odpływająca ławica młodych. Jak ich nie wystraszyć i jak przyciągnąć do aktywnej dyskusji o zmianie klimatu? - Mateusz Galica, Marta Marczuk, Lata Dwudzieste
- Gra przeszłości i przyszłości - czym żyli i czym będą żyć młodzi dorośli w wolnej Polsce. - Agnieszka Becler, Adres Media; Piotr Wnuk, Kantar Polska
- Nie będziemy ratować świata, który wy zepsuliście - o zjawisku parentyfikacji w kontekście przeciwdziałania zmianie klimatu - Magdalena Budziszewska, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego
- Jak mówić do Zetek? Główne wnioski z najnowszego raportu Kantar Polska "GenZ". - Krzysztof Domeradzki, Kantar Polska
- Jak można mówić o środowisku? Prapremiera pierwszych wniosków z analizy semiotycznej przekazów reklamowych z raportu "EKO ECHO" (Lata Dwudzieste, Semiotic Solutions, Kantar Media, 2024) - Krzysztof Polak, Semiotic Solutions
- Młodzi (nie)zaangażowani - analiza udanych kampanii społecznych skierowanych do młodych. - Zuzanna Szybisty, Sophie Peck, Profeina
12:00 - tygiel ekspertów (dyskutują stratedzy, socjolodzy, psycholodzy, przedstawiciele NGO's, praktycy reklamy i komunikacji, młodzi ludzie)
- Pierwszy tygiel ekspertów - jak sformułować angażujący komunikat mobilizujący młodych ludzi do aktywności społecznej w obszarze przeciwdziałania zmianie klimatu? W dyskusji wezmą udział m.in.:
- Natalia Anielska, Corporate Profiles Consulting
- Kamila Grudniewska, Fundacja Edukacji i Aktywizacji Społecznej
- dr Olga Kazalska, WWF Polska
- dr Jacek Wasilewski, UW, Narrative Impact
- Dominika Lasota, Inicjatywa Wschód
- Adam Traczyk, More in Common
- dyskusję poprowadzi Mateusz Galica, Lata Dwudzieste
- Drugi tygiel ekspertów - jakimi kanałami dotrzeć dziś do młodych ludzi, jakie autorytety uruchomić? W dyskusji wezmą udział m.in.:
- Aleksandra Walczak, Orientuj.się
- Mateusz Urbański, DEM Interactive
- Kacper Parol, Fundacja Impuls dla Młodych
- Julia Kelsz, Ważne Sprawy
- Filip Połoska, Nowy Ład
- Filip Folczak, TVN24
- dyskusję poprowadzi Zuzanna Szybisty, Profeina.
Partnerzy:
Miejsce
Rokosowska 8, Warszawa