AKTYWNE SŁUCHANIE jako potęga porozumienia się
14 Października 2017, 16:00-19:00 (Sobota)

Sztuka zrozumienia - czy na pewno ją opanowałeś?
Aktywne słuchanie klienta to sformułowanie, na które chyba już większość osób reaguje negatywnie. Utożsamiane jest z banałem polegającym na utrzymywaniu kontaktu wzrokowego, przytakiwaniu i wydawaniu dźwięków w stylu: aha lub yhm.
Czy to ma być klucz do sukcesu w sprzedaży?
Nie, to nie w tym rzecz!
Na czym więc polega aktywne słuchanie?
Aktywne słuchanie to przede wszystkim szacunek do drugiej osoby polegający między innymi, na unikaniu szufladkowania go według wysokości rabatu jaki go usatysfakcjonuje i skłoni do zakupu. To również świadomość, że każdy jest inny i ma swoją własną historię i doświadczenia, które go ukształtowały, a zatem posiada odmienne przekonania, obawy, poglądy, opinie, gusta itp. To również świadomość, że transakcja powinna stanowić dobry biznes dla sprzedającego i kupującego, a więc, aby zaoferować odpowiednie rozwiązanie dla klienta, koniecznie trzeba skoncentrować się na nim, na tym co mówi oraz na tym, dlaczego o tym mówi. Czyli, co kryje się u źródła, co jest podstawą jego zastrzeżeń, czego dotyczą jego wątpliwości i z czego wynikają?
A więc aktywne słuchanie nie polega na tym, aby podczas wypowiedzi klienta potwierdzająco kiwać głową i pomrukiwać zastanawiając się jednocześnie, jakiego to argumentu użyć, by sfinalizować transakcję.
Jeżeli Twoim celem jest pozyskanie do współpracy nowego klienta i będziesz pamiętał o tym, że bez rozprawienia się z wszystkimi jego wątpliwościami nici z premii - nie będziesz zastanawiał się jak okazać klientowi to, że go słuchasz. Po prostu będziesz go słuchał, całym sobą próbując wyłowić z jego wypowiedzi to co leży u źródła.
Próbując okazywać klientowi zainteresowanie tzw. mową ciała, a przy tym nie koncentrując się na nim i na jego słowach, niczego nie zbudujesz. Okażesz się niespójny i nie wzbudzisz zaufania - a przecież nie o to chodziło.
Aktywne słuchanie to oczywiście tyko jeden z elementów rozmowy handlowej. Chcesz poznać dobre rady i praktyczne sposoby jak zwiększyć swoją skuteczność w sprzedaży - zapoznaj się z opracowanymi przez nas poradnikami.
Życzymy Ci nie tylko sukcesów w rozmowach z Twoimi klientami, ale i satysfakcji z pokonywania trudności. Rozwijaj się - dla siebie.
Szkolenie ma charakter warsztatowy
Trener pracuje z uczestnikami na faktycznie zaistniałych sytuacjach. Każdy case jest indywidualnie przepracowany z podaniem propozycji możliwych rozwiązań i perspektyw.
Kontakt: [email protected], 663 672 867
Prowadzący:
Basia Mazurek
Od ponad 20 lat buduje swoją skuteczność, jak sama mówi: dzięki świadomym decyzjom i konsekwencji w działaniu.
Charyzmatyczna kobieta z pasją. Wulkan energii. Doświadczona konsultantka, ekspert, trenerka, autorka i realizatorka wielu projektów. Od ponad 15 lat związana jest z rynkiem usług edukacyjnych, doradczych i projektowych a także szkoleniowych. Swoje doświadczenie zdobywała zarówno w sektorze publicznym, jak również prywatnym, zajmując najwyższe szczeble zarządzania.
Uwielbia pracę z ludźmi, twierdzi, że to ciągłe wyzwania, nieustanna aktywność i zaangażowanie, co przekłada się na zadowolenie i zaufanie odbiorców, a także na satysfakcję ze swojej pracy.
Jak mówi organizator wydarzeń B&N Consulting Natalia Kłos:
"Zaufaj jej, a jeśli pozwolisz jej na to, zobaczysz, że efekty w Twoim życiu będą zdumiewające. Basia nie uczy, jak zmienić swoje życie, ona sama jest nieustającą zmianą, która inspiruje ten świat do zmiany."
Zwrot z inwestycji > 100%, jeśli we właściwy sposób wykorzystasz zdobyte patenty!