Kontrola UODO - warsztaty praktyczne

28 Marca 2019, 09:30-15:00 (Czwartek)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
Podana cena jest ceną brutto
Cena netto: 499 zł
Udział w pierwszym warsztacie upoważnia do otrzymania 100 zł zniżki na kolejne warsztaty
Członkowie SMB, Członkowie SAR

Podana cena jest ceną brutto
Cena netto: 499 zł
Udział w pierwszym warsztacie upoważnia do otrzymania 100 zł zniżki na kolejne warsztaty

dostępnych: 8

już niedostępne 613,77 zł -
Podana cena jest ceną brutto
Cena netto: 699 zł
Udział w pierwszym warsztacie upoważnia do otrzymania 100 zł zniżki na kolejne warsztaty
Firmy niezrzeszone

Podana cena jest ceną brutto
Cena netto: 699 zł
Udział w pierwszym warsztacie upoważnia do otrzymania 100 zł zniżki na kolejne warsztaty

dostępnych: 10

już niedostępne 859,77 zł -


Kontrola UODO - warsztaty praktyczne

Mniej kosztowne jest dobre przygotowanie niż naprawianie konsekwencji wynikających z błędów

W związku z umieszczeniem telemarketingu na liście kontroli planowanych przez UODO w 2019 roku, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB przygotowało cykl warsztatów mającychpomóc przedsiębiorcom w przygotowaniach do potencjalnych kontroli. Planujemy trzy spotkania, podczas których będzie można pozyskać wiedzę o tymco warto przygotować zawczasu,jak może wyglądać kontrola, co warto o niej wiedzieć i czego można się spodziewać po jej zakończeniu.

Cele warsztatów: 

  • przygotowanie przedsiębiorców wykorzystujących narzędzia marketingu bezpośredniego, w tym telemarketingu, e-mail marketingu, in-door marketingu na zaplanowane w 2019 r. kontrole Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO);
  • omówienie praktycznych zagadnień i problemów związanych z wdrażaniem RODO w organizacji na rynku marketingu bezpośredniego;
  • rozpowszechnianie i promowanie najlepszych praktyk i rozwiązań w obszarze ochrony danych osobowych.

Co otrzymasz?

  • Wskazówki jak przygotować procedury wewnętrzne do kontroli
  • Listę zadań dla Twojego zespołu, która pomoże upewnić się, czy Twoja organizacja spełnia wymogi RODO
  • Tekst KODO będący przedmiotem ustaleń z UODO
  • Certyfikat udziału w warsztacie
  • Zniżkę na kolejny warsztat z cyklu - 100 pln netto


Program warsztatu:

Warsztaty będą obejmować następujące zagadnienia

Jak się przygotować na kontrolę UODO?

Na czym polega audyt i wdrożenie RODO? Omówienie dokumentów, którymi trzeba dysponować na wypadek kontroli - checklista oraz przedstawienie przykładów.

Jak powinien wyglądać proces wdrożenia?

Obszary i działy, w których standardowo występują dane osobowe (działania marketingowe - na zlecenie, ale również marketing własny, realizacja umów, bazy danych, sprawy personalne, księgowość, serwisy społecznościowe).

Informacje o tym jakie podstawowe elementy powinny być elementem wdrożenia:

Klauzule zgody, klauzule informacyjne, rejestr czynności, wzory umów powierzenia, testy wyważenia (balancing testy), WOSOD/OSOD, upoważnienia do przetwarzania danych, procedury - wymagane przez RODO i te, które zwiększają bezpieczeństwo danych, ogólna analiza ryzyka.

Problematyka powołania i zgłoszenia IODO 

W jakich przypadkach IODO jest potrzebny.


Co zmieniło RODO w podejściu do kontroli ochrony danych osobowych? 

Co to jest zasada rozliczalności i jakie ma to znaczenie dla kontroli? Jak realizować w praktyce zasadę rozliczalności.


Jak zachowywać się w czasie kontroli i jak będzie przebiegać kontrola? 

Weryfikacja uprawnień kontrolujących do przeprowadzenia kontroli, w tym weryfikacja zakresu kontroli. 

Współpraca z Urzędem w czasie kontroli. Udostępnianie informacji, dokumentów, systemów bazodanowych, przedstawianie stosownych wyjaśnień. 

Omówienie głównych elementów, które będą badane przez PUODO, ze szczególnym uwzględnieniem procesów telemarketingu oraz w procesów agencji bazodanowych (zaplanowanych na 2019 roku).

Omówienie jak mocno wstecz UODO może nas sprawdzać?


Co po zakończeniu kontroli?

Jakie sankcje przysługują UODO? Od kontroli do ewentualnej sankcji - jaka jest procedura i ile może trwać?

Czy mogę przez swoich klientów, kontrahentów lub konkurentów zostać pozwany do sądu za naruszenie RODO? Co w takiej sytuacji? 


Korzyści z udziału:

  • Dowiesz się co zrobić, żeby być przygotowanym na potencjalną kontrolę i przejść ją z uśmiechem na twarzy;
  • Poznasz praktyczną interpretację nie zawsze przejrzystych przepisów;
  • Otrzymasz możliwość zadania pytań i uzyskania użytecznych odpowiedzi;
  • Dowiesz się na co zwrócić uwagę i co może być istotne dla kontrolujących;
  • Poznasz rozwiązania, które w przyszłości ułatwią Ci współpracę z kontrolerem.
  • Skonsultujesz swoje rozwiązania z ludźmi z branży
  • Otrzymasz możliwość wpływu na kształt samoregulacji rynku - poruszone przez Ciebie problemy zostaną przekazane Radzie ds. RODO w marketingu, która współpracuje z UODO w celu wdrożenia Kodeksu dobrych praktyk w przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z dyrektywą RODO.

Jeśli więc jesteś...

  • prawnikiem, inspektorem ochrony danych, informatykiem odpowiedzialnym w Twojej organizacji za ochronę danych osobowych;
  • członkiem zarządu, właścicielem firmy, który chce zrozumieć czego konkretnie można się spodziewać po nadchodzących kontrolach
  • albo po prostu jest to tematyka, która żywo Cię interesuje

... to nasze warsztaty zostały skrojone na miarę Twoich potrzeb.


Warsztaty poprowadzi prawnik Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB - mec. Tomasz Grzybowski, partner w Kancelarii CORE Law Grzybowski & Pilc, 

Specjalizuje się w ochronie danych osobowych i reprezentuje SMB w Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego i Interaktywnego ( FEDMA), gdzie bierze udział w pracach nad regulacjami unijnymi dotyczącymi rynku marketingu bezpośredniego w Unii Europejskiej. Program warsztatów został zatwierdzony przez Radę ds. RODO w marketingu bezpośrednim przy SMB.


Organizator Praktycznych warsztatów - kontrola UODO


Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB istnieje od 1995 roku i jest organizacją non-profit zrzeszającą najbardziej dynamiczne firmy działające w obszarze marketingu bezpośredniego i interaktywnego. Misją Stowarzyszenia jest integracja i rozwój branży, edukacja, promocja najlepszych praktyk oraz wspieranie firm stosujących najwyższe standardy działania. Stowarzyszenie jest członkiem Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego FEDMA i blisko współpracuje z Urzędem Ochrony Danych Osobowych, dzięki czemu aktywnie opiniuje projekty aktów prawnych dotyczących rynku komunikacji marketingowej na poziomie ustawodawstwa polskiego i europejskiego oraz dba o przestrzeganie norm etycznych zebranych m.in. w Kodeksie Etycznym SMB. Udział w pracach SMB daje możliwość współpracy i wymiany doświadczeń z liderami rynku i profesjonalistami z branży.

Partner Merytoryczny warsztatów - kontrola UODO


CORE Law Grzybowski & Pilc- firma prawnicza radców prawnych specjalizująca się w ochronie danych osobowych oraz prawie marketingu. Twórcy bloga prawomarketingu.pl. Partner firmy - mec. Tomasz Grzybowski specjalizuje się w prawie marketingu i ochronie danych osobowych od 12 lat, w czasie których pomagał przeprowadzić wiele akcji i kampanii reklamowych, rozwijać bazy danych konsumentów w zgodzie z obowiązującym prawem, doprowadzać do zawarcia rzetelnych kontraktów handlowych. Od ponad roku pomaga intensywnie klientom we wdrożeniach RODO weryfikując ich bazy danych, klauzule, procedury i dokumentację wewnętrzną. Jest prawnikiem Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB oraz należy do Komitetu Prawników unijnej organizacji FEDMA. Interesuje się ponadto nowymi technologiami, problematyką technicznego bezpieczeństwa danych, zagadnieniami sztucznej inteligencji.


Zapraszamy również na kolejne warsztaty z cyklu Kontrola UODO - warsztaty praktyczne

Warsztat 2 - So it begins - na czym polega kontrola i czego należy się spodziewać?

Warsztat 3 - Krajobraz po bitwie - Co po zakończeniu kontroli?

Uczestnicy 1. warsztatu otrzymują zniżkę w wysokości 100 pln netto na kolejne warsztaty

Zobacz również:

szkolenia Marketing RODO Telemarketing Urząd wydarzenia Warszawa