Webinar: Fundacje rodzinne - dla kogo?
31 Maja 2023, 10:00-12:00 (środa)
Wydarzenie w formie online: Microsoft Teams,
Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach razem z Kancelarią Doradztwa Podatkowego Ewa Flor oraz Kancelarią Prawną Smok Sp. k. zaprasza do udziału w webinarze poświęconemu tematyce firm rodzinnych - Fundacje rodzinne - dla kogo?
Termin wydarzenia: 31.05.2023r., w godz.: 10:00-12:00
22 maja 2023 zacznie funkcjonować ustawa o fundacji rodzinnej. Głównym celem fundacji rodzinnej jest zachowanie majątkowej substancji firmy rodzinnej poprzez wniesienie przez fundatorów firm rodzinnych do fundacji rodzinnej majątku (m.in. nieruchomości/udziały/akcje w firmie rodzinnej). Z drugiej strony rozwiązanie to umożliwia i zapewnia członkom rodziny - beneficjentom czerpanie korzyści poprzez realizację określonych świadczeń na ich rzecz w sposób i na zasadach określonych przez fundatora w statucie. Dodatkowo fundacje rodzinne pozwolą na efektywne podatkowo pomnażanie majątku rodzinnego. Zatem jest to rozwiązanie, które powinno być znane każdej rodzinnej firmie.
Webinar kierowany jest do:
- właścicieli firm rodzinnych, w szczególności w których planowana jest sukcesja międzypokoleniowa;
- przedsiębiorców, którzy są zainteresowani efektywnym podatkowo zarządzaniem ich majątkiem;
Program wydarzenia:
- Polska fundacja rodzinna - cele i zadania fundacji rodzinnej
- Jak założyć fundację rodzinną?
- Kim są fundatorzy i beneficjenci fundacji rodzinnej?
- Fundacja rodzinna a prawo spadkowe
- 5.Orientacyjne koszty założenia i utrzymania fundacji rodzinnej
- Fundacja rodzinna jako wehikuł podatkowy?
- Opodatkowanie fundacji rodzinnej (CIT, VAT, PIT po stronie beneficjentów):
- Wniesienie majątku do Fundacji Rodzinnej
- Opodatkowanie CIT Fundacji Rodzinnej
- Zwolnienie z podatku PIT
- Wysokość opodatkowania PIT i CIT
- Działalność gospodarcza w fundacji rodzinnej
- Kiedy trzeba zapłacić podatek w funkcjonowaniu fundacji rodzinnej
- Estoński CIT w połączeniu z fundacją rodzinną
8.Sesja pytań i odpowiedzi
Prelegenci
Ewa Flor - doradca podatkowy, właściciel kancelarii doradztwa podatkowego i kancelarii prowadzącej rozliczenia przedsiębiorców Kancelaria Doradztwa Podatkowego Ewa Flor, ATL Accounting&Payroll Sp. z o.o. Licencjonowany doradca podatkowy (nr wpisu 10233) z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie podatków i księgowości. Członek Rady Podatkowej przy Konfederacji Lewiatan. Przez ponad osiem lat Ewa Flor była Dyrektorem Departamentu Podatków i Księgowości (później: Dyrektorem Departamentu Podatków) w jednym z największych polskich banków. Wcześniej zdobywała doświadczenie zawodowe jako menadżer w największych międzynarodowych firmach konsultingowych - Ernst & Young (EY) i BDO. Specjalizuje się w doradzaniu dla branż IT/nowych technologii a także doradza firmom rodzinnym. Doradza w restrukturyzacjach, połączeniach, podziałach przedsiębiorstw. Prowadzi szkolenia/webinary/wykłada na uczelniach wyższych/prelegent na konferencjach gospodarczych. Publikuje z zakresu podatków.
Katarzyna Knapik - Pacyga - licencjonowany doradca podatkowy (nr wpisu 12587). Prawie 15 lat doświadczenia w zakresie podatków (głównie CIT i VAT) i compliance. Ponad 8 lat doświadczenia w działach podatkowych banków. Doświadczenie w jednej z dużych kancelarii doradztwa podatkowego w Polsce również w obsłudze klientów zagranicznych/anglojęzycznych.
Maciej Smok - adwokat, współzałożyciel Stratos Management, Partner w Kancelarii Adwokackiej - Kancelaria Prawna Smok Sp. k. Maciej Smok specjalizuje się w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych oraz procesach typu M&A. Uczestniczył i doradzał w wielu transakcjach sprzedaży podmiotów gospodarczych, przejęcia podmiotów jak również doradzał w procesach pozyskania finansowania dłużnego, także dla sektora medycznego. Przeprowadzał również wiele procesów związanych z przekształceniem spółek, podziałem oraz połączeniem spółek. Odpowiadał za proces restrukturyzacji w spółce z branży Automotive, branży IT, branży Kolejowej. Posiada bogate doświadczenie w bieżącej obsłudze prawnej podmiotów sektora ochrony zdrowia.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
REJESTRACJA ONLINE NA WYDARZENIE
Zapraszamy!
Kontakt organizacyjny:
Zespół ds. edukacji, doradztwa i projektów
[email protected]
tel.: 32/ 351 11 86