38. Zjazd Członków, Sympatyków i Gości Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR
21 Listopada 2020, 12:00-15:00 (Sobota)
Online,
Kim jesteśmy?
Stowarzyszenie skupia wokół siebie osoby, które doświadczyły pracy z mentorem lub sami są mentorami, a także tych, którzy zainspirowani metodą poszukują narzędzi do pracy działając w zakresie rozwoju naukowego i edukacji.
Naszym celem jest budowanie nowych standardów mentoringu w Polsce, poszukiwanie nowych narzędzi do pracy mentora i tworzenie bazy wiedzy dla innych. Jesteśmy przekonani, że mentoring jest to taka relacja pomiędzy mistrzem a uczniem, która zmienia życie zarówno mentora jak i mentee, wnosząc nowe i świeże spojrzenie na wiele spraw tak zawodowych jak i życiowych. Rozumiemy więc mentoring z jednej strony jako pewną drogę, na którą mistrz i uczeń wchodzą dobrowolnie i zobowiązują się kroczyć nią razem pomagając sobie w trudnych chwilach, a z drugiej strony jako proces rozwoju, który doskonale może znaleźć zastosowanie w biznesie i różnego rodzaju organizacjach. Więcej o nas TUTAJ
Zaproszenie na 38. Zjazd Członków, Sympatyków i Gości Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR
Od początku istnienia Stowarzyszenia przyświecały nam idee osobistych spotkań, dzielenia się wiedzą, dobrymi praktykami i uczenia się oraz propagowania mentoringu. Dlatego organizujemy cylkiczne spotkania, zwane Zjazdami. Tym razem jednak, z uwagi na zaistniałą sytuację, spotykamy się on-line, lecz dzięki temu możemy zaprosić więcej gości z całej Polski, dlatego serdecznie zapraszamy do poznania nas i uczestnictwa w otwartej części rozwojowej.
Serdecznie zapraszamy:
Mentorów, mentee oraz wszystkich sympatyków mentoringu,
Pracowników branży edukacyjnej i rozwojowej: trenerów, coachów, nauczycieli, wykładowców, dyrektorów szkół,
Przedstawicieli biznesu: HR-owców, menedżerów, właścicieli firm, którzy chcieliby poznać potencjał mentoringu jako metody rozwoju pracowników,
Specjalistów z wszelkich dziedzin, którzy chcieliby zostać mentorami i dzielić się swoją wiedzą z innymi
Program
12.00 - 12.10 - Czas na połączenie się, nieformalne poznanie się uczestników i członków Stowarzyszenia
12.10 - 12.30 - Powitanie, kilka słów o Stowarzyszeniu i mentoringu- Grzegorz Dobek, Prezes Stowarzyszenia
12.30 - 13.15 - "Mentoring w środowisku akademickim" - prof. Dariusz Rott - dobra praktyka / case study (opis poniżej)
13.30 - 15.00 -"Jak z sukcesem prowadzić Mentoring?" - Agnieszka Kauczyńska - warsztat (opis poniżej)
Mentoring w środowisku akademickim
1. Nauczyciel akademicki. W rolach głównych: pracownik nauki, pracownik naukowo-dydaktyczny, pracownik badawczo-dydaktyczny.
2. Umasowienia a indywidualizacja procesu kształcenia.
3. Nauczyciel akademicki. W pozostałych rolach: promotor, tutor, coach, mentor.
4.Omówienie realizowanego programu mentorskiego: Współczesne polskie reportaże literackie o Wschodzie: stereotypy - kompetencje - perspektywa dydaktyczna (projekt: Jeden Uniwersytet - Wiele Możliwości. Program Zintegrowany" realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, 2020-2021).
5. Przyszłość mentoringu w środowisku akademickim.
Prowadzący: Dariusz ROTT
Absolwent Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego (1989), Instytutu Dierżawina w Sankt Petersburgu (Rosja, 2016) i Scuola Estiva di Calligrafia a Belle Arti (Casa Monteripido, Perugia, Włochy, 2018). Nauczyciel akademicki na Wydziale Humanistycznym UŚ w Katowicach. Był profesorem wizytującym na Uniwersytecie Sofijskim im. św. Klemensa Ochrydzkiego (Katedra Literatur Słowiańskich, Sofia, Bułgaria, 2018), Uniwersytecie św. Cyryla i Metodego (Katedra Komunikacji Marketingowej, Trnawa, Słowacja, 2010-2015), Państwowym Uniwersytecie Pedagogicznym im. Pawła Tyczyny (Katedra Języków i Literatur Słowiańskich, Humań, Ukraina, 2017-2018) oraz w Collegium Civitas w Warszawie (Katedra Dziennikarstwa, 2014-2015). Wypromował 11 doktorów (nauki humanistyczne i społeczne: literaturoznawstwo, kulturoznawstwo, nauki o mediach i komunikacji społecznej w Polsce i na Słowacji), w tym najmłodszego doktora nauk humanistycznych w Polsce (doktorat zatwierdzony w wieku 25 lat).
Literaturoznawca, slawista, specjalista w zakresie kultury dawnej Polski, badań śląskoznawczych, komunikacji społecznej, rzecznictwa prasowego, nauk o mediach, zagadnień współczesnej oświaty i szkolnictwa wyższego oraz zarządzania wiedzą i kontaktów sfery nauki, kultury i biznesu. W 2008 r. otrzymał tytuł profesora nauk humanistycznych. Dyrektor Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Fundacja Uniwersytetu Śląskiego. Pomysłodawca, założyciel i dyrektor Pracowni Zarządzania Wiedzą (od 2010). Członek Stowarzyszenia Mentorów "PROMENTOR".
Jak z sukcesem prowadzić mentoring?
Sukces w pracy Mentora jest zależny od wielu czynników.To co ma znaczenie już od pierwszego spotkania to umiejętność dopasowania się w relacji Mentor-Mentee. Ma to wpływ m.in. na ustalenie zasad współpracy, realizację programu mentorskiego orazdobierania skutecznych metod pracy. Budowanie właściwych relacji już od pierwszego kontaktu ułatwia pracę na kolejnych etapach procesu mentoringowego.
Pomaga w tym świadomość własnego stylu interpersonalnego Mentora ale też rozpoznanie stylu interpersonalnego Mentee. Wiedza na temat stylów interpersonalnych oraz umiejętność ich stosowania daje poczucie pewności w pracy Mentora.
Zapraszam do udziału w warsztacie, na którym wymienimy się doświadczeniami Mentorów m.in. w zakresie:
- jak ustalić zasady współpracy np. odwoływanie spotkań, nieodrabianie pracy domowej, udzielania wzajemnego feedbacku,
- jak program merytoryczny; jak kontraktować ewentualne zmiany?
- co robić, gdy Mentee niespodziewanie wrzuca tematy poboczne,
- jakie metody pracy sprawdzą się we współpracy z Mentee o danym stylu,
- co zrobić gdy Mentee za dużo mówi o życiu prywatnym, przez co za bardzo się spoufala z Mentorem?
- co robić, gdy widzimy, że Mentee nie nadąża z materiałem?
Prowadzący: Agnieszka Kauczyńska
Menedżer, konsultant i trener zarządzania, mentor. Właścicielka Firmy Synergy Consulting Group.
Realizuje projekty planowania i wdrażania strategii, controllingu i zarządzania finansami. Przeprowadza zmiany w firmach w zakresie sukcesji, restrukturyzacji i reorganizacji. Z wykształcenia magister finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Absolwentka rocznego kursu w Instytucie Zarządzania Fundacji Polsko- Francuskiej z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem. Doradca finansowy EFG w zakresie zarządzania finansami.
Uzyskała Certyfikat Konsultanta Zarządzania "Certified Management Consultant" w Danii. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania MATRIK (01/ICTDL/2016).
W pracy łączy swoją wieloletnią praktykę managerską i konsultingową z zakresu strategii, finansów i zarządzania firmą. Certyfikowany Project Manager (nr.317/2009r.) Wspiera Rady Nadzorcze, Właścicieli i Zarządy Firm w osiąganiu zaplanowanych celów biznesowych. Do diagnozowania i planowania rozwoju organizacji stosuje narzędzia diagnostyczne - jest Certyfikowanym Partnerem ADVISIO Poland.
Pracuje jako mentor wspierając Właścicieli w zakresie:
- zarządzania finansami,
- wdrażania controlingu,
- zarządzania strategią rozwoju firmy,
- przekazywania zarządzania sukcesorom w firmie rodzinnej,
- rozwoju umiejętności przywódczych. Certyfikowany konsultant Extended DISC - analiz behawioralnych "Jak jako lider".
Jest mentorem i członkiem Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR w Krakowie.