Zarządzanie Relacjami z Klientami i Efektywny Proces Sprzedaży w Praktyce [SZKOLENIE STACJONARNE]
6 Sierpnia 2020, 10:00 (Czwartek) - 7 Sierpnia 2020, 17:00 (Piątek)
Sound Garden Hotel, Warszawa Zobacz na mapie

Koronawirus COVID-19 zmienia świat, biznes i życie pracowników. Takie rzeczy jak praca zdalna, home office czy wykorzystanie nowoczesnych technologii do komunikacji wewnętrznej oraz kontaktu z klientami stają się normą i tworzą nową rzeczywistość biznesową. Nadzwyczajna sytuacja wymaga nadzwyczajnych rozwiązań również w takich obszarach, jak sprzedaż i obsługa klienta.
Szkolenie Zarządzanie Relacjami z Klientami - Efektywny Proces Sprzedaży w Praktyce jest odpowiedzią na te potrzeby.
Dzięki udziałowi w szkoleniu zweryfikujesz swoją dotychczasową strategię sprzedaży, określisz na nowo profil idealnego klienta i dostosujesz pod niego proces sprzedaży. Poznasz skuteczne sposoby na pozyskiwanie klientów oraz budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami w nowej rzeczywistości. Dowiesz się również, z jakich narzędzi korzystać by optymalizować i monitorować procesy sprzedaży oraz jak wybrać odpowiedni System CRM.
DLA KOGO? - GRUPA DOCELOWA
Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób, które chcą zoptymalizować i podnieść efektywność procesów sprzedaży w nowej rzeczywistości biznesowej (nowoczesne technologie, koronawirus, praca zdalna / home office, kryzys gospodarczy, rozproszona struktura sił sprzedaży) oraz chcą budować długotrwałe relacje z klientami.
Szkolenie szczególnie przyda się:
- Przedsiębiorcom poprawić efektywność procesów sprzedaży
- Menedżerom sprzedaży, którzy chcą poznać metody i narzędzia do efektywnego zarządzania strukturami handlowymi (również rozproszonymi)
- Osobom przeznaczonym do awansu na kierownicze stanowisko w dziale sprzedaży
- Handlowcom i pracownikom działów sprzedaży chcącym skutecznie realizować plany sprzedażowe i osiągać swoje cele
- Freelancerom i osobom pracującym w branży B2B, które potrzebuję metod i narzędzi by skutecznie obsługiwać klientów i zwiększać sprzedaż.
CELE SZKOLENIA
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie projektowania procesów sprzedaży oraz nawiązywania, budowania i utrzymywania relacji z klientami z wykorzystaniem sytemu CRM, jak również wsparcie Uczestników we wdrożeniu zdobytej wiedzy w codzienną praktykę.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- poznasz różne strategie, kanały i narzędzia pozyskiwania klientów
- określisz profil swojego idealnego klienta
- dowiesz się jak zaprojektować lejek marketingowy i lejek sprzedażowy
- zaprojektujesz ścieżkę zakupową Twoich klientów
- dowiesz się jak budować relacje z klientami z Twojej grupy docelowej i jak nimi zarządzać
- dowiesz się, jaka jest rola procesu sprzedaży i poszczególnych jego etapów
- nauczysz się projektować proces sprzedaży i określisz proces sprzedaży dla swojego idealnego klienta
- dowiesz się, jak wybrać odpowiedni system CRM dla swoich procesów sprzedaży
PROGRAM SZKOLENIA
UWAGA! To nie jest kolejne nudne szkolenie, podczas którego wysłuchasz nudnego wykładu, jak ważne jest budowanie i zarządzanie relacjami z klientami. To szkolenie dzięki któremu wypracujesz na nowo swój idealny proces sprzedaży dopasowany do Twojego idealnego klienta i specyfiki Twojej firmy oraz poznasz od praktycznej strony narzędzia do zarządzania relacjami z klientami.
ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTAMI
- Strategia biznesowa a strategia marketingowa i strategia sprzedaży
- Strategie i metody pozyskiwania klientów
- Pozyskiwanie klientów - kanały i narzędzia
- Lejek marketingowy i lejek sprzedaży
- Budowanie relacji z klientami - korzyści, etapy, metody i zasady
- Strategia współpracy z kluczowymi klientami
- Budowanie lojalności klientów
PROCES SPRZEDAŻY I OBSŁUGA KLIENTA
- Określenie profilu idealnego klienta
- Diagnoza potrzeb i oczekiwań klientów
- Modele zachowań konsumentów i ścieżka zakupowa klientów
- Czym jest proces sprzedaży i jaka jest jego rola?
- Rodzaje procesów sprzedaży
- Uczestnicy procesu sprzedaży - role, odpowiedzialność i zadania
- Dobór etapów i zadań w procesie sprzedaży
- Projektowanie procesu sprzedaży
NARZĘDZIA DO ZARZĄDZANIA PROCESAMI SPRZEDAŻY
- Pozyskiwanie i gromadzenie informacji o klientach
- Kwestie prawne w pozyskiwaniu przetwarzaniu danych klientów
- Segmentacja klientów
- Kwalifikowanie leadów
- Zarządzanie szansami sprzedaży
- Spotkania i komunikacja z klientami w nowej rzeczywistości
- KPI i analiza skuteczności sprzedaży
- Jak wybrać i wdrożyć odpowiedni system CRM?
- Narzędzia wspieracjące zarządanie relacjami z klientami
SYSTEM CRM - CASE STUDY
- Realne case study procesu sprzedaży firmy działającej w branży B2B
- Najważniejsze funkcjonalności dobrego i skutecznego systemu CRM w praktyce
ZADANIE WDROŻENIOWE
- Zadanie wdrożeniowe dla uczestników: stworzenie idealnego profilu klienta + informacja zwrotna od trenera (do 1 tygodnia po szkoleniu)
- Zadanie wdrożeniowe dla uczestników: zaprojektowanie procesu sprzedaży na podstawie profilu idealnego klienta i ścieżki zakupowej klienta + informacja zwrotna od trenera (do 2 tygodni po szkoleniu)
- Konsultacje online w ramach wypracowania procesu sprzedaży i wyboru odpowiedniego systemu CRM (do 1 miesiąca po szkoleniu)
Szkolenie ma mocny wymiar praktyczny. Uczestnicy podczas szkolenia będą od razu wdrażali wybrane metody w praktykę i zakończone będzie zadaniem wdrożeniowym z terminem realizacji, do którego otrzymają infromację zwrotną po jego wykoaniu.
Uczestnicy będą mieli również możliwość nieograniczonych konsultacji z trenerem w tamach wdrożenia do 30 dni od zakończenia szkolenia.
Inne komplementarne szkolenia:

TRENER NA ŻYWO
SZKOLENIA ZAMKNIĘTE
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Najważniejszym celem szkolenia jest praktyczne wykorzystanie poznanych metod i narzędzi i w praktyce. Poniżej znajdują się cele szczegółowe szkolenia.
WIEDZA
- Poznasz korzyści, jakie wynikają z wdrożenia koncepcji zarządzania relacjami z klientami
- Poznasz przepisy prawne odnoszące się do pozyskiwania i przechowywania danych klientów
- Będziesz potrafił wskazać związek pomiędzy strategią generalną przedsiębiorstwa i strategią marketingową
- Poznasz różne strategie i kanały pozyskiwania klientów
- Poznasz narzędzia marketingowe nastawione na kształtowanie relacji z klientem
- Będziesz umiał wskazać czynniki mające znaczenie dla lojalności klienta
- Poznasz najważniejsze modele zachowań konsumentów
UMIEJĘTNOŚCI
- Będziesz potrafił wskazać i opisać potrzeby oraz oczekiwania różnych grup klientów
- Będziesz potrafił diagnozować potrzeby i oczekiwania klientów
- Nauczysz się określać profil idealnego klienta i dokonywać segmentacji klientów
- Będziesz potrafił opracować i zaprojektować efektywny proces sprzedaży
- Nauczysz się wykorzystywać narzędzia komunikacji elektronicznej w celu nawiązania i utrzymania kontaktu z klientem
- Będziesz potrafił indywidualizować ofertę i sposób kontaktu z klientem
- Będziesz potrafi określić istotne z punktu widzenia procesu sprzedaży kryteria w doborze systemu CRM
- Poznasz ofertę rynkową rozwiązań technologicznych typu CRM oraz będziesz potrafił wykorzystać narzędzia ICT i oprogramowanie wspierające zarządzanie relacjami z klientami
POSTAWA (KOMPETENCJE SPOŁECZNE)
- dostrzegać znaczenie relacji bezpośredniej w utrzymaniu klienta
- dostrzegać różnorodność potrzeb swoich klientów
- brać odpowiedzialność za efektywność w procesie pozyskiwania i obsługi klientów
METODY STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA
Szkolenie prowadzone jest jako forma zdalna online z wykorzystaniem następujących metod:
- Prezentacja interaktywna
- Mini wykład interaktywny
- Dyskusja moderowana
- Studium przypadku (case study)
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia w parach i grupowe
- Symulacja
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
- Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Materiały i ćwiczenia uzupełniające
- Certyfikat szkolenia
- Dostęp do zamkniętej grupy dyskusyjnej dla uczestników szkolenia
- Wsparcie we wdrożeniu po szkoleniu

Miejsce
Żwirki i Wigury 18, Warszawa