BlackBox No.117 - Last Train out of Warsaw
Wydarzenie jest częścią projektu BlackBox 3City, więcej na temat projektu na stronie bb3c.pl.
Autor: Morningstar Jason
Format: freeform
Konwencja: II wojna światowa, dramat historyczny
Czas trwania: 4 godziny
Liczba uczestników: 2 — 8
Pociąg zbudowano nocą, w pośpiechu, na tyłach stacji kolejowej w Wilnie. Do lokomotywy parowej OKl27 przyczepiono 6 czerwono-żółtych wagonów. Wagonów zaprojektowanych do wojaży wakacyjnych, mieszczących po 40 pasażerów każdy. Dziś w każdym z nich będzie ich 60. W środku widać nieuchronny upływ czasu, wygięte deski drewnianych podłóg, postrzępione wiklinowe siedziska i wirujące kurze pióra w rogach. Kiedyś miały lepsze dni.
17 września o godzinie 6:48 na stację Warszawa Gdańska wjeżdża ostatni pociąg wolnej Warszawy. W oddali dudni ogień artyleryjski, a w powietrzu czuć gryzący dym. Armia niemiecka już niemal całkowicie okrążyła miasto.
Wyjeżdżający z Warszawy pociąg ma do pokonania tylko 720 kilometrów. Warszawa-Pilawa-Dęblin-Rejowiec-Zwierzyniec-Rawa Ruska-Lwów-Stryj-Dolina-Stanisławów-Syhot.
Przy prędkości 50 km/h. skład powinien pokonać ją w 14 godzin…
Opis
Akcja gry toczy się w samym środku oblężenia Warszawy w 1939 roku, w dniu, w którym Niemcy ostrzelali Zamek Królewski, a Armia Czerwona przekroczyła polską granicę. Gracze wcielają się w kilkoro pasażerów ostatniego pociągu wyjeżdżającego ze stolicy skazanej przez okupantów na zagładę.
Larp jest podzielony na sceny. Każda stacja to jeden punkt na mapie: dalej od okropności wojny i bliżej do bezpiecznego celu, do Rumunii. Podróż pociągiem obfituje w incydenty zarówno "zewnętrzne" (np. niemiecki atak powietrzny, nalot bandytów, stacja pełna ludzi desperacko pragnących dostać się do pociągu) jak i "wewnętrzne". Każdy pasażer ma własne problemy i tajemnice, które zostaną ujawnione podczas gry i które mogą dość dosłownie wykoleić całą ucieczkę.
Inspiracją do stworzenia scenariusza był początkowy rozdział książki Alana Frusta "The Polish Officer", a rozwiązania mechaniczne autor zaczerpnął z gry Matthijsa Holtera "Archipelago II".
Wymagania
Prosimy i przybycie na larp w stroju podróżnym z lat 30tych XX wieku.
Infografiki
Gra wymaga wcześniejszego przygotowania stroju.
No pain, czyli dozwolony kontakt niesprawiający dyskomfortu.
Gra porusza tematykę dyskryminacji, bądź wykorzystania.
Gra porusza tematykę uzależnień.
W grze odgrywa się sceny przemocy.
W grze obecny jest wulgarny język.