CREDIT CLUB PICM online - 28.04.2022
EKTOR TRANSPORTOWY - OBAWY O UTRZYMANIE RENTOWNOŚCI
Jak wynika z najnowszych badań w sektorze MŚP, zrealizowanych dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, 56 proc. firm uważa, że konflikt w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję oraz Białoruś będą negatywnie wpływać na ich kondycję finansową. W wielu przypadkach skutki są natychmiastowe, co piąte przedsiębiorstwo już musiało ograniczyć działalność, tyle samo boi się, że z czasem sytuacja zmusi ich nawet do zamknięcia. W największym stopniu negatywnych skutków konfliktu obawiają się firmy transportowe i logistyczne (61 proc.), tuż za nimi zajmujące się budownictwem, usługami i przemysłem (57 proc.), stosunkowo najmniej handlowe, ale i tak jest to niemal co druga (48 proc.). Branża TSL (transport, spedycja, logistyka) zarówno w Polsce, jak i na świecie, poniosła znaczące straty w wyniku globalnej pandemii. Kiedy już można było przypuszczać, że sytuacja powoli się stabilizuje, na ten sektor gospodarki spadł kolejny cios w postaci agresji Rosji na Ukrainę. Jaką cenę za tę sytuację zapłaci polski transport?
PRELEGENCI
Radosław Pelc - analityk sektora motoryzacyjnego i TSL, Santander Bank Polska S.A.
Maciej Wroński - Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska (TLP)
dr Jacek Karcz - Ekspert logistyki i transportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego (PITD), GRUBER Logistics
Zapraszamy do bezpłatnej rejestracji!