Zarządzanie menedżerskie w praktyce
Zarządzanie menedżerskie w praktyce
2 dni (16 godzin) - zajęcia stacjonarne w godz. 9:00-17:00
CEL SZKOLENIA:
Nabycie przez kadrę pracowników różnych szczebli, wiedzy i umiejętności w zakresie skutecznego zarządzania zespołem pracowników.
- wie jak budować swój autorytet poprzez różne style kierowania zespołem;
- zna sposoby jak prawidłowo wyznaczyć cel i przekazać go zespołowi oraz wie jakie są różnice między celami a zadaniami;
- wie jak udzielać informacji zwrotnej, czyli feedbacku, w sposób efektywny i rozwijający pracownika, uwzględniając metody takie jak metoda SZEPT;
- zna czynniki motywujące i demotywujące pracownika;
- wie jak dopasować swój styl zarządzania do sytuacji, rozpoznając różne style takie jak dyrektywny, towarzyski, liberalny i konsultacyjny;
- wie jak rozpoznawać metaprogram kierunku motywacji pracownika i dostosowywać skuteczną komunikację w zarządzaniu, uwzględniając metaprogram "od" i "ku";
- odróżnia jakie są rodzaje motywowania pracowników, kiedy i który rodzaj motywacji stosować, uwzględniając różne sytuacje;
- wie jak diagnozować i stosować stopnie delegowania zadań przez przełożonego;
- wie jak stosować poziomy delegowania w zależności od poziomu dojrzałości pracownika (zespołu) i jakie są korzyści wynikające z delegowania zadań.
- umie wyznaczać cele i przekazywać je zespołowi, stosując zarządzanie przez cele;
- potrafi budować autorytet wobec zespołu, stosując różne style kierowania;
- umie udzielać informacji zwrotnej pracownikom, aby pomóc im w rozwoju; potrafi dopasowywać własny styl zarządzania w zależności od sytuacji;
- znajduje sposoby motywowania pracowników, stosując motywację negatywną lub pozytywną;
- umie rozpoznawać rodzaj motywacji pracownika w procesie zarządzania;
- umie diagnozować i stosować stopnie delegowania zadań przez przełożonego;
- zarządza przez cele - czyli określa kierunki działań zespołu poprzez wyznaczanie i przekazywanie celów oraz ich realizację poprzez delegowanie zadań i monitorowanie postępów;
- wykorzystuje różne style kierowania zespołem i umiejętnie dopasowuje odpowiedni styl do sytuacji oraz stopnia dojrzałości zespołu i pracownika;
- rozumienie czynniki motywujące i demotywujące pracowników;
- stosuje odpowiednie techniki motywacyjne w celu zwiększenia zaangażowania i efektywności pracy
PROGRAM
1.Zarządzanie przez cele - czyli w jakim kierunku prowadzić zespół
a.Jak prawidłowo wyznaczyć cel
b.Jak prawidłowo przekazać cel zespołowi
c.Cele a zadania
2.Style kierowania zespołem - czyli jak budować swój autorytet
a.Dyrektywny
b.Konsultacyjny
c.Delegujący
d.Towarzyski
e.Który styl jest najlepszy i na jakiej podstawie decydować, którym stylem należy się posłużyć
f.Stopień dojrzałości zespołu i pracownika
3.Udzielanie informacji zwrotnej - feedback - czyli rozwój pracownika bez zniechęcania
a.Rodzaje informacji zwrotnej
b.Metoda SZEPT - czyli model efektywnego udzielania pozytywnej lub negatywnej informacji zwrotnej z uwzględnieniem kierunku motywacji pracownika
c.Atuty i rezerwy w informacji zwrotnej - czyli sposób ich przedstawienia oraz zachowanie odpowiednich proporcji
4.Czynniki motywujące i demotywujące pracownika
a.Kiedy motywujemy a kiedy demotywujemy pracownika
b.Co motywuje pracowników
5.Dopasowanie własnego stylu zarządzania
a.Styl dyrektywny
b.Styl towarzyski
c.Styl liberalny
d.Styl konsultacyjny
6.Rozpoznanie metaprogramu kierunku motywacji pracownika i dostosowanie skutecznej komunikacji w zarządzaniu
a.Metaprogram "od"
b.Metaprogram "ku"
7.Rodzaje motywowania pracowników
a.Motywacja negatywna
b.Motywacja pozytywna
c.Kiedy i który motywacji rodzaj stosować
8.Rozpoznanie rodzaju motywacji pracownika w procesie zarządzania
a.Motywacja wewnętrzna
b.Motywacja zewnętrzna
c.Demotywacja - podstawowe przyczyny
9.Diagnoza i stosowanie stopni delegowania zadań przez przełożonego
a.Co muszę delegować
b.Co powinienem delegować
c.Co mogę delegować
d.Co powinienem wykonać sam
e.Co muszę wykonać sam
10.Stosowanie poziomów delegowania w zależności od poziomu dojrzałości pracownika (zespołu)
TRENER
Roman Iwasieczko - trener, coach ICC, master NLP, HR Biznes Partner. Od 2000 roku trener biznesu, kompetencji interpersonalnych, negocjacyjnych, motywacyjnych i menedżerskich w standardzie HRDBP. W ramach realizowanych projektów zajmuje się rozwojem kadry kierowniczej, tworzeniem zespołów, rekrutacjami i coachingiem. Zarządzał zespołami w międzynarodowych korporacjach oraz w mniejszych polskich firmach. Tworzy i realizuje badania typu AC i DC oraz oceny 360 stopni. Jego motto trenerskie to "Profesjonalizm z poczuciem humoru" - bo nawet najmądrzejsze szkolenia nie mogą być nudne.