Przeciwdziałanie dyskryminacji płacowej i mobbingowi w firmie
Zastanawiasz się jak należy kształtować w spółce relacje, aby wyeliminować albo zminimalizować możliwość wystąpienia mobbingu, dyskryminacji oraz nierównego traktowania w wynagrodzeniach?
Jakie wdrożyć zabezpieczenia dla firmy przed roszczeniami pracowników w przedmiotowym zakresie?
Weź udział w praktycznym szkoleniu opartym na analizie licznych case studies oraz bogatym orzecznictwie sądowym. Zabezpiecz swoją firmę przed gigantycznymi odszkodowaniami.
Kodeks pracy przewiduje dwa rodzaje roszczeń, z którymi może wystąpić do sądu pracownik, doznający mobbingu:
- roszczenie o zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę, jeżeli mobbing wywołał u pracownika rozstrój zdrowia oraz
- roszczenie o odszkodowanie w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie za pracę, jeżeli mobbing stał się przyczyną rozwiązania umowy o pracę (art. 94[3] § 3 - 4 k.p.).
Co ważne, stroną pozwaną zawsze będzie pracodawca, niezależnie od tego czy sam dopuszczał się mobbingu. Odpowiedzialność pracodawcy jest skutkiem naruszenia obowiązku jaki stanowi przeciwdziałanie mobbingowi (art. 94[3] § 1 k.p.). Odpowiedzialność pracodawcy jest odpowiedzialnością gwarancyjną, co również podkreślił Sąd Najwyższy (III PK 2/09, LEX nr 510981) wskazując, że:
"prawne konsekwencje mobbingu ponosi wyłącznie pracodawca i to zarówno wtedy, gdy sam dopuścił się zabronionych działań i zachowań względem pracownika, jak i wtedy, gdy tolerował tego typu działania i zachowania pracowników względem siebie, bądź ich w ogólne nie dostrzegał. Pracodawca odpowiada zatem zarówno za czynne znęcanie się nad pracownikami, jak i za niewywiązanie się z obowiązku przeciwdziałania występowaniu zachowań mobbingowych innych osób"
Pracodawca ponosi zatem odpowiedzialność niezależnie od tego kto będzie sprawą mobbingu - współpracownik, przełożony czy też osoby trzecie.
Jeżeli nie jesteś pewien w jaki sposób uchronić swoją firmę przed taką odpowiedzialnością - to szkolenie jest przeznaczone właśnie dla Ciebie.
Korzyści:
- Dowiesz się jak zidentyfikować zachowania niepożądane takie jak mobbing oraz dyskryminację płacową
- Dowiesz się co zrobić, gdy przychodzi pracownik i mówi, że jest mobbowany
- Wyjaśnimy co grozi firmie i jak ją zabezpieczyć przed roszczeniami pracowników
- Zdobędziesz praktyczne wskazówki, jakie warunki wynagradzania ipremiowania wprowadzić, aby było bezpiecznie
- Dowiesz się, co zrobić, gdy chcemy, aby pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymywali różne wynagrodzenie
- Dowiesz się czy i jak można zróżnicować premię dla pracowników opodobnych kwalifikacjach
- Poznasz najczęstsze błędy HR w kształtowaniu zasad wynagradzania wfirmach
Uczestnicy
- Kierownicy działów,
- Dyrektorzy,
- Prezesi,
- Menedżerowie działów personalnych,
- Osoby odpowiedzialne za politykę personalną firmy,
- Liderzy zespołów.
Program:
23 SIERPNIA 2022
9.45 - Logowanie na platformę i sprawdzenie ustawień
10.00 - Rozpoczęcie szkolenia
CZYM JEST MOBBING?
- przykłady z orzecznictwa i praktyki
- cechy charakterystyczne mobbingu, w tym 45 cech mobbingu wg Heinza Leymana
IDENTYFIKOWANIE I ROZPOZNAWANIE MOBBINGU
- mobber i ofiara - cechy charakterystyczne
- zachowania wskazujące na istnienie zjawiska
DZIAŁANIA PRAKTYCZNE ZAPOBIEGAJĄCE ZJAWISKU
- z zakresu codziennego zarządzania
- komunikacja w zespole
- zasady dotyczące kultury pracy
- jak wydawać polecenie, nadzorować, kontrolować, aby pracownik nie zarzucił mobbingu?
REAGOWANIE NA MOBBING
- z punktu widzenia przełożonego
- z punktu widzenia obserwatora
- z punktu widzenia ofiary
- reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem
PRZEPISY KODEKSU PRACY DOTYCZĄCE MOBBINGU
- prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników
- możliwe roszczenia i odszkodowania za mobbingu
PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI W MIEJSCU PRACY
- procedura antymobbingowa - zakres, stosowanie, wzory regulacji
- komisje antymobbingowe - zasady działania
NOWELIZACJA PRZEPISÓW O MOBBINGU
- jak wpływa na sytuację firmy?
MOBBING PODCZAS PRACY ZDALNEJ
- poznaj przykłady zachowań - naucz się zabezpieczać firmę
DYSKRYMINACJA PŁACOWA
- które zapisy w regulaminach wynagrodzeń firm są ryzykowane z punktu widzenia zarzutu o nierówne traktowanie w zakresie wynagrodzeń?
- okresowe oceny pracowników źródłem nierównego traktowania w premiowaniu
- różne wynagrodzenia w firmach dla osób o podobnych kwalifikacjach - codzienność a prawo
- jak stworzyć idealne zasady wynagradzania w firmie?
- odpowiedzialność HR
ILE FIRMA MOZE PRZEGRAĆ W SĄDZIE, GDY PRACOWNIK WYGRA SPRAWĘ O MOBBING LUB DYSKRYMINACJĘ PŁACOWĄ
- jak pracownik wyliczy odszkodowanie a jak zadośćuczynienie?
- przykłady kwot z rozstrzygnięć sądowych
- zbuduj skuteczny system zabezpieczeń
CASE STUDIES. KONSULTACJE INDYWIDUALNE
15.00 - Zakończenie szkolenia
Metody:
Szkolenie on-line
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o naszą platformę
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo, poprzez czat
Cena, termin, miejsce:
TERMIN:
23 sierpnia 2022R.
MIEJSCE SZKOLENIA:
SZKOLENIE ON-LINE
Zobacz centrum konferencyjneCENA:
Zgłoszenie do 02/08/2022: 1 170 PLN + 23% VAT - Obniżasz koszt o 15%
Cena zawiera:
uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby
materiały szkoleniowe, certyfikat
Uwagi:
Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom lub clickmeeting
Wymagania sprzętowe:
1. Wymagania przeglądarki w laptopie/komputerze stacjonarnym:
● Aktualne wersje przeglądarek Chrome, Firefox (aktualne tzn. że przeglądarka była aktualizowana przez ostatnie 2 lata)
● Przeglądarki: Safari, IE, Edge powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie. W takim wypadku należy skorzystać z Chrome lub Firefox.
2. Wymagania w telefonie/tablecie:
● Telefon z Androidem 6.0+ i korzystający z przeglądarki Chrome (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem Android)
● Telefon z system iOS 12.2+(iPhone) i przeglądarką Safari Mobile (inne przeglądarki nie gwarantują działania na telefonach z systemem iOS).
● Telefony ze starszymi systemami operacyjnymi na telefonach powinny działać, ale nie jest zagwarantowane 100% działanie.
● Podczas dołączania do pokoju, należy pozwolić aplikacji (będzie komunikat systemowy) na dostęp do mikrofonu.
3. Wymagania sieciowe:
● Dla uczestnika szkolenia: min. 2 Mbits/sek pobieranie (download) oraz 1 Mbits/sek wysyłanie (upload)
● Dla prezentującego wartość wysyłania(upload) min. 1 Mbits/sek , im większa wartość tym lepsza jakość prezentowanego obrazu/dźwięku.
● Można korzystać z Internetu w telefonie tzw. LTE
● W sieciach firmowych należy sprawdzić firewall i skontaktować się ze swoim działem IT i przekazać im następującą informację: "Aplikacja do webinarów korzysta z portów TCP 80/443(HTTP/HTTPS) UDP 16384-32767 do WebRTC audio"
4. Wymagania fizyczne:
● Do słuchania webinaru potrzebny jest tylko głośnik/słuchawki w komputerze
● Do przesyłania dźwięku potrzebny jest mikrofon (polecamy zestaw słuchawki z mikrofon, które zapewniają lepszą jakość niż wbudowany mikrofon w komputerze)
● Kamera wbudowana w laptopa/telefon jest wystarczająca