Testy użyteczności
Kolejny kurs w ramach Flying Bisons Academy dotyczy testów użyteczności. Dowiecie się czym jest użyteczność i jak można ją badać. Przekażemy Wam wiedzę na temat projektowania, przeprowadzania i analizy wyników testów użyteczności, które są uniwersalnym narzędziem w pracy każdego UX Researchera_ki.
Dlaczego warto?
- Dowiesz w jakim celu przeprowadza się badania, czym jest użyteczność i jak ją testować
- Poznasz najlepsze praktyki procesu projektowania i realizacji badań użyteczności dla produktów cyfrowych
- Dowiesz się jak dobrać metody i próbę badawczą oraz jak przygotować kryteria rekrutacyjne
- Powiemy Ci, jak należy słuchać, obserwować i rozumieć respondentów oraz jak formułować pytania, aby moderacja testów użyteczności była płynna i skuteczna
- Dowiesz się, z jakich narzędzi korzystać do planowania, przeprowadzania i analizowania testów użyteczności dla produktów cyfrowych
- Poznasz sposoby na skuteczne syntetyzowanie wyników badań i ich prezentację w czytelny i atrakcyjny sposób dla odbiorców biznesowych
- Usłyszysz jak myśleć o badaniach użyteczności w kontekście biznesowym
- Na koniec kursu otrzymasz materiały z kursu
- Kameralna grupa 16 uczestników
- Każdy uczestnik dostanie list referencyjny od Flying Bisons, potwierdzający udział w kursie i zakres nabytych umiejętności
Dla kogo jest nasz kurs?
- Początkujących UX Resercherów_ek oraz badaczy_ek, które nie mają dużego doświadczenia w przeprowadzaniu testów użyteczności
- Studentów_ek UX, antropologii, socjologii lub innych pokrewnych kierunków
- Projektantów_ek UX/UI chcących nauczyć się przeprowadzać testy użyteczności
- Osób rozważających zmianę branży i chcących zobaczyć, na czym polega praca w UX Research
Wymagania wstępne
- Otwarta głowa 🧠
- Chęć do nauki 🔎
Dlaczego Flying Bisons Academy?
Czy korzystasz z aplikacji KFC albo robisz zakupy przez stronę Hebe? Jeśli tak, to znasz już niektóre z naszych produktów, które tworzyliśmy od samego początku!
Jako Flying Bisons jesteśmy liderem digital konsultingu w Polsce, a misją naszej Akademii jest przekazywanie praktycznej wiedzy i umiejętności z obszaru badań, strategii, user experience i product designu.
Harmonogram
Dzień 1.
13.05.2024 (poniedziałek), 17:30-20:30
1. O użyteczności - dlaczego warto ją badać i kto się tym zajmuje?
Na początku przedstawimy Wam krótko Flying Bisons i nasze role. Opowiemy czym jest użyteczność - jak i po co ją badać oraz kto się tym zajmuje. Porozmawiamy o user experience i aspektach dobrze zaprojektowanych produktów.
2. Badania w procesie projektowym
W tej części porozmawiamy o badaniach na różnych etapach procesów projektowych. Wyjaśnimy jakie są metodyki badań, ich cele oraz rodzaje. Przedstawimy argumenty mówiące o tym dlaczego warto wprowadzić badania w trakcie procesu tworzenia produktów i usług oraz jakie korzyści wynikają z zastosowania i łączenia różnych rodzajów badań.
3. Wprowadzenie do testów użyteczności
Na tym etapie porozmawiamy już konkretnie o testach użyteczności - w jakim celu i kiedy warto je wykonać. Opowiemy też o różnych zastosowaniach i rodzajach testów użyteczności.
Dzień 2.
15.05.2024 (środa), 17:30-20:30
1. Przygotowanie do testów użyteczności
Drugi dzień kursu zaczniemy od omówienia przygotowań do testów użyteczności - czyli wszystkiego co należy zorganizować przed terminem badań. Dowiesz się jak dobrać próbę badawczą i przygotować kryteria rekrutacyjne. Dowiesz się jak zaprojektować scenariusz badawczy - przedstawimy praktycznie wskazówki i powiemy na co zwrócić szczególną uwagę. Porozmawiamy również o narzędziach, które przydają się w pracy UX Researchera_ki i konkretnie w przypadku testów użyteczności.
2. Prowadzenie testów użyteczności
W tej części zajmiemy się omówieniem etapu wykonywania testów. Przedstawimy zasady i wskazówki, które przydadzą się do podczas zdobywania pierwszego doświadczenia w przeprowadzaniu testów użyteczności. Powiemy w jaki sposób obserwować badanych i jak z nimi rozmawiać. Dowiesz się w jaki sposób i jakie pytania zadawać, a jakich najlepiej unikać.
3. Analiza wyników i tworzenie raportu
W tej części porozmawiamy o tym co dzieje po zakończeniu testów użyteczności. Dowiesz się w jaki sposób należy analizować i priorytetyzować wyniki. Przedstawimy też wskazówki i praktyczne porady dotyczące tworzenia raportu z badań.
4. Quiz i Q&A
Na zakończenie zrobimy podsumowanie, quiz wiedzy i przeprowadzimy sesję Q&A.
Prowadzące
Katarzyna Kryszczuk, Service Designer, LUX MED
Z Flying Bisons byłam związana przez kilka lat, pracując jako resercherka i strateżka. Obecnie pracuję jako Service Desinger po stronie klienta. Zajmuję się badaniami i strategią - prowadzę warsztaty z klientami, projektuję i przeprowadzam różne rodzaje badań, w tym testy użyteczności. Miałam okazję prowadzić projekty dla wielu marek i start-upów m.in. Booksy, Enel-med, Alab czy Modivo. Jestem również mentorką w projekcie UX Portfolio Challenge organizowanym przez Dare It.
Kamila Rodzinka, UX Researcher, Flying Bisons
Jestem absolwentką Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doświadczenie zawodowe zdobywałam prowadząc badania eksploracyjne i testy użyteczności dla renomowanych marek z różnych branż, w tym healthcare, e-commerce, beauty, crypto, finance, gov & public sector. Od 2020 roku jestem integralną częścią zespołu Flying Bisons i specjalizuję się w planowaniu i przeprowadzaniu badań, warsztatów, diagnozowaniu oczekiwań, problemów, potrzeb i doświadczeń użytkowników, a także kształtowaniu kierunku zmian produktowych i rozwiązań cyfrowych.