INSTYTUT KOGNITYWISTYKI M. BENNEWICZ I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA
Ponad trzydziestoletnie doświadczenie Macieja Bennewicza (terapeutyczne, psychologiczne, coachingowe) oraz gwałtowny rozwój nauk o procesach psychicznych, skłoniły go do założenia Instytutu Kognitywistyki.
Tylko bowiem kognitywne - całościowe i holistyczne - podejście do drugiego człowieka (uwzględniające dorobek różnych nauk) jest szansą, a nawet gwarancją trwałej zmiany w jego życiu. Chodzi przy tym również - a może przede wszystkim - o poszukiwania duchowości i głębi.
Praktyczna strona kognitywistyki umożliwia nie tylko przypatrywanie się własnej nieświadomości, lecz również - w toku rozwoju osobistego - wpływa na osłabienie (a niekiedy zniknięcie), bariery oddzielającej świat nieświadomy od świadomego.
Praca z drugim człowiekiem w ujęciu kognitywnym, umożliwia zdystansowanie się od fascynującego obszaru zwanego przez Junga nieświadomością zbiorową. W niej bowiem, w społecznej presji, wykuwa się zbiorowy nacisk na jednostkę, powstają wzory, kultury, schematy poznawcze i stereotypy, które bierzemy (niektórzy przez całe życie) za rozsądne, uczciwe i racjonalne. Z reguły to one odbierają nam radość życia i sprawiają, że nie czujemy się naprawdę wolni.
Tylko bowiem kognitywne - całościowe i holistyczne - podejście do drugiego człowieka (uwzględniające dorobek różnych nauk) jest szansą, a nawet gwarancją trwałej zmiany w jego życiu. Chodzi przy tym również - a może przede wszystkim - o poszukiwania duchowości i głębi.
Praktyczna strona kognitywistyki umożliwia nie tylko przypatrywanie się własnej nieświadomości, lecz również - w toku rozwoju osobistego - wpływa na osłabienie (a niekiedy zniknięcie), bariery oddzielającej świat nieświadomy od świadomego.
Praca z drugim człowiekiem w ujęciu kognitywnym, umożliwia zdystansowanie się od fascynującego obszaru zwanego przez Junga nieświadomością zbiorową. W niej bowiem, w społecznej presji, wykuwa się zbiorowy nacisk na jednostkę, powstają wzory, kultury, schematy poznawcze i stereotypy, które bierzemy (niektórzy przez całe życie) za rozsądne, uczciwe i racjonalne. Z reguły to one odbierają nam radość życia i sprawiają, że nie czujemy się naprawdę wolni.