Executive Assistant Protocol Program
9 Czerwca 2022, 09:16 (Czwartek) - 10 Czerwca 2022, 09:15 (Piątek)
Olivia Business Centre, Gdańsk Zobacz na mapie
Jeśli jesteś Asystentką / Asystentem Zarządu. Odpowiadasz za organizację wydarzeń specjalnych w twojej firmie, odpowiadasz za przyjmowanie gości, korespondencję służbową, wspierasz pracę zarządu, reprezentując firmę uczestniczysz w różnego rodzaju wydarzeniach specjalnych to zapraszam cię na szkolenie Executive Assistant Protocol Program. To szkolenie skierowane jest do asystentów zarządu, które/którzy chcą wykonywać swoją prace w sposób świadomy, świadomie budować relacje, rozwijać się.
"Executive Assistant Protocol Program"
I dzień:
(09:00 - 16:00)
Asystentka / Asystent Zarządu - znaczenie i rola w organizacji
Etykieta biznesu w pracy Asystentki / Asystenta Zarządu
- Polska kultura narodowa - charakterystyka
- Główne różnice pomiędzy savoir vivre towarzyskim a biznesowym
- Kardynalne zasady etykiety biznesu
- Etykieta służbowa, a polska kultura narodowa
- Różnice pokoleniowe, a etykieta
Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych - wszystko co powinniśmy wiedzieć o kolejności i hierarchii w relacjach służbowych
- Precedencja - wymysł czy przydatna wiedza?
- Precedencja w codziennych sytuacjach
- Zasady podczas powitania i przedstawiania się
- Uścisk dłoni, a precedencja
- Kiedy wstajemy, kiedy nie musimy wstawać
- Dołączanie do grup/osób i przedstawianie się
- Przechodzenie na "Ty"
- Wymiana wizytówek - jak to robić dobrze
Organizacja spotkań i wydarzeń specjalnych
- Ustalanie precedencji gości
- Rozsadzanie gości podczas spotkań - przydzielanie miejsc zgodnie z precedencją
- Tranfery gości - usadzanie gości w samochodzie
- Podstawowe zasady umawiania, potwierdzania i odwoływania spotkań
- Powitanie gości i opieka nad gośćmi do czasu rozpoczęcia spotkania
- Anonsowanie gości
- Organizowanie poczęstunku
- Serwowanie napojów / poczęstunku
- Gościnność w sekretariacie
- Organizacja wyjazdów służbowych
Netykieta - czyli zasady obowiązujące w internecie
- Zasady poprawnej komunikacji e-mailowej
- Zwroty grzecznościowe w korespondencji e-mailowej
- Poprawna struktura wiadomości elektronicznej
- O czym należy pamiętać, by zachować zasady precedencji w korespondencji e-mailowej
- Najczęściej popełniane błędy
- Poufność korespondencji e-mailowej
Rozmowy telefoniczne- zasady, o których należy pamiętać prowadząc biznesowe rozmowy telefoniczne
- Pierwszeństwo w rozmowach telefonicznych
- Profesjonalne rozpoczęcie i zakończenie rozmowy telefonicznej
- Nieodebrane połączenia i oddzwanianie
- Przerwane rozmowy
- Kultura rozmów telefonicznych
- Telefony od dziennikarzy - przekazywanie rozmów
- Kultury nisko i wysokokontekstowe (szczerość, a budowanie relacji)
Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób
- Zapoznawanie ze sobą osób z różnych środowisk: klientów, osób publicznych, znajomych, przełożonego, kolegów z pracy
- Precedencja podczas zapoznawania ze sobą osób
- Tytułowanie i zwroty grzecznościowe
II dzień
(09:00 - 15:00)
Autoprezentacja w biznesie - kluczowe 7 sekund
- Efekt pierwszego wrażenia
- Prawidłowe przedstawianie się
- Uścisk dłoni - jak to robić dobrze
- Kontakt wzrokowy w kulturze polskiej i w innych kulturach
- Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
- Najczęściej popełniane błędy
Dress code w miejscu pracy
- Profesjonalny strój biznesowy dla mężczyzn i kobiet
- Kolory w biznesie
- Najczęściej popełniane błędy
Przyjęcia bufetowe, zasiadane, służbowe spotkania w restauracjach (teoria i praktyka) - jak bywać
- Etykieta podczas przyjęć - kolejność spożywania dań, prawidłowe korzystanie z zastawy, serwetki
- Wszystko o zastawie stołowej
- Mowa sztućców
- Serwetka - jak właściwie z niej korzystać
- Budowanie relacji podczas przyjęć
- Obowiązki gospodarza / przywileje gości
- Toasty
- Akceptacja win
- Nietypowe dania
- Taktowna płatność (w restauracji)
- Rodzaje serwisów kelnerskich
- Small talk na przyjęciach
Dagmara Łuczka - Ekspert Etykiety Biznesu certyfikowany przez Międzynarodową Akademię Etykiety i Protokołu w Londynie. Ukończyła kursy w International Etiquette & Protocol Academy of London, Europejskiej Akademii Dyplomacji, Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych oraz szkołę Trenerów Grupy ODITK. Założycielka Projektowni Wizerunku, doradca w zakresie budowania wizerunku osób i firm, pasjonatka zagadnień związanych z etykietą i różnicami kulturowymi. Gościnny wykładowca studiów podyplomowych, prelegentka w szkołach i na konferencjach, trener. Prowadzi szkolenia i wykłady z zagadnień związanych m.in. z savoir vivre, etykietą biznesu oraz Public Relations w tym: Media Relations i Komunikacji Kryzysowej.
Autorka książki pt. "Kultura budowania relacji służbowych - czyli etykieta biznesu w praktyce" wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2020 oraz cyklu artykułów o etykiecie biznesu w magazynie Transport Manager.
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w realizacji działań PR. Pracowała m. in. na stanowiskach rzecznika prasowego, stanowiskach menedżerskich oraz jako niezależny konsultant w obszarze komunikacji i budowania wizerunku. W latach 01.2005-12.2006 pełniła funkcję Asystentki Zarządu na Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni. Jako wykładowca akademicki współpracowała m.in. z Uniwersytetem Gdańskim, Akademią Morską w Gdyni oraz Wyższą Szkołą Finansów i Administracji, gdzie prowadziła przedmioty poświęcone etykiecie biznesu.
Miejsce
Aleja Grunwaldzka 472, Gdańsk