Nauka prawa to nie tylko żmudne zapamiętywanie informacji, rozwiązywanie kazusów i ciągłe powtarzanie . To również inne metody, które pozwalają przyswoić skomplikowaną wiedzę, zrozumieć i polubić naukę prawa. Nasi nauczyciele akademiccy, certyfikowani tutorzy, którzy od lat dokształcają się, aby stać się lepszymi dydaktykami, opowiedzą o metodach, które stosują. Będzie, więc coś o metodzie pracy z pytaniami sokratejskimi, o dzienniczkach nauki, o gamefikacji a nawet o wykorzystaniu memów.
Prowadzący: Anna Podolska - doktor nauk prawnych, adwokat, adiunkt w Katedrze Praw Człowieka i Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Gdańskiego. W 2017 roku obroniła rozprawę doktorską na temat zasady wzajemnego zaufania między państwami członkowskimi Unii Europejskiej w ich systemach wymiaru sprawiedliwości. W pracy badawczej zajmuje się problematyką ochrony praw jednostek w Unii Europejskiej oraz Radzie Europy, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych wyzwań ochrony praw człowieka. Maciej Wojciechowski - doktor habilitowany nauk prawnych. Adiunkt w Katedrze Teorii i Filozofii Państwa i Prawa Wydziału Prawa i Administracji UG.
|
Warsztat I: Nauczanie prawa poza schematami | II Kongres Edukacji Prawnej | 12:00-13:15
Nauka prawa to nie tylko żmudne zapamiętywanie informacji, rozwiązywanie kazusów i ciągłe powtarzanie . To również inne metody, które pozwalają przyswoić skomplikowaną wiedzę, zrozumieć i polubić naukę prawa. Nasi nauczyciele akademiccy, certyfikowani tutorzy, którzy od lat dokształcają się, aby stać się lepszymi dydaktykami, opowiedzą o metodach, które stosują. Będzie, więc coś o metodzie pracy z pytaniami sokratejskimi, o dzienniczkach nauki, o gamefikacji a nawet o wykorzystaniu memów.
Prowadzący: Anna Podolska - doktor nauk prawnych, adwokat, adiunkt w Katedrze Praw Człowieka i Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Gdańskiego. W 2017 roku obroniła rozprawę doktorską na temat zasady wzajemnego zaufania między państwami członkowskimi Unii Europejskiej w ich systemach wymiaru sprawiedliwości. W pracy badawczej zajmuje się problematyką ochrony praw jednostek w Unii Europejskiej oraz Radzie Europy, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych wyzwań ochrony praw człowieka. Maciej Wojciechowski - doktor habilitowany nauk prawnych. Adiunkt w Katedrze Teorii i Filozofii Państwa i Prawa Wydziału Prawa i Administracji UG.
dostępnych:
3
|
już niedostępne
|
-
|
Szkoła średnia, studia uniwersyteckie i co dalej? Jak zostać prawnikiem pełną gębą i co to znaczy.
Prowadzący: Bartosz Szolc-Nartowski - doktor nauk prawnych, wykładowca akademicki (UG), radca prawny, wicedziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku, przewodniczący Komisji Aplikacji Krajowej Rady Radców Prawnych, członek Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych.
|
Warsztat II: Wszystkie drogi prowadzą na aplikację - jak zostać prawnikiem z uprawnieniami? | II Kongres Edukacji Prawnej | 12:00-13:15
Szkoła średnia, studia uniwersyteckie i co dalej? Jak zostać prawnikiem pełną gębą i co to znaczy.
Prowadzący: Bartosz Szolc-Nartowski - doktor nauk prawnych, wykładowca akademicki (UG), radca prawny, wicedziekan Rady Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku, przewodniczący Komisji Aplikacji Krajowej Rady Radców Prawnych, członek Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych.
dostępnych:
2
|
już niedostępne
|
-
|
Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jak Chat GPT może wspierać proces nauczania i uczenia się. Rozważymy różnorodne zastosowania, od pomocy w generowaniu materiałów edukacyjnych po tworzenie spersonalizowanych ścieżek uczenia się. Omówimy także potencjalne zagrożenia, takie jak wpływ na umiejętność krytycznego myślenia, ryzyko plagiatu i kwestie związane z prywatnością oraz etyką.
Prowadzący: Wojciech Jankowski - asystent na Wydziale Prawa i Administracji w Katedrze Teorii i Filozofii Państwa i Prawa. Prawnik, filozof, aplikant adwokacki i mediator.
|
Warsztat III: Chat GPT w edukacji - szansa czy zagrożenie? | II Kongres Edukacji Prawnej | 12:00-13:15
Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję dowiedzieć się, jak Chat GPT może wspierać proces nauczania i uczenia się. Rozważymy różnorodne zastosowania, od pomocy w generowaniu materiałów edukacyjnych po tworzenie spersonalizowanych ścieżek uczenia się. Omówimy także potencjalne zagrożenia, takie jak wpływ na umiejętność krytycznego myślenia, ryzyko plagiatu i kwestie związane z prywatnością oraz etyką.
Prowadzący: Wojciech Jankowski - asystent na Wydziale Prawa i Administracji w Katedrze Teorii i Filozofii Państwa i Prawa. Prawnik, filozof, aplikant adwokacki i mediator.
dostępnych:
6
|
już niedostępne
|
-
|
Jednym z najwyżej punktowanych zadań maturalnych z przedmiotu wiedza o społeczeństwie jest przygotowanie projektu pisma procesowego - pozwu, odwołania od decyzji administracyjnej, zawiadomienia o przestępstwie czy też skargi do ETPCz. Jest to także zadanie, które przyprawia o ból głowy tak maturzystów, jak i nauczycieli. Warsztaty będą miały na celu przekazanie nauczycielom "know-how", jak przekazać uczniom umiejętność formułowania tych pism.
Prowadzący: Dawid Rogoziński - radca prawny, nauczyciel akademicki (WPiA UG), wykładowca i prelegent prowadzący szkolenia dla prawników, brokerów ubezpieczeniowych, pracowników banków i zakładów ubezpieczeń. Laureat wyróżnienia przyznawanego przez Studentów WPiA dla nauczycieli akademickich - Dydaktyk Roku 2023. Autor rozdziałów w podręcznikach i materiałach dydaktycznych dla studentów prawa i kierunków okołoprawniczych.
|
Warsztat IV: Jak nauczyć formułować pismo procesowe? Metodyka pracy z uczniami przygotowującymi się do matury z WOS | II Kongres Edukacji Prawnej | 12:00-13:15
Jednym z najwyżej punktowanych zadań maturalnych z przedmiotu wiedza o społeczeństwie jest przygotowanie projektu pisma procesowego - pozwu, odwołania od decyzji administracyjnej, zawiadomienia o przestępstwie czy też skargi do ETPCz. Jest to także zadanie, które przyprawia o ból głowy tak maturzystów, jak i nauczycieli. Warsztaty będą miały na celu przekazanie nauczycielom "know-how", jak przekazać uczniom umiejętność formułowania tych pism.
Prowadzący: Dawid Rogoziński - radca prawny, nauczyciel akademicki (WPiA UG), wykładowca i prelegent prowadzący szkolenia dla prawników, brokerów ubezpieczeniowych, pracowników banków i zakładów ubezpieczeń. Laureat wyróżnienia przyznawanego przez Studentów WPiA dla nauczycieli akademickich - Dydaktyk Roku 2023. Autor rozdziałów w podręcznikach i materiałach dydaktycznych dla studentów prawa i kierunków okołoprawniczych.
dostępnych:
11
|
już niedostępne
|
-
|
Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję poznać scenariusze zajęć lekcyjnych pozwalających uczniom aktywnie włączyć się w przebieg procesu sądowego - począwszy od momentu zaistnienia zdarzenia poprzez zainicjowanie postępowania, poprzez sporządzenie skargi inicjującej postępowanie sądowe i przeprowadzenie postępowania przed sądem aż do momentu wydania wyroku. Zaprezentowane zostaną różne scenariusze zajęć, mające na celu wspieranie procesu nauczania i uczenia się o zasadach i przebiegu procesu. Jeden z takich scenariuszy (dotyczący postępowania karnego) uczestnicy przetestują samodzielnie w ramach warsztatów.
Prowadzący: Joanna Hetnarowicz-Sikora - Sędzia Sądu Rejonowego w Słupsku orzekająca w wydziale karnym. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych studiów podyplomowych z zakresu Prawa Międzynarodowego i Służby Zagranicznej na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Zarządu SSP IUSTITIA oraz od 2022 roku - Prezes Oddziału Słupskiego SSP IUSTITIA. W stowarzyszeniu odpowiada za obszar szkoleń. Od października 2023 roku jest także ekspertem Team Europe Direct Polska.
Rafał Rudnicki - Sędzia Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ w Gdańsku
|
Warsztat V: Jak aktywnie uczyć o procesie - scenariusze zajęć lekcyjnych | II Kongres Edukacji Prawnej | 12:00-13:15
Podczas warsztatów uczestnicy będą mieli okazję poznać scenariusze zajęć lekcyjnych pozwalających uczniom aktywnie włączyć się w przebieg procesu sądowego - począwszy od momentu zaistnienia zdarzenia poprzez zainicjowanie postępowania, poprzez sporządzenie skargi inicjującej postępowanie sądowe i przeprowadzenie postępowania przed sądem aż do momentu wydania wyroku. Zaprezentowane zostaną różne scenariusze zajęć, mające na celu wspieranie procesu nauczania i uczenia się o zasadach i przebiegu procesu. Jeden z takich scenariuszy (dotyczący postępowania karnego) uczestnicy przetestują samodzielnie w ramach warsztatów.
Prowadzący: Joanna Hetnarowicz-Sikora - Sędzia Sądu Rejonowego w Słupsku orzekająca w wydziale karnym. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych studiów podyplomowych z zakresu Prawa Międzynarodowego i Służby Zagranicznej na Wydziale Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Zarządu SSP IUSTITIA oraz od 2022 roku - Prezes Oddziału Słupskiego SSP IUSTITIA. W stowarzyszeniu odpowiada za obszar szkoleń. Od października 2023 roku jest także ekspertem Team Europe Direct Polska.
Rafał Rudnicki - Sędzia Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ w Gdańsku
dostępnych:
13
|
już niedostępne
|
-
|
Teorie spiskowe, fake-newsy o klimacie, manipulacje polityków i dezinformacja. To zagrożenia, które czyhają na nas w sieci. Przejdziemy krok po kroku po fake-newsowym labiryncie - pokażemy przykłady, użyjemy narzędzi do weryfikacji treści oraz sprawdzimy, jak wygląda narzędzie do monitoringu mediów. Warsztat realizowany wspólnie z Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce.
Prowadzący: Filip Szulik Szarecki - koordynator projektu Wojownicy Klawiatury, factchecker i specjalista od komunikacji. Absolwent Collegium Civitas i Akademii In.Europa. Edukator. Realizuje warsztaty dotyczące kompetencji medialnych i dezinformacji.
|
Warsztat VI: Nie daj się złapać na fake-newsa | II Kongres Edukacji Prawnej | 12:00-13:15
Teorie spiskowe, fake-newsy o klimacie, manipulacje polityków i dezinformacja. To zagrożenia, które czyhają na nas w sieci. Przejdziemy krok po kroku po fake-newsowym labiryncie - pokażemy przykłady, użyjemy narzędzi do weryfikacji treści oraz sprawdzimy, jak wygląda narzędzie do monitoringu mediów. Warsztat realizowany wspólnie z Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce.
Prowadzący: Filip Szulik Szarecki - koordynator projektu Wojownicy Klawiatury, factchecker i specjalista od komunikacji. Absolwent Collegium Civitas i Akademii In.Europa. Edukator. Realizuje warsztaty dotyczące kompetencji medialnych i dezinformacji.
dostępnych:
1
|
już niedostępne
|
-
|