Akademia kompetencji niezbędnych w realizowaniu zdalnych usług rozwojowych - seria webinariów
7 Października 2020, 11:00 (środa) - 4 Listopada 2020, 13:00 (środa)
W imieniu
Polskiej Izby Firm Szkoleniowych
Lidera projektu "Rada ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych"
oraz Fundacji Digital Creators
zapraszamy do udziału w serii trzech webinarów,
pt. Akademia kompetencji niezbędnych w realizowaniu zdalnych usług rozwojowych
podczas których poruszymy najważniejsze aspekty związane z cyfryzacją zdalnych usług rozwojowych.
Tematy, które opracowaliśmy pozwolą nam przejść przez cały proces, począwszy od projektowania usług, skończywszy na zarządzaniu całym procesem.
W ramach całej serii spotkań zrealizowane zostaną następujące webinaria:
1. Projektowanie i tworzenie zdalnej usługi rozwojowej - 7.10.2020 r. godz.11:00
2. Świadczenie zdalnych usług rozwojowych - 21.10.2020 r. godz.11:00
3. Zarządzanie zdalnymi usługami rozwojowymi - 4.11.2020 r. godz.11:00
Webinary są przeznaczone dla organizacji i niezależnych specjalistów świadczących usługi rozwojowe, którzy - w dużej mierze ze względu na obecną sytuację - świadczą lub zamierzają świadczyć swoje usługi na odległość.
Każdy z webinarów będzie prowadzony wspólnie przez trzech ekspertów i potrwa 90 minut. Zapewniamy dużo inspiracji, praktyczne podejście i materiały dodatkowe.
Webinary zakończymy zebraniem informacji zwrotnych od uczestników, a na jej podstawie przygotujemy dodatkowe, dedykowane danym zagadnieniom, pigułki wideo, audio oraz materiały dydaktyczne do czytania.
Opisy poszczególnych webinariów:
1. Projektowanie i tworzenie zdalnej usługi rozwojowej
Podczas pierwszego z webinarów postaramy się odpowiedzieć na pytanie o to jak stworzyć zdalny proces edukacyjny z wykorzystaniem dostępnych narzędzi i technologii. Jest to kluczowa kwestia podczas projektowania własnej usługi rozwojowej. Aby sobie to ułatwić zaczniemy od próby zmiany sposobu myślenia o produkcie edukacyjnym. Omówimy również podstawowe elementy projektu zdalnej usługi rozwojowej, włączając w to różne modele i schematy - zarówno te stosowane na rynku lokalnym, jak i międzynarodowo. Przyjrzymy się też praktycznym metodom projektowania takich usług i wielu innym aspektom.
2. Świadczenie zdalnych usług rozwojowych
Podczas drugiego z webinarów pochylimy się nad metodologią prowadzenia procesu zdalnego i wykorzystania narzędzi internetowych. Zaczniemy od przedstawienia formy prowadzenia zajęć i usług zdalnych. Poznamy zespół realizacyjny i jego role, zadania oraz kompetencje. Omówimy metody tworzenia angażujących i efektywnych treści tak, aby usługa zdalna nie odbiegała w tych aspektach od tej tradycyjnej i pozwalała na budowanie realnej wartości cyfrowego produktu. Webinar zakończymy przeglądem narzędzi i rozwiązań oraz próbą skonfigurowania własnej "walizki trenera".
3. Zarządzanie zdalnymi usługami rozwojowymi
W trzecim webinarze serii omówimy etapy i cykl życia usługi zdalnej, a także poznamy proces planowania - kosztorysowanie, dobór technologii czy budowanie ścieżki krytycznej. Przybliżymy sobie również metody komunikacji w zespołach rozproszonych i interdyscyplinarnych. Przejrzymy aspekty jakościowe świadczenia zdalnych usług rozwojowych takie jak: monitoring, ewaluację czy benchmarking. Na koniec przedstawimy najważniejsze aspekty prawne z punktu widzenia zarządzania usługą, w tym kwestie ochrony własności intelektualnej czy właściwe operowanie danymi osobowymi.
WAŻNE! Przed rejestracją udziału prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli informacyjnej dostępnej po wybraniu poniższego linku:
Na poszczególne webinaria należy rejestrować się osobno, wybierając odpowiedni bilet.
Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zapisów.
W przypadku problemów z rejestracją udziału prosimy o e-mail na adres: [email protected]
Eksperci prowadzący webinarium:
dr Renata Marciniak - Doktor Nauk o Edukacji oraz Doktor Nauk o Zarządzaniu, profesor akredytowany przez Hiszpańskie Ministerstwo Edukacji, Specjalista ds. Środowisk Wirtualnego Nauczania, twórca modelu oceny jakości wyższego kształcenia wirtualnego. Profesor akademicki na hiszpańskich uniwersytetach, e-nauczyciel od kilkunastu lat, autor i recenzent licznych artykułów dot. kształcenia online publikowanych w międzynarodowych czasopismach naukowych, prelegent kilkudziesięciu konferencji, badacz naukowy w zakresie e-learningu. Jest aktywna na Researchgate, Linkedinie, Twiterze. Prowadzi bloga o zarządzaniu firmą https://renatamarciniak.wordpress.com/ oraz e-learningu https://renatamarciniak.es/es/blog/ Więcej na http://renatamarciniak.es/
Sławomir Łais- Edukator, projektant aplikacji uczących, autor publikacji, prelegent wielu konferencji. Prezes OSI CompuTrain, współtwórca metody i narzędzi Learning Battle Cards, autor książki o efektywnym uczeniu blended learning. Trener, konsultant w stosowaniu nowoczesnych technologii w uczeniu. Członek rady Fundacji Digital Creators. Ambasador EPALE, bloger praktykatrenera.pl
Piotr Maczuga - Od ponad dekady zajmuję się zagadnieniami wykorzystania nowych technologii w edukacji dorosłych. Tworzę i wdrażam w organizacjach rozwiązania oparte o technologie, które łączą w sobie nowoczesny marketing i edukację. Moją misją zawodową jest usuwanie barier technologicznych przed wszystkimi, którzy mają ambicje uczyć innych, aby wspomagać tworzenie społeczeństwa świadomie i sprawnie posługującego się otaczającymi nas narzędziami. Założyciel Fundacji Digital Creators, ambasador EPALE i blogger maczuga.edu.pl
Wymagania systemowe
Webinar będzie prowadzony przy wykorzystaniu aplikacji Click Webinar (dostępna w Sklepie Google i AppStore) i aby wziąć w nim udział wystarczy bezpośrednio przed wydarzeniem zalogować się na podany mailowo adres url. Aplikacja działa zarówno na komputerach stacjonarnych lub laptop, ale także na urządzeniach mobilnych.
Webinar najlepiej uruchamiać w aktualnej wersji jednej z przeglądarek: Chrome, Firefox, Opera, Safari czy Edge. Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana.
W przypadku logowania się przez aplikację mobilną należy podać 9-cyfrowy ID webinaru:
- kod na 21.10.2020 r. - 387-335-174
- kod na 4.11.2020 r. - 452-377-298
Jeśli podczas webinaru dźwięk i obraz nie będą płynne, należy postarać się o zwolnienie wykorzystywanego do innych celów łącza internetowego poprzez wyłączenie zbędnych programów działających w tle i poproszenie osób w tej samej sieci (np. domowników) o powstrzymanie się od oglądania wideo (YouTube, Netflix itp.) czy słuchania muzyki (Spotify itp.) na czas trwania webinaru.
Dla osób o słabszym połączeniu z internetem istnieje możliwość połączenia telefonicznego. Można zadzwonić na numer: +48 (22) 209-2520 a następnie podać PIN 428591664#. Koszt takiego połączenia będzie zgodny z taryfą operatora.
Organizator:
Organizatorem wydarzenia "Akademia kompetencji niezbędnych w realizowaniu zdalnych usług rozwojowych" jest POLSKA IZBA FIRM SZKOLENIOWYCH Lider projektu "Rada ds. Kompetencji Sektora Usług Rozwojowych", nr. proj. POWR.02.12.00.00-00-SR17/18, przy wsparciu Fundacji Digital Creators
Projekt nr POWR.02.12.00-00-SR17/18 jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.