II Konferencja “Edukacja Wzbogacająca Życie - WYDARZENIE ODWOŁANE

13 Marca 2020, 10:00 (Piątek) - 14 Marca 2020, 18:00 (Sobota)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.

PRELEGENCI



Joanna Berendt

Coach ICF PCC, trener NVC i mediator NVC, trenerka Pozytywnej Neuroplastyczności.Porozumieniem Bez Przemocy zajmuje się od 2009 roku. Aktywnie działa na rzecz tworzenia systemów, relacji, w oparciu o dialog, wzajemny szacunek, zaufanie, współpracę oraz harmonijne wykorzystanie wewnętrznego potencjału jednostek.
Pracuje indywidualnie i z zespołami, zarówno z szeroko pojętą edukacją, biznesem, jak również z rodzicami oraz nastolatkami. Obszary jej specjalizacji to: rozwiązywanie konfliktów, konstruktywna komunikacja (z sobą i innymi), coaching. Towarzyszy menadżerom, organizacjom, w skutecznym budowaniu zespołów zmotywowanych i współpracujących oraz rozwiązywaniu konfliktów i komunikacji budującej zaufanie i dialog. Prowadzi warsztaty i szkolenia, facylituje kręgi i spotkania, oferuje indywidualne sesje i mediacje.Współorganizuje od lat Maratonu Empatii w ramach Międzynarodowego Dnia Działań Empatycznych a od 2019 Widzę Człowieka - akcję non-profit na rzecz szerzenia wiedzy o Porozumieniu bez Przemocy, dialogu i empatii. Zainicjowała utworzenie pierwszych w Polsce Studiów Podyplomowych z Porozumienia bez Przemocy na Collegium Civitas, gdzie od 2015 roku prowadzi zajęcia. Poza coachingiem i Porozumieniem bez Przemocy, interesuje się neurobiologią i pozytywną neuroplastycznością wg Ricka Hansona, którą sama praktykuje i wykorzystuje w pracy z grupami i klientami indywidualnymi. Od 2013 jest członkiem Zarządu Fundacji Nowych Możliwości Equante. Jest współautorką wielu kursów online z zakresu Porozumienia bez Przemocy, artykułów, a także książek, na przykład: "Dogadać się z dzieckiem. Coaching, Empatia, Rodzicielstwo", "Przyjaciele Żyrafy. Bajki o empatii", "Tęskniący Zenon i żyrafa, która spadła z krzesła", "Dogadać się z innymi. Porozumienie bez Przemocy nie tylko dla organizacji","Coaching Katalizator Rozwoju Organizacji", "Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji" a także książki o Porozumieniu bez Przemocy dla nauczycieli ze scenariuszami lekcji dla dzieci i młodzieży, która jest wynikiem doświadczeń z prowadzenia zajęć o dialogu i współpracy z szkołach podstawowych w ostatnich latach: "Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat"Doprowadziła do powstania programu "NVC on-line dla nauczycieli", który ma na celu zdalne wsparcie nauczycieli narzędziami budowania dialogu, rozwiązywania konfliktów w oparciu o empatię z całego kraju (i nie tylko).Wierzy, że możliwy jest świat dialogu, uwzględniający potrzeby wszystkich. W wolnym czasie ceni kontakt z bliskimi oraz naturą (kocha morze i góry), W wolnym czasie ceni kontakt z bliskimi oraz naturą (kocha morze i góry), gra w planszówki, rysuje, spaceruje z psem, maluje i pisze. Więcej na: www.nvclab.pl; www.nvccoaching.pl www.widzeczlowieka.pl


Frank Gaschler (Niemcy)

Jestem certyfikowanym trenerem i asesorem CNVC w procesie certyfikacji CNVC. Moje pasje koncentrują się obecnie wokół takich życiowych tematów: jak być przyjmowanym takim, jakim jestem, jak mieć przestrzeń, którą mogę otwierać i której mogę bronić, jak trwać w zaufaniu i jak żyć w pełni moim życiem. Moją pasją jest także eksperymentowanie z NVC, nieszablonowo, z dala od granic słów i języka. Dlatego lubię koncentrować się na intuicji, empatycznej obecności i mowie ciała. 
Mój projekt społeczny "Sen Żyrafy" wprowadzający i rozpowszechniający NVC w przedszkolach i szkołach podstawowych, stał się największym projektem zmiany społecznej w tej dziedzinie. 
Mieszkam z Gundi, moją żoną, niedaleko Monachium w Niemczech. 
Odwiedź mnie na www.freiekommunikation.de


Dominika Jasińska

Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy, mama trójki dorosłych już chłopców, w swojej pracy między innymi wspiera rodziców, opiekunów i nauczycieli, którzy poszukują takich sposobów bycia z dziećmi, które wpierają ich rozwój. Jednocześnie towarzyszy dorosłym w niełatwej często drodze do odkrywania własnej tożsamości, której dużą częścią jest niezaopiekowane wewnętrzne dziecko. 


Marek Kaczmarzyk

Od ponad dziesięciu lat szkolę w zakresie biologicznych i memetycznych podstaw transferu składników kultury, w tym procesu edukacji. Staram się patrzeć na te zagadnienia z perspektywy najnowszych osiągnięć neurobiologii oraz biologii ewolucyjnej. Te dwie dyscypliny łączą się w ciekawy sposób z socjologią, psychologia i antropologią kulturową tworząc niespotykana dotąd przestrzeń dla opisu ludzkiej kondycji. Jedną z form tego opisu jest memetyczna wizja kultury jako autonomicznego systemu zdolnego do adaptacji i ewolucji.
Taka perspektywa pozwala spojrzeć na znane zjawiska w nowy sposób. Daje szanse na to żeby zobaczyć i zrozumieć więcej. Uważam, że znajomość podstaw funkcjonowania naszych społecznych mózgów pozwala na właściwe wyznaczanie celów i ułatwia ich osiąganie. Daje też właściwą perspektywą wobec granic naszych możliwości i potwierdzalności, bez której po prostu trudno dzisiaj żyć.
Interesuje mnie przyszłość w każdym możliwym wymiarze. Teoria edukacji jest dla mnie niepełna jeśli nie uwzględnia niewiadomej jaką niesie jutro a 20 lat pracy jako czynny zawodowo nauczyciel dało mi pewność, że w przyszłości przydają się nawet najbardziej szalone pomysły i nietuzinkowe rozwiązania. Kiedy trzeba trochę przyspieszyć, wkładam rolki i staram się wyprzedzić na nich najtrudniejsze sprawy. Ruch ułatwia myślenie. Uważam, że dobra książka, kawa i towarzystwo bez trudu mogą zastąpić dalekie podróże. W tym konkretnym miejscu zawsze więcej jest ciekawych rzeczy niż można ogarnąć a przemieszczanie się zanim to nastąpi to tylko strata czasu… W wolnych chwilach piszę książki, w których staram się popularyzować wiedzę niezbędną do przyjęcia proponowanego przeze mnie punktu widzenia. Czasem jednak ramy popularnonaukowych tekstów nie są w stanie pomieścić wszystkiego. Wtedy sięgam poza granice, po możliwości jakie daje powieść. To już jednak nieco inna historia…


Agnieszka Koluch-Horbowicz


Jestem certyfikowanym trenerem Familylab, założycielką WybieramRelację i pasjonatką Porozumienia bez Przemocy (NVC), Systemu Wewnętrznej Rodziny (IFS) i edukacji alternatywnej. Z pierwszego wykształcenia jestem kognitywistką (nauka o mózgu) i nauczycielką języka angielskiego.
Doświadczenie zdobywane przeze mnie w pracy nauczyciela, a później także bycie mamą przekonały mnie, że panujące w naszej kulturze przyzwyczajenia językowe oraz wartości w zakresie budowania relacji z dziećmi nie zadowalają mnie. Szukając innych opcji trafiłam na książki Jespera Juula oraz na Porozumienie bez Przemocy.
Obecnie prowadzę warsztaty i szkolenia dla rodziców i osób pracujących z dziećmi, współpracuję ze szkołami i przedszkolami, prowadzę także konsultacje rodzicielskie oraz sesje indywidualne. Sama stale pogłębiam moją wiedzę i umiejętności z zakresu Porozumienia bez Przemocy (NVC), a także Systemu Wewnętrznej Rodziny (IFS), który jest dla mnie źródłem wielkiej inspiracji, zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym. Jestem także tłumaczem książek z zakresu SWR.
uwielbiam jogę, podróże i spacery po lesie.


Marta Kułaga

Marzę o świecie, w którym każdy może odnaleźć swoje miejsce pełne sensu, znaczenia, radości i spełnienia.
Współtworzę taką rzeczywistość poprzez prowadzenie żłobka i przedszkola Krasnal, współtworzenie Leance, współpracę z firmami we wdrażaniu Porozumienia bez Przemocy. Prowadzę indywidualne sesje mediacji i coachingu, wierząc, że każdy z nas może być zmianą, którą pragnie widzieć w świecie.
Jestem Certyfikowaną trenerką Porozumienia bez Przemocy ( www.cnvc.org), coacherką (2013-2014 Szkoła Profesjonalnego Coachingu, 2015 Coaching oparty na Potrzebach), absolwentką Szkoły Trenerów komunikacji opartej na empatii (2010 - 2013), mediatorką (2016-2017 Kurs mediacji Yorama Mozensona).


Ewa Orłowska 

Trenerka uważności (MBSR, MBLC i .b) oraz Porozumienia bez Przemocy. Mediatorka, superwizorka treningu mindfulness, członek zespołu w Mindfulness Association Polska. Prowadzi kursy mindfulness oraz compassion, kształci przyszłych nauczycieli. Pracowała jako nauczyciel i dyrektor szkoły, nauczyciel konsultant w Ośrodku Rozwoju Edukacji. Obecnie aktywna w doskonaleniu zawodowym nauczycieli - teacher trainer, członek zarządy Fundacji EduMind - Uważność w Edukacji.
Mieszka w Warszawie choć czasami wolałaby w Beskidzie Niskim.


Agnieszka Rzewuska-Paca

Jestem wolnym duchem, z ogromnym apetytem na życie. Poszukiwaczką sensu i życiowego spełnienia, płynących z głębokiego połączenia z własną mocą.Jestem przekonana, że w każdym człowieku jest mędrzec, który wie, co dla niego najlepsze. Moją pasją jest wspieranie ludzi w docieraniu do ich wewnętrznych mędrców i mądrości.W mojej pracy jestem szczególnie zafascynowana wzajemnym oddziaływaniem tego, co osobiste, co interpersonalne i co systemowe. Łączę dużą intelektualną wnikliwość, z transformacyjnym potencjałem praktyk opartych na pracy z ciałem. Wiem jak potężną siłę mają słowa, ale także jak bardzo potrafią nas ograniczać - trzymając w zamkniętym kręgu myśli i przekonań. Za to nasze ciała prowadzą nas do sedna - przez nasze zranienia, ku istocie tego, kim naprawdę jesteśmy.


Agnieszka Pietlicka

Pracuję jako trenerka od ponad 20 lat. Dziś podstawą mojej pracy jest Porozumienie bez Przemocy (posiadam międzynarodowy certyfikat CNVC), z zachwytem uzupełnione o siłę Systemu Wewnętrznej Rodziny (IFS, dra Richarda Schwarzta). Głównie prowadzę warsztaty, bardzo lubię krótkie wykłady, wspieram ludzi poprzez mediacje. Jestem członkiem Stowarzyszenia na rzecz wsparcia rodziny Strefa Rodziny i mediatorem w stowarzyszeniu. Towarzyszę także innym w rozwoju na spotkaniach indywidualnych, które poruszają się na granicy między coachingiem a terapią. Uwielbiam tworzyć materiały edukacyjne, szukać nowych ścieżek pedagogicznych, obrazów, przykładów, które łączą głębię z lekkością i docierają przy tym do różnych ludzi.


Agnieszka Satalecka

Założycielka i dyrektorka szkoły podstawowej Akademia Rosenberga i przedszkola Pluszowy Miś, opartych o filozofię Porozumienia Bez Przemocy. , mediator, nauczycielka przyrody i chemii, z zamiłowania podróżniczka po życiu w kontakcie z ludźmi.


Agnieszka Stein

Od 1999 roku udzielam indywidualnych konsultacji w sytuacjach wątpliwości wychowawczych, pomagam w rozpoznawaniu wyzwań rozwojowych i podpowiadam, jak wspierać dzieci przechodzące przez różne trudne dla nich sytuacje. Udzielam pomocy rodzicom zagubionym w gąszczu obecnie dostępnych, często wzajemnie sprzecznych porad i zaleceń i pomagam im czerpać radość z rodzicielstwa, a także osiągać równowagę między potrzebami wszystkich członków rodziny.Wspieram psychologów, terapeutów i nauczycieli w ich relacjach z dziećmi i rodzicami. Podczas warsztatów, superwizji i konsultacji pokazuję im również jak mogą zadbać o siebie i dlaczego to takie ważne.


Monika Szczepanik

Jestem certyfikowaną trenerką NVC w drodze. W Porozumieniu bez Przemocy zakochałam się od pierwszego wejrzenia, ze wzajemnością. Pomagam ludziom być w kontakcie z sobą i innymi. Towarzyszę im w drodze. Pracuję z parami, rodzinami, nauczycielami, liderami organizacji biznesowych, administracyjnych i społecznych. W swojej pracy korzystam z narzędzi, które sama wypróbowałam i o których sensie jestem głęboko przekonana.
Czerpię inspirację z wielu źródeł. Korzystam z podejścia Jespera Juula (Family Lab), IFS (Internal Family Systems-Systemu Wewnętrznej Rodziny), praktyki uważności, focusingu i pracy Brene Brown.


Wspólnie z bliskimi mi ludźmi stworzyłam:
• zimowe i letnie obozy rodzinne w duchu Porozumienia bez Przemocy
• Inkubator Empatii
• treking uważności dla kobiet
• Przed-się-wzięcie, czyli kobiety kobietom
• Konferencje Empatii (3 edycje)
• Wioskę Rodziców 


Tassilo Peters (Niemcy)


Ojciec trzech synów, certyfikowany pracownik edukacji społecznej, założyciel przedszkola NVC, trener pracujący w nurcie Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga od 2009 roku.


Tomasz Tokarz

Jestem trenerem kompetencji kluczowych, nauczycielem w szkołach alternatywnych, mediatorem, coachem, wykładowcą akademickim. Prowadzę centrum edukacyjne "Wspieram ucznia". Jestem promotorem wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Odwołuję się przede wszystkim do koncepcji pedagogiki humanistycznej. Wierzę, że podstawą dobrej edukacji są relacje oparte na wzajemnej akceptacji, sympatii i szacunku. Prowadzę blog: Innowacyjna edukacja.


Magdalena Wegner

Certyfikowana trenerka NVC (Porozumienia bez Przemocy), mediatorka, socjoterapeutka. Prowadzi otwarte warsztaty związane z rozwojem osobistym, zajmuje się coachingiem konfliktu i mediacjami, prowadzi grupy wsparcia i grupy praktykujące NVC. Współpracuje ze szkołami i przedszkolami prowadząc zajęcia dla nauczycieli, dzieci i rodziców. Pracuje też z organizacjami jako konsultantka i trenerka w obszarze komunikacji, informacji zwrotnych, motywacji, rozwiązywania konfliktów. W swojej pracy wykorzystuje przede wszystkim Porozumienie bez Przemocy i Analizę Transakcyjną. Jest mamą dwójki dorosłych dzieci, zapaloną działkowiczką uprawiającą w ekologiczny sposób warzywa i owoce.