Jesteś przedsiębiorcą sektora MŚP? Chciałbyś zaistnieć ze swoimi produktami czy usługami na rynkach międzynarodowych ale nie masz w sobie żyłki negocjatora? Zapraszamy na szkolenie online "Eksport na świecie - negocjacje B2B", które odbędzie się 12.10.2021 r. w godz. 9.00-12.30.
Kto może wziąć udział w szkoleniach?
Szkolenia mają charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.
Cele organizacji szkolenia:
- nabycie umiejętności planowania negocjacji i osiągania porozumienia z kontrahentami w handlu międzynarodowym na rynkach zagranicznych na świecie
- zapoznanie się z celami negocjacji
- przedstawienie najczęściej popełnianych błędów przy planowaniu negocjacji
- omówienie aspektu kulturowego negocjacji biznesowych na arenie międzynarodowej na rynkach zagranicznych na świecie, w tym przedstawienie najważniejszych elementów kultury biznesowej, które trzeba zbadać przed rozpoczęciem planowania negocjacji
- zapoznanie się z modelami i wymiarami kulturowymi negocjacji B2B
- przedstawienie najważniejszych strategii negocjacyjnych w handlu międzynarodowym, w tym omówienie modelu Harwardzkiego i omówienie elementów BATNA
- budowanie umiejętności tworzenia planów negocjacji
- ćwiczenia negocjacyjne
Agenda szkolenia:
9:00-9:15 - prezentacja wprowadzająca BARR
9:15-10:15 - I Blok tematyczny - planowanie negocjacji
- Najważniejszym elementem każdych negocjacji jest przygotowanie merytoryczne. Widza o kliencie, tym co robi i co dla niego jest najważniejsze jest zatem kluczem. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się ze sposobami pozyskiwania informacji o partnerze negocjacyjnym oraz dowiedzą się jak najlepiej interpretować uzyskane dane.
- Zapoznanie się z celami negocjacji - minimalny (break point), optymalny, maksymalny (openning point).
- Przedstawienie najczęstszych błędów popełnianych przy planowaniu negocjacji i jak ich uniknąć.
2. 10:15-11:15 - II Blok tematyczny - aspekt kulturowy negocjacji biznesowych
- Negocjacje międzynarodowe są o tyle trudniejsze od negocjacji krajowych iż obejmują nie tylko wiedzę i umiejętności z zakresu branży oraz negocjacji, ale także różnice kulturowe, które mogą przesądzić o sukcesie rozmów biznesowych. Dlatego też do etapu planowania negocjacji podczas szkolenia dodajemy kolejny etap: dogłębne badanie kultury rynku. Przedstawione zostaną najważniejsze elementy kultury rynku, które należy zbadać przed podjęciem się planowania negocjacji.
- Przedstawienie modeli i wymiarów kulturowych negocjacji B2B
- Omówienie case study.
11:15-11:30 - przerwa
11:30-12:30 - III Blok tematyczny - modele negocjacji
- Przedstawienie i omówienie modeli negocjacji: unikanie, uległość, rywalizacja, współpraca, kompromis.
- Przedstawienie Harwardzkiego modelu negocjacji B2B.
- Przedstawienie przykładowego scenariusza negocjacji, w którym zawarte będzie Elevator Pitch, przykładowe dialogi, obiekcje drugiej strony i argumentacja poszczególnych elementów oferty w dwóch wariantach: pozytywnym i negatywnym. Omówienie wszystkich tych elementów BATNA i porady jak dobrze je przygotować.
- Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.
Informacje o prelegencie:
Sebastian Sadowski-Romanov
Przedsiębiorca i handlowiec z wieloletnim doświadczeniem. Jego kariera rozpoczęła się w 1995 roku od jednoosobowej działalności Import-Export Sebastian Sadowski. Zajmował się wówczas importem obuwia z Włoch i elektroniki z Niemiec, sprzedając towar w Polsce, Rosji i na Białorusi.
W 2000 roku prowadził przedstawicielstwa dwóch firm z Taiwanu i Hong Kongu. Od 2002 do 2007 roku prowadził firmę handlową w Rosji. W 2004 rozpoczął import tkanin z Chin na potrzeby polskiego zakładu krawieckiego, a w 2005 roku otworzył wraz z chińskim partnerem zakład krawiecki w Chinach.
Od 2010 r., przekazując wieloletnie doświadczenie zdobyte w handlu międzynarodowym, wspiera polskie firmy w rozwoju działalności eksportowej, świadcząc im najwyższej jakości usługi szkoleniowe oraz z zakresu doradztwa biznesowego. Firma ITRO, której jest prezesem, buduje i wdraża strategie eksportowe zarówno dla średnich oraz mniejszych firm.
Wspiera polskie firmy w wejściu na rynki zagraniczne - również poza Europą - poprzez efektywne wskazywanie i dobór partnerów biznesowych i handlowych, pośredniczenie w procesie negocjacyjnym, także w ramach programu "Paszport do eksportu".
Przeprowadził kilkanaście szkoleń dotyczących negocjacji biznesowych na całym świecie, gdzie starał się uświadomić polskim przedsiębiorcom, że cena sprzedaży nie jest istotnym czynnikiem w eksporcie i dlaczego.
Organizator:
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
Jak będzie przebiegać proces rejestracji na szkolenie?
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online (dostępny po kliknięciu przycisku "Kup bilety"). Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.
Przejdź na stronę barr.pl aby przeczytać regulamin uczestnictwa w szkoleniu.
Informacje o szkoleniu:
Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. "Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz", współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.
Miejsce
Dostęp zdalny, Dla uczestników
Termin
Dodaj do kalendarzaOrganizator
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
ul. Unii Lubelskiej 4C85 - 059 Bydgoszcz
Telefon: +48 785 150 558