Eksport w Europie - aspekty podatkowe i księgowe w kontraktach B2B
20 Kwietnia 2021, 09:00-12:30 (Wtorek)

Jesteś przedsiębiorcą sektora MŚP i myślisz o rozpoczęciu działalności eksportowej? Nie wiesz, jak zacząć? A może szykujesz się do wznowienia działalności na zagranicznych rynkach? Zapraszamy na szkolenie online "Eksport w Europie - aspekty podatkowe i księgowe w kontraktach B2B", które odbędzie się 20.04.2021 r. w godz. 9.00-12.30.
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.
Cele organizacji szkolenia:
- omówienie aspektów podatkowych i księgowych na jakie powinni zwracać uwagę przedsiębiorcy, planując podpisać kontrakt na rynkach zagranicznych na terenie Europy,
- omówienie aspektu handlowego, celno-podatkowego oraz płatności, z jakimi wiąże się podjęcie się eksportu przez przedsiębiorcę,
- wstępne wyjaśnienie pojęć związanych z finansowaniem oraz zabezpieczaniem transakcji eksportowej,
- przedstawienie systemu EORI,
- zapoznanie się uczestników z obowiązkami podatkowymi eksporterów,
- omówienie obowiązków podatkowych i momentów ich nałożenia według różnych modeli transakcji,
- przedstawienie dokumentów celnych, rodzajów ceł oraz barier celnych,
- zapoznanie się uczestników z kalkulatorem taryfowym Isztar,
- zapoznanie z elementami stanowiącymi przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.
Agenda szkolenia:
9:00-9:15 - prezentacja wprowadzająca BARR
9:15-10:15 - I Blok tematyczny - podstawy eksportu
A. Wyjaśnienie pojęć związanych z eksportem: aspekt handlowo-jakościowy, celno-podatkowy oraz płatności z jakimi wiąże się podjęcie się eksportu przez przedsiębiorcę.
B. Terminy stosowane w wypadku finansowania i zabezpieczania transakcji eksportowej, m.in. inkaso, akredytywa, faktoring, forfaiting, ubezpieczenie Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE).
C. System Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych (EORI).
10:15-11:15 - II Blok tematyczny - rozliczenie podatkowe
A. Import i eksport - rozliczenia VAT - podatku od towarów i usług. Ich rozliczenie zależne jest od poprawnie wyliczonej podstawy opodatkowania oraz przedstawionych dokumentów, które zostaną przedstawione na szkoleniu. Obowiązki podatkowe eksporterów.
B. Wysokości podatku od towarów i usług (VAT) dla eksportu. W którym momencie obowiązek podatkowy zostaje nałożony na podatnika w zależności od różnych modeli transakcji.
11:15-11:30 - przerwa
11:30-12:30 - III blok tematyczny - cło
A. Forma dokumentów celnych, rodzaje ceł oraz bariery celne z jakimi można się spotkać w handlu międzynarodowym.
B. Przykładowe rozliczenie celne wybranego towaru.
C. Kalkulator taryfowy Urzędu Celnego - kalkulator taryfowy Isztar4 - oraz sposób jego działania.
D. Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.
12:30 - sesja pytań i odpowiedzi wg potrzeb uczestników wydarzenia
Informacje o prelegencie
SEBASTIAN SADOWSKI-ROMANOV
Przedsiębiorca i handlowiec z wieloletnim doświadczeniem. Jego kariera rozpoczęła się w 1995 roku od jednoosobowej działalności Import-Export Sebastian Sadowski. Zajmował się wówczas importem obuwia z Włoch i elektroniki z Niemiec, sprzedając towar w Polsce, Rosji i na Białorusi.
W 2000 roku prowadził przedstawicielstwa dwóch firm z Taiwanu i Hong Kongu. Od 2002 do 2007 roku prowadził firmę handlową w Rosji. W 2004 rozpoczął import tkanin z Chin na potrzeby polskiego zakładu krawieckiego, a w 2005 roku otworzył wraz z chińskim partnerem zakład krawiecki w Chinach.
Od 2010 r., przekazując wieloletnie doświadczenie zdobyte w handlu międzynarodowym, wspiera polskie firmy w rozwoju działalności eksportowej, świadcząc im najwyższej jakości usługi szkoleniowe oraz z zakresu doradztwa biznesowego. Firma ITRO, której jest prezesem, buduje i wdraża strategie eksportowe zarówno dla średnich oraz mniejszych firm.
W działalności zawodowej świadczy również usługi outsourcingu księgowościw Polsce, Rosji, Białorusi, Kazachstanie i w Niemczech. Ponadto, szkoli przedsiębiorców w tematyce zabezpieczania transakcji eksportowych, obowiązków podatkowych i księgowych oraz kwestii celnych.
Organizator:
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
Jak będzie przebiegać proces rejestracji na szkolenie?
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online (dostępny po kliknięciu przycisku "Kup bilety"). Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.
Regulamin uczestnictwa w szkoleniu znajduje się pod linkiem https://barr.pl/rozwijaj-biznes-w-bydgoszczy/szkolenia-proeksportowe/
Informacje o szkoleniu
Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. "Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz", współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.
Miejsce
Dostęp zdalny, Dla uczestników
Termin
Dodaj do kalendarzaOrganizator
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
ul. Bydgoskich Przemysłowców 685 - 862 Bydgoszcz
Telefon: +48 785 150 558