Jesteś przedsiębiorcą sektora MŚP i myślisz o rozpoczęciu działalności eksportowej? Nie wiesz, jak zacząć? A może szykujesz się do wznowienia działalności na zagranicznych rynkach? Zapraszamy na szkolenie online "Eksport w Europie - negocjacje B2B", które odbędzie się 04.05.2021 r. w godz. 9.00-12.30.
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.
Cele organizacji szkolenia:
- nabycie umiejętności planowania negocjacji i osiągania porozumienia z kontrahentami w handlu międzynarodowym na terenie Europy,
- zapoznanie się z celami negocjacji,
- przedstawienie najczęściej popełnianych błędów przy planowaniu negocjacji,
- omówienie aspektu kulturowego negocjacji biznesowych na arenie międzynarodowej w Europie, w tym przedstawienie najważniejszych elementów kultury biznesowej, które trzeba zbadać przed rozpoczęciem planowania negocjacji,
- zapoznanie się z modelami i wymiarami kulturowymi negocjacji B2B,
- przedstawienie najważniejszych strategii negocjacyjnych w handlu międzynarodowym, w tym omówienie modelu Harwardzkiego i omówienie elementów BATNA,
- budowanie umiejętności tworzenia planów negocjacji,
- ćwiczenia negocjacyjne,
- zapoznanie z elementami stanowiącymi przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.
Agenda szkolenia:
9:00-9:15 - prezentacja wprowadzająca BARR
9:15-10:15 - I Blok tematyczny - planowanie negocjacji
A. Przygotowanie merytoryczne do negocjacji -wiedza o kliencie, o tym co robi i co dla niego jest najważniejsze. Sposoby pozyskiwania informacji o partnerze negocjacyjnym. Jak najlepiej interpretować uzyskane dane.
B. Zapoznanie się z celami negocjacji - minimalny (break point), optymalny, maksymalny (opening point).
C. Najczęściej popełniane błędy przy planowaniu negocjacji i jak ich uniknąć.
10:15-11:15 - II Blok tematyczny - aspekt kulturowy negocjacji biznesowych
A. Negocjacje międzynarodowe - aspekt różnic kulturowych, które mogą przesądzić o sukcesie rozmów biznesowych. Dogłębne badanie kultury rynku. Najważniejsze elementy kultury rynku, które należy zbadać przed podjęciem się planowania negocjacji.
B. Modele i wymiary kulturowych negocjacji B2B.
C. Case study - firma z branży kosmetycznej, negocjacje wejścia na rynek rosyjski.
11:15-11:30 - przerwa
11:30-12:30 - III Blok tematyczny - strategie negocjacyjne
A. Przedstawienie i omówienie modeli negocjacji: unikanie, uległość, rywalizacja, współpraca, kompromis.
B. Harwardzki model negocjacji B2B.
C. Przedstawienie przykładowego scenariusza negocjacji, w którym zawarte będą: Elevator Pitch, przykładowe dialogi, obiekcje drugiej stronyi argumentacja poszczególnych elementów oferty w dwóch wariantach: pozytywnym i negatywnym. Omówienie wszystkich tych elementów BATNA i porady jak dobrze je przygotować.
D. Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.
12:30 - sesja pytań i odpowiedzi wg potrzeb uczestników wydarzenia
Informacje o prelegencie
SEBASTIAN SADOWSKI-ROMANOV
Przedsiębiorca i handlowiec z wieloletnim doświadczeniem. Jego kariera rozpoczęła się w 1995 roku od jednoosobowej działalności Import-Export Sebastian Sadowski. Zajmował się wówczas importem obuwia z Włoch i elektroniki z Niemiec, sprzedając towar w Polsce, Rosji i na Białorusi.
W 2000 roku prowadził przedstawicielstwa dwóch firm z Taiwanu i Hong Kongu. Od 2002 do 2007 roku prowadził firmę handlową w Rosji. W 2004 rozpoczął import tkanin z Chin na potrzeby polskiego zakładu krawieckiego, a w 2005 roku otworzył wraz z chińskim partnerem zakład krawiecki w Chinach.
Od 2010 r., przekazując wieloletnie doświadczenie zdobyte w handlu międzynarodowym, wspiera polskie firmy w rozwoju działalności eksportowej, świadcząc im najwyższej jakości usługi szkoleniowe oraz z zakresu doradztwa biznesowego. Firma ITRO, której jest prezesem, buduje i wdraża strategie eksportowe zarówno dla średnich oraz mniejszych firm.
Wspiera polskie firmy w wejściu na rynki zagraniczne poprzez efektywne wskazywanie i dobór partnerów biznesowych i handlowych, pośredniczenie
w procesie negocjacyjnym, także w ramach programu "Paszport do eksportu".
Przeprowadził kilkanaście szkoleń dotyczących negocjacji biznesowych, gdzie starał się uświadomić polskim przedsiębiorcom, że cena sprzedaży nie jest istotnym czynnikiem w eksporcie i dlaczego.
Organizator:
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
Jak będzie przebiegać proces rejestracji na szkolenie?
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online (dostępny po kliknięciu przycisku "Kup bilety"). Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.
Regulamin uczestnictwa w szkoleniu znajduje się pod linkiem https://barr.pl/rozwijaj-biznes-w-bydgoszczy/szkolenia-proeksportowe/
Informacje o szkoleniu
Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. "Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz", współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.
Miejsce
Dostęp zdalny, Dla uczestników
Termin
Dodaj do kalendarzaOrganizator
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
ul. Unii Lubelskiej 4C85 - 059 Bydgoszcz
Telefon: +48 785 150 558