Jesteś przedsiębiorcą sektora MŚP i myślisz o rozpoczęciu działalności eksportowej? Nie wiesz, jak zacząć? A może szykujesz się do wznowienia działalności na zagranicznych rynkach? Zapraszamy na szkolenie online "Eksport w Europie - wprowadzenie", które odbędzie się 13.04.2021 r. w godz. 9.00-12.30.
Kto może wziąć udział w szkoleniu?
Szkolenie ma charakter otwarty. Dedykujemy je w szczególności podmiotom z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z obszaru funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz.
Cele organizacji szkolenia:
- uświadomienie uczestnikom jak poważną decyzją jest eksport,
- zapoznanie uczestników z analizą potencjału eksportowego oraz audytem eksportowym, a także różnicami między tymi dwoma badaniami,
- przedstawienie narzędzia celnego - kodu HS - oraz jego zastosowania w handlu międzynarodowym,
- znalezienie kodu HS dla wybranego produktu uczestnika,
- budowanie umiejętności wyszukania własnego kodu HS produktu,
- zapoznanie się uczestników z narzędziem wyboru rynku eksportowego - Export Indicator,
- przedstawienie i omówienie modeli wejścia na rynki zagraniczne,
- omówienie strategii cenowej, marketingowej i produktowej,
- zapoznanie się ze sposobami i kanałami dystrybucji na przykładowym rynku,
- zapoznanie z elementami stanowiącymi przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.
Agenda szkolenia:
9:00-9:15 - prezentacja wprowadzająca BARR
9:15-10:15 - I Blok tematyczny - podjęcie decyzji o eksporcie
A. Wprowadzenie: Pierwszym krokiem do sukcesu eksportowego jest trafne rozpoznanie swoich atutów i potencjału eksportowego. Początek drogi każdego eksportera to sprawdzenie czy ma odpowiednie zasoby, by sprostać wejściu na nowy rynek. Analiza potencjału eksportowego oraz audyt eksportowy to dwa najważniejsze badania jakie przedsiębiorca może wykonać samodzielnie, by przygotować swoją firmę do decyzji eksportowej.
B. Jak wygląda analiza potencjału eksportowego? Zagadnienia: wielkości firmy, ilości pracowników, a także modele wejścia na rynki zagraniczne. Potencjał eksportowy produktów.
C. Jak wygląda audyt eksportowy? Kompleksowe badanie firmy pod względem eksportu, m.in. jakie działania zostały przyjęte i jakie efekty przyniosły, kto odpowiada za pozyskanie i obsługę nowych klientów, jakich kompetencji to wymaga, zdefiniowanie i określenie ich w zespole.
10:15-11:15 - II Blok tematyczny - wybór rynku docelowego
A. Najkosztowniejszy błąd w eksporcie - niewłaściwy wybór rynku. Narzędzie wyszukiwarki kodów HS oraz sposób korzystania z niego. Kody HS - kody ujednolicone, międzynarodowe kody celne, według których odbywa się wymiana handlowa na świecie.
B. Narzędzie: raport Export Indicator, który na podstawie kodu HS produktu jest w stanie wskazać wymianę handlową tym towarem na 150 rynkach świata. Analiza danych celnych dotyczących importu i eksportu największych i najbliższych rynków.
11:15-11:30 - przerwa
11:30-12:30 - Blok tematyczny - sposoby wejścia na rynek
A. Najpopularniejsze modele wejścia na rynki zagraniczne, ich wady i zalety.
B. Sposób wejścia na rynek zagraniczny i odpowiednie dopasowanie do produktu, jaki eksporter chce sprzedawać. Wybrane strategie cenowe, marketingowe, produktowe, a także możliwe sposoby i kanały dystrybucji na przykładowo obranym rynku.
C. Elementy stanowiące przygotowanie do udziału w wyjazdach na międzynarodowe imprezy o charakterze targowo-wystawienniczym.
12:30 - sesja pytań i odpowiedzi wg potrzeb uczestników wydarzenia
Informacje o prelegencie
SEBASTIAN SADOWSKI-ROMANOV
Przedsiębiorca i handlowiec z wieloletnim doświadczeniem. Jego kariera rozpoczęła się w 1995 roku od jednoosobowej działalności Import-Export Sebastian Sadowski. Zajmował się wówczas importem obuwia z Włoch i elektroniki z Niemiec, sprzedając towar w Polsce, Rosji i na Białorusi.
W 2000 roku prowadził przedstawicielstwa dwóch firm z Taiwanu i Hong Kongu. Od 2002 do 2007 roku prowadził firmę handlową w Rosji. W 2004 rozpoczął import tkanin z Chin na potrzeby polskiego zakładu krawieckiego, a w 2005 roku otworzył wraz z chińskim partnerem zakład krawiecki w Chinach.
Od 2010 r., przekazując wieloletnie doświadczenie zdobyte w handlu międzynarodowym, wspiera polskie firmy w rozwoju działalności eksportowej, świadcząc im najwyższej jakości usługi szkoleniowe oraz z zakresu doradztwa biznesowego. Firma ITRO, której jest prezesem, buduje i wdraża strategie eksportowe zarówno dla średnich oraz mniejszych firm.
Organizator:
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
Jak będzie przebiegać proces rejestracji na szkolenie?
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu wypełniają formularz zgłoszenia online (dostępny po kliknięciu przycisku "Kup bilety"). Po rejestracji na dane szkolenie, pracownik BARR przekaże drogą mailową (na wskazany podczas rejestracji adres) instrukcję logowania i link do szkolenia.
Regulamin uczestnictwa w szkoleniu znajduje się pod linkiem https://barr.pl/rozwijaj-biznes-w-bydgoszczy/szkolenia-proeksportowe/
Informacje o szkoleniu
Szkolenie online realizowane jest przez Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego Sp. z o. o., w partnerstwie ze stowarzyszeniem Metropolia Bydgoszcz, w ramach projektu pn. "Wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji gospodarczej regionu na obszarze funkcjonowania Stowarzyszenia Metropolia Bydgoszcz", współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, nr projektu RPKP.01.05.02-04-0001/18.
Miejsce
Dostęp zdalny, Dla uczestników
Termin
Dodaj do kalendarzaOrganizator
Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego Sp. z o.o.
ul. Bydgoskich Przemysłowców 685 - 862 Bydgoszcz
Telefon: +48 785 150 558