Ethical code marketingu bezpośredniego - tendencje regulacyjne i dobre praktyki.
21 Czerwca 2017, 09:00 (środa)

Konferencja
Ethical code marketingu bezpośredniego - tendencje regulacyjne i dobre praktyki
21 czerwca 2017, UOKiK, Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa
Organizator:
Partnerzy merytoryczni:
Partnerzy konferencji:
TEMATYKA:
- Prezentacja aktualnych i planowanych zasad regulacji prawnej rynku marketingu bezpośredniego, w tym prawa konsumenckiego i telekomunikacyjnego.
- Prezentacja interesujących studiów przypadków prezentujących nieakceptowane prawnie i etycznie formy komunikacji z konsumentami.
- Prezentacja dostępnych rozwiązań samoregulacyjnych w Polsce i w krajach UE
- Prezentacja możliwości samoregulacji rynku na bazie funkcjonujących rozwiązań i oczekiwań głównych interesariuszy (regulatorzy, konsumenci, biznes)
DO KOGO KIEROWANE:
- przedstawiciele firm wykorzystujących kanały bezpośredniego dotarcia do konsumentów w swoich działaniach marketingowych i reklamowych
- przedstawiciele firm z branży telekomunikacyjnej i firm dostarczających inne niż telefon kanały bezpośredniego, masowego dotarcia do konsumentów
- przedstawiciele agencji marketingowych
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM:
Rejestracja uczestników i powitalna kawa: 9.00 - 9.30
Wystąpienie 1: 09.30-10.30
- Tytuł: Aktualne i planowane zasady regulacji prawnej rynku marketingu bezpośredniego
- Prowadzący: Gerard Karp, SMB / Wierzbowski Eversheds Sutherland
- Tematyka
- Wskazanie najważniejszych, aktualnych ram prawnych w zakresie działań direct marketingu i ochrony konsumentów (ustawa konsumencka, prawo telekomunikacyjne), a także planowanych nowych przepisów (RODO, jednolity rynek cyfrowy /single digital market).
- Interpretacje najważniejszych przepisów dot. ochrony konsumentów i zasad komunikacji marketingowej z nimi (np. art. 172 prawa telekomunikacyjnego).
- Prezentacja aktualnych i planowanych możliwości egzekucji prawa, potencjału kar, itp. oraz możliwych kierunków rozwoju twardej regulacji prawnej w tym obszarze.
Wystąpienie 2: 10.30 - 11.15
- Tytuł: Komunikacja marketingowa z konsumentem - cienie i blaski
- Prowadzący: Łukasz Wroński, UOKiK
- Tematyka
- Prezentacja, jak powinien zmienić się (zmienia się?) model komunikacji marketingowej w kontekście uczciwości i rzetelności przekazu (perspektywa wymagań prawnych oraz zasad etyki w relacjach z konsumentami).
- Prezentacja najczęstszych nieprawidłowości w działaniach marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem telefonu.
- Prezentacja reklam/kampanii marketingowych nie spełniających standardów prawa i etyki. "Czego nam w reklamie nie wolno?"
Wystąpienie 3: 11.15-11.45
- Tytuł: System personalizacji wideo - zwiększenie sprzedaży i satysfakcji klienta
- Prowadzący: Przedstawiciel Vintom
- Tematyka: Vintom to kompleksowe rozwiązanie do masowej komunikacji z obecnymi klientami poprzez automatyczne generowanie spersonalizowanej komunikacji wideo.
Struktura komunikacji bezpośredniej z konsumentami z modelu opartego o komunikację "out", na model oparty o komunikację "in"
Przerwa kawowa: 11.45 - 12.15
Wystąpienie 4: 12.15 - 13.15
- Tytuł: Samoregulacja rynku reklamy i marketingu w Polsce
- Prowadzący: Konrad Drozdowski, Rada Reklamy
- Tematyka
Prezentacja funkcjonujących w Polsce rozwiązań samoregulacyjnych (w szczególności Komisja Etyki Reklamy, Kodeksy etyczne, Lista Robinsonów)
Wystąpienie 5: 13.15 - 14.00
- Tytuł: Rozwiązania samoregulacyjne stosowane w różnych krajach EU (prezentacja w języku angielskim; obecny tłumacz)
- Prowadzący: Mathilde Fiquet, FEDMA
- Tematyka
Prezentacja różnych rozwiązań samoregulacji i koregulacji wykorzystywanych w państwach UE.
Lunch: 14.00 - 14.45
Wystąpienie 6: 14.45 - 15.15
- Tytuł: Case study: Od wolnoamerykanki do jasnych zasad w 4 lata - branża pożyczkowa w Polsce
- Prowadzący: Marek Bosak, Vivus Finance
- Tematyka
- Prezentacja success story branży pożyczkowej
Panel dyskusyjny: 15.15 - 16.30
- Tytuł: Czy samoregulacja jest rozwiązaniem win-win-win (regulatorzy, biznes, konsumenci)?
- Uczestnicy
- Jacek Barankiewicz, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB (moderator)
- Łukasz Wroński, UOKiK
- Konrad Drozdowski, Rada Reklamy
- Marek Bosak, Vivus Finance
Chcesz być na bieżąco? poznać listę uczestników, umówić spotkania i nawiązać nowe relacje biznesowe?
Zachęcamy do ściągnięcia darmowej aplikacji Eventory na Twój telefon.
Zeskanuj QR kod:

lub pobierz tutaj:
Sklep Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=cc.eventory.app
AppStore: https://itunes.apple.com/pl/app/eventoryapp/id883207995?mt=8
Miejsce
Plac Powstańców Warszawy 1, Warszawa