Ethical code marketingu bezpośredniego - tendencje regulacyjne i dobre praktyki.
21 Czerwca 2017, 09:00 (środa)

Prelegenci
Mathilde Fiquet - Menadżer ds. Prawnych, FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing)
FEDMA reprezentuje interes całego łańcucha wartości marketingu opartego na danych. Mathilde, od 2010 roku, koordynuje pracę Komisji Prawnej FEDMA i koncentruje się na wszystkich kwestiach dotyczących ochrony danych i prywatności w sektorze marketingu danych. Koordynuje prace FEDMA w obszarze samoregulacji, w oparciu o kodeks postępowania FEDMA w zakresie wykorzystywania danych osobowych w marketingu bezpośrednim i prowadzi dialog z Grupą Roboczą Artykułu 29. Jest absolwentką European Public Affairs Uniwersytetu w Maastricht, w Holandii.
Jacek Barankiewicz - Członek Zarządu SMB, Prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Od 25 lat zajmuje się marketingiem bezpośrednim. Założyciel (1995) pierwszego w Polsce centrum zewnętrznych usług Contact Center. Kierując firmą, zrealizował ponad sto różnych projektów z zakresu obsługi klienta, telesprzedaży, marketingu mobilnego, procesów typu back office i innych. Pracując od ponad 4 lat jako konsultant (SBC) wspierał organizacje Contact Center w Polsce, Niemczech i Belgii oraz na Ukrainie. Od 2002 roku Członek Zarządu i Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego (do 2016), odpowiedzialny za strategię rozwoju Stowarzyszenia i kontakty międzynarodowe. Reprezentuje SMB w Europejskiej Federacji Organizacji Marketingu Bezpośredniego i Interaktywnego FEDMA, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN oraz Europejskiej Konfederacji Organizacji Contact Center (ECCCO). Od wielu lat aktywnie uczestniczy w pracach nad prawem o ochronie danych osobowych i innymi regulacjami na poziomie krajowym i europejskim. Absolwent Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego i Kursu Strategii Marketingowych ESMT (Niemcy).
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2011 r. radca prawny. Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych oraz ochrony konsumentów w sektorze łączności elektronicznej. Autor publikacji z dziedziny ochrony konsumentów.
Konrad Drozdowski - Dyrektor Generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Członek Zarządu Europejskiego Stowarzyszenia Standardów Reklamowych EASA Alliance
Od 1992 roku związany z branżą mediową, m.in. Gazeta Wyborcza (Gazeta o Pracy), Życie, Gazeta Giełdy Parkiet. Pełnił funkcję wydawcy w newsroomie Radia Eska oraz sieci Super FM, później zajmował stanowisko redaktora w Media i Marketing Polska, gdzie pisał o branży FMCG oraz o rynku radiowym. W latach 2000-2001 redaktor naczelny magazynu "Dotcom" oraz rzecznik prasowy wydawnictwa Parkiet Media SA. Członek komitetu założycielskiego Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.Gerard Karp - Adwokat, Partner współkierujący zespołem TMT kancelarii prawnej Wierzbowski Eversheds Sutherland
Specjalizuje się w prawie ochrony danych osobowych, nowych technologii, Internetu i komunikacji elektronicznej. Uczestniczył w szeregu globalnych projektów transferu danych osobowych poza EOG (opartych o standardowe klauzule umowne lub wiążące reguły korporacyjne) oraz w przygotowaniu i negocjacjach wielostronnych porozumień pomiędzy kilkudziesięcioma zakładami ubezpieczeń w zakresie wzajemnego przekazywania i wymiany informacji w sektorze ubezpieczeniowym. Posiada doświadczenie w pracy dla sektora telekomunikacyjnego, IT oraz mediów,m.in. w zakresie przygotowywania kompleksowych umów wdrożeniowych oraz utrzymaniowych, w tym w modelu cloud computing.

Marek Bosak - Dyrektor ds. Komunikacji Vivus Finance, lidera rynku mikropożyczek w Polsce.
Z Vivusem związany od początku, odpowiada za największą w branży zmianę postrzegania marki. Dzięki jego działaniom, Vivus cieszy się ogromnym zaufaniem konsumentów. Ekspert zarządzania komunikacją kryzysową i social media. Pierwszą konferencję prasową poprowadził w 2003 roku i od tamtego czasu nieprzerwanie rozwija umiejętności komunikacji z mediami. W ramach inicjatywy wspólnotowej EQUAL prowadził seminaria na temat planowania i prowadzenia działań związanych z reklamą społeczną. Wykształcenie zdobywał w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, stypendysta Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. Był inicjatorem i odpowiadał za koordynację ogólnopolskiej kampanii społecznej "Kocham Polskę". Angażuje się w inicjatywy lokalne, przygotowując i prowadząc projekty PR dla organizacji pozarządowych.
Vintom to kompleksowe rozwiązanie do masowej komunikacji z obecnymi klientami poprzez automatyczne generowanie spersonalizowanej komunikacji wideo.
Dzięki bardzo wysokiemu zaangażowaniu użytkowników vintom jest idealnym narzędziem do wspacia obecnych kanałów sprzedaży jak również do zwiększenia lojalności i satysfakcji klientów. Zaangażowanie budowane w pierwszych sekundach filmu - uzyskiwane m.in. poprzez wymienienie imienia odbiorcy - powoduje uważne oglądanie dedykowanej wiadomości, co przekłada się bezpośrednio na rezultaty przeprowadzanych kampanii.
Najczęstsze zastosowania vintom to akcje retencyjne, dosprzedaż produktów oraz bieżąca obsługa Klientów. Najlepiej działa równolegle z obecnie stosowanymi kanałami komunikacji, uzupełniając je w kluczowych momentach."
Miejsce
Plac Powstańców Warszawy 1, Warszawa