To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.

Zakres warsztatów

Zakres warsztatów zostanie dostosowany do potrzeb uczestników. Poniżej przykładowe możliwości w zakresie technicznym:

1. Analiza danych źródłowych (przykładowe dane dostępne w najczęściej stosowanych formatach CSV, TXT, XLS, XLSX). Przykład standardowy i powszechny - główna baza danych źródłowych i bazy słownikowe.

2. Zasady doboru możliwie najbardziej adekwatnych metod i narzędzi do przygotowania warstwy (arkuszy) danych - w zależności od danych źródłowych (wybór metod i narzędzi dla formatu CSV - w przypadku stosowania Excel'a w wersjach 2007-2016 lub XLSX - w przypadku Excel'a 2019-).

3. Demonstracja narzędzi dostępnych w ofercie funkcji [Dane].

4. Przykłady dobrych i złych praktyk (organizacja folderu danych, plik analizy danych i jego formalny zapis, skuteczność i konsekwencje stosowanego nazewnictwa, kopiowanie danych pomiędzy skoroszytami i arkuszami, eksport arkuszy do innych skoroszytów, adresowanie do danych zawartych w innych arkuszach danego skoroszytu oraz do arkuszy w innych skoroszytach).

5. Analiza danych w tabelach prostych.

6. Procedura importu danych źródłowych do analizy (z pliku tekstowego - przykład najpowszechniejszego standardu importu danych źródłowych).

7. Wybór sposobu prezentacji danych bazy danych w arkuszu jako węzłowa determinanta dla kolejnych czynności - tabela prosta lub model danych (tabela, raport tabeli przestawnej, wykres przestawny lub tylko połączenie).

8. Tabela prosta i jej właściwości oraz znaczenie i właściwości połączenia ze źródłem danych w kontekście odświeżania warstwy danych.

9. Narzędzia zarządzania danymi w tabeli prostej. Wybór danych do dalszej analizy w zależności od oczekiwanego raportu końcowego.

10. Zmiany nazw arkuszy i dodawanie nowych arkuszy (zasady dodawania nowych arkuszy) w skoroszycie modelu danych opartego o tabele proste. Tabela prosta głównej bazy danych i tabele proste baz słownikowych.

11. "Oczyszczenie" tabel prostych z pustych pól, pustych rekordów, rekordów z błędnymi informacjami, rekordów ze zbędnymi informacjami - w kontekście celów analizy (zastosowania wybranych narzędzi oferty funkcji [Narzędzia główne] oraz [Dane]-[Filtruj].

12. Zastosowania wybranych funkcji: JEŻELI, JEŻELI.BŁĄD, JEŻELI.ND, WYSZUKAJ, WYSZUKAJ.PIONOWO, PODAJ.POZYCJĘ, INDEKS, ADRES, ADRES.POŚR, SUMA.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW, ZŁĄCZ.TEKSTY, TEKST,…

13. Metodologie korzystania z formuł prostych.

14. Metodologie budowania formuł złożonych.

15. Wykorzystanie modelu budowania formuł opartego o zastosowania [Menedżera nazw].

16. Zarządzanie skoroszytem po przygotowaniu warstwy analizy.

17. Zarządzanie raportem tabeli przestawnej. Kolumny, wiersze, wartości, filtry. Formatowanie kolumn. Dodawanie nowych zalgorytmizowanych kolumn tabeli przestawnej. Formatowanie tabeli przestawnej. Własności tabeli przestawnej.

18. Zasady wyboru i dodawania do kwerendy arkuszy i tabel oraz relacje.

19. Graficzne budowanie kwerendy. Definicje sprzężeń.

20. Tabela i jej właściwości oraz znaczenie i właściwości połączenia ze źródłem danych w kontekście odświeżania warstwy danych.

21. Narzędzia zarządzania danymi w modelu tabelarycznym Tabeli[]. Narzędzia tabel. Projektowanie tabeli. Wybór danych do dalszej analizy w zależności od oczekiwanego raportu końcowego.

22. Zmiany nazw arkuszy i dodawanie nowych arkuszy (zasady dodawania nowych arkuszy) w skoroszycie modelu danych opartego o model tabelaryczny.

23. Zastosowania wybranych funkcji tabelarycznych: JEŻELI[], JEŻELI.BŁĄD[], JEŻELI.ND[], WYSZUKAJ[], WYSZUKAJ.PIONOWO[], PODAJ.POZYCJĘ[], INDEKS[], ADRES[], ADRES.POŚR[], SUMA.JEŻELI[], SUMA.WARUNKÓW[], ZŁĄCZ.TEKSTY[], TEKST[],…


Szkolenie będzie prowadzone w formie warsztatowej, w czasie której uczestnicy będą mieli możliwość aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz zadawania pytań. Wymagane jest posiadanie własnego laptopa z zainstalowanym oprogramowaniem MS Excel (preferowane oprogramowanie office 365)