SPEAK IN_UX 2022

25 Października 2022, 09:00 (Wtorek)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.

Dzień 2. Warsztaty

Filip Makowiecki

Kick-off z wykopem. Jak nie skopać procesu projektowego już na starcie?

Rozmyty cel, rozproszone wymagania i ukryte oczekiwania - trzech jeźdzców projektowej apokalipsy potrafi zniweczyć wysiłki projektantów i projektantek. Na szczęście można ich powstrzymać, dobrze planując proces projektowy oraz - co będzie tematem warsztatu - odpowiednio go rozpoczynając. W trakcie spotkania przejdziemy modelowy warsztat kick-offowy. Omówimy i przetestujemy różne techniki, żeby w przyszłości móc samodzielnie planować i przeprowadzać warsztaty otwierające projekty z zakresu UX czy service design.

Podczas warsztatu osoby uczestniczące:

  • dowiedzą się, jak planować warsztaty zgodnie z modelem IDOARRT proponowanym przez Hyper Island,
  • poznają techniki pomagające poznać się w zespole projektowym i określić odpowiedzialności (w tym moje autorskie narzędzie R.O.D.O.),
  • przetestują narzędzia pozwalające namierzyć przewodni cel projektu i zbudować jego wspólne rozumienie oraz zebrać wiedzę o kryteriach sukcesu i ryzykach,
  • poznają matryce i kanwy do zadań specjalnych (np. Kano Method czy 5 poziomów produktu Kotlera), których trudno używać po samej lekturze instrukcji w książkach i internecie.
  • W kluczowych momentach sięgniemy do praktycznych case studies, które pomogą lepiej zrozumieć, które narzędzie wybrać zależnie od projektu. Katalog linków do źródeł pomoże każdej początkującej osobie projektującej rozpocząć budowanie własnego narzędziownika, który ułatwi im pracę i doda pewności siebie podczas warsztatów z klientami i interesariuszami.

    Prowadzący:

    Filip Makowiecki

    Strateg designu, trener Design Thinking i ludzka wersja brzytwy Ockhama. Jego zawodową misją jest poszukiwanie najbardziej oczywistych rozwiązań najbardziej nieoczywistych problemów. Projektuje treści, aplikacje, portale, interfejsy głosowe, procesy, usługi, produkty, a czasami nawet dżingle i zapachy. Pracował nad rozwiązaniami dla m.in. 4 z 5 największych banków Polsce oraz największego ubezpieczyciela w regionie, a także dla firm z tak różnych branż jak publishing, edukacja, pharma i retail. Po godzinach tłumaczy książki dla młodzieży, projektuje gry miejskie i escape roomy oraz uczy się chillaksować od przygarniętej psicy Spacji.

    Warsztat będzie współprowadzić Izabella Styburska, doświadczona project managerka w Cogision, która odpowie też na wszelkie pytania dotyczące współpracy projektantów_tek z kierowni_cz_kami projektów oraz klient_k_ami.


    Zapisy na warsztaty w osobnym formularzu: https://app.evenea.pl/event/speakinux2022-warsztaty/