Skuteczna Sprzedaż Telefoniczna - Jak Efektywnie Sprzedawać Zdalnie? [Szkolenie Online]
27 Maja 2020, 09:00-16:00 (środa)
Online,
Chcesz nauczyć się telefonicznej sprzedaży, tak aby każdy telefon był przyjemnością, a ilość zawartych transakcji gwałtownie wzrosła?
Pragniesz biegle posługiwać się telefonem i zmniejszyć ilość odmów klientów?
W takim razie to szkolenie jest dla Ciebie!
Szkolenie dedykowane jest w szczególności dla handlowców, sprzedawców telefonicznych, KAM'ów i managerów sprzedaży chcących udoskonalić swój obecny proces sprzedaży telefonicznej, aby pozyskiwać jeszcze większą ilość klientów. Każda osoba biorąca udział w szkoleniu, otrzyma konkretne wskazówki, jak pozyskiwać, utrzymywać i budować długofalowe relacje z klientami, drogą telefoniczną. W trakcie szkolenia poznamy także sposoby na utrzymanie sprzedaży w kryzysie.
Szkolenie prowadzi trener, praktyk sprzedaży telefonicznej z 11 letnim stażem.
Zajęcia są przeprowadzane w trybie niestacjonarnym (zdalnym).
1. Prawidłowe przygotowanie do doradczej rozmowy telefonicznej.
- Gdzie poszukiwać informacji o kliencie?
- Jak przygotowywać propozycję, która będzie odpowiednia dla mojego klienta.
- W jaki sposób przygotowywać się mentalnie do rozmowy?
- Jak motywować się kiedy nam nie idzie?
- Z kim rozmawiać aby nie marnować czasu?
- Trójpodział w firmie, unikaj bezów.
2. Nawiązanie kontaktu - tu gdzie sprzedaż telefoniczna zaczyna się i kończy.
- Które wrażenie jest ważniejsze, pierwsze czy ostatnie
- Jak przebić się przez sekretarkę?
- Metoda 4 x 20, czyli zrób piorunujące pierwsze wrażenie.
- Technika haka na uwagę.
- Sposoby na wywołanie konfuzji.
- Elevator pitch.
- Prawidłowy schemat nawiązania kontaktu.
3. Badanie potrzeb, uśmierzanie bólu, czy budowanie wartości- co dla mojego klienta ma znaczenie?
- Czym są potrzeby?
- Rodzaje potrzeb.
- Jakie bóle mają moi klienci?
- Rodzaje pytań w sprzedaży telefonicznej.
- Zastosowanie Parafrazy w rozmowie telefonicznej.
- Metodologia SPIN w trakcie rozmowy z klientem.
- Metodologia drzewka- jak klient sam może zbudować sobie optymalne rozwiązanie?
4. Prezentacja oferty oparta o realne potrzeby klienta.
- Co jest moim USP.
- Czym jest ESP.
- Gdzie są nośniki wartości klienta i jak prezentować je w procesie sprzedaży telefonicznej.
- Jak mówić, żeby nas słuchano- komunikacja werbalna w rozmowie telefonicznej.
- Skończ z katalogami- co wysłać klientowi po rozmowie?
5. Radzenie sobie z obiekcjami w trakcie rozmowy telefonicznej.
- Czym są obiekcje?
- Z jakiego powodu klienci mają obiekcje?
- Co oznaczają obiekcje klienta?
- Jak umiejętnie bronić ceny?
- Jak radzić sobie z obiekcjami?
- Technika na pieska.
- Technika niezadanych pytań.
6. Zamknięcie sprzedaży telefonicznej.
- Zamknięcie sprzedaży jako proces.
- Jak prawidłowo podsumować zakup w trakcie rozmowy telefonicznej, aby klient się nie rozmyślił?
- Rekomendacje- najlepszy klient na świecie- jak i kiedy o nie prosić.
- Sygnały klienta świadczące o gotowości do zakupu- kiedy zamykać sprzedaż?
- 10 skutecznych technik finalizacji sprzedaży telefonicznej.
- Nie sprzedawaj sprzedanego!
- Prowadzenie klienta- czyli sztuka obsługi posprzedażowej.
7. Sesja QiA
- Prospecting, cold calling i social selling- nowoczesne kanały pozyskania klientów https://app.evenea.pl/event/pcciss-11maj/
- Techniki sprzedaży przez telefon- 47 technik doradczej sprzedaży telefonicznej https://app.evenea.pl/event/tst-29maja/
EFEKTY UCZENIA SIĘ
WIEDZA:
- Wie jak należy się przygotować do rozmowy z klientem.
- Zna zasady doradczej sprzedaży telefonicznej.
- Wie na czym polega proces prowadzenia klienta w trakcie rozmowy sprzedażowej.
- Wie jak bronić ceny.
- Zna sposoby na rozmowy z sekretarkami.
- Wie jakie działania należy podjąć w momencie kryzysu.
- Potrafi ułożyć kilka haków na uwagę aby zaciekawić rozmówce już na początku rozmowy telefonicznej.
- Zna metodologie badania potrzeb klientów przez telefon.
- Wie na czym polega profesjonalna prezentacja sprzedażowa w trakcie rozmowy telefonicznej.
- Zna momenty gotowości klienta do zakupu i potrafi na nie reagować.
- Wie jakie są techniki sprzedaży.
- Zna nowoczesne metodologie sprzedaży.
- Potrafi stworzyć idealny proces sprzedaży w trakcie rozmowy telefonicznej.
UMIEJĘTNOŚCI:
- Prawidłowo przygotowuje się do rozmowy z klientem, aby nie brzmieć jak natrętny telemarketer.
- Potrafi bronić ceny, bez konieczności rozdawania rabatów.
- Potrafi motywować się do kolejnych telefonów, nawet kiedy idzie gorzej.
- Umie budować doradczy wizerunek aby być dla swoich klientów partnerem w biznesie.
- Buduje długofalowe relacje z klientami.
- Sprawnie rozpoczyna rozmowę handlową.
- Umie przebijać się swobodnie przez sekretarkę.
- Umiejętnie tworzy uniwersalne haki na uwagę i wykorzystuje je, aby jak najwięcej rozmów kończyło się pozytywnie.
- W sprawny sposób bada potrzeby klienta w trakcie rozmowy.
- Umie rozpoznać nośniki wartości klienta.
- Prowadzi w ciekawy sposób prezentację oferty opartą o realne korzyści dla klienta.
- Konstruuje ciekawe maile do klientów zwiększając tym samym ilość odczytanych maili.
- Sprawnie podsumowuje zakup.
- Umie stosować techniki finalizacji sprzedaży.
- Potrafi radzić sobie z obiekcjami i nie boi się ich.
- Stwarza własny proces sprzedaży.
- Sprawnie robi Upselling i crosselling.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWA):
- Charakteryzuje się partnerską postawą względem klientów.
- Działa w sposób etyczny, dbając o relacje z klientem.
- Proaktywnie poszukuje nowych klientów w kryzysie.
- Wykazuje odpowiednią postawę względem klientów.
- Wykazuje się prawidłową postawą w nawiązaniu kontaktu z klientami.
- W odpowiedni sposób podchodzi do potrzeb klienta, wykazując ciekawość.
- Tworzy ciekawe prezentacje sprzedażowe.
- Sprawinie finalizuje proces sprzedaży.
- Nie boi się prosić o rekomendacje.
- Kiedy tylko potrzeba zmienia proces sprzedaży.
METODY STOSOWANE PODCZAS SZKOLENIA
- Interaktywny mini wykład
- Ćwiczenia indywidualne
- Dyskusja moderowana
- Praktyczne przykłady
- Studium przypadków
- Pytania i odpowiedzi
GRUPA DOCELOWA
- Handlowców,
- Telemarketerów
- Sprzedawców telefonicznych
- KAM'ów
- Właścicieli Małych i średnich przedsiębiorstw
- Freelancerów chcących aktywnie pozyskiwać nowych klientów.
Materiały dydaktyczne
- Prezentacja wykorzystywana podczas szkolenia w wersji online
- Certyfikat szkolenia w wersji online