YouTube i YouTuberzy w komunikacji marki
6 Grudnia 2014, 10:00-18:00 (Sobota)
Hala Torwar, Warszawa Zobacz na mapie
Wejściówki na konferencję umożliwiają udział w całym programie Orange Video Fest by LifeTube, szczegóły tu: http://orangevideofest.pl/
Zapraszamy na konferencję dla marketerów w ramach Orange Video Fest by LifeTube. To prawdopodobnie najważniejsze wydarzenie youtubowe w Polsce. Zaprosiliśmy zarówno najpopularniejszych polskich i zagranicznych youtuberów, jak i praktyków sprzedaży i komunikacji na YouTube.
Uczestnicy konferencji będą mieli okazję poznać ciekawe case studies kampanii na YouTube, dowiedzieć się jak mierzyć YouTube, poznać oczekiwania youtuberów dot. współpracy z markami oraz poznać składowe (prawie) idealnej kampanii z blogerami/youtuberami.
Po raz pierwszy w Polsce z prelekcją wystąpią:
Jeffey Harmon, współtwórca sukcesów sprzedażowych OraBrush i PooPouri. W tych kampaniach filmy wyświetlono ponad 70 mln razy. Redaktor Wired, Joseph Flaherty na Twitterze napisał, że: @jeffreyharmon to "Don Draper pokolenia YouTube!". Kampania PooPouri została także nagrodzona przez AdAge - nagrodą "najzabawniejszej reklamy roku 2013". Zobaczcie zresztą sami:
Ricky Ray Butler, niektórzy twierdzą, że
jego agencja PlaidSocial labs przeprowadziła więcej projektów łączących
twórców z USA z markami niż ktokolwiek inny. Ricky zaprosił YouTuberów do
wsparcia m.in.
kampanii Kobe VS Messi: http://youtu.be/
Program
konferencji dla marketerów w ramach Orange Video Fest by LifeTube
6 grudnia 2014
(Organizator zastrzega możliwość zmian w programie)
10:00 |
briefing prasowy |
Barbara Sołtysińska, Googe, Jeffrey Harmon, AdBuster |
11:00 |
YouTube w komunikacji marki |
Barbara Sołtysińska |
11:20 |
Kto ogląda video w sieci, jak najlepiej zmierzyć oglądalność? |
Michał Sadowski - Brand24, Jan Zając - SoTrender, Artur Kurasiński - MUSE |
12:00 |
the Don Draper of the YouTube generation! Jak wykorzystać potencjał YouTube w strategii sprzedażowej? Przykłady Ora Brush i Poo Pouri |
Jeffrey Harmon |
12:45 |
The more brand integration deals with YouTubers the better |
Ricky Ray Buttler |
13:30 |
Przerwa |
|
13:45 |
YouTube Case Studies |
Barbara Sołtysińska - LifeTube, Łukasz Grzejek - Agora Internet Artists |
14:05 |
Współpraca z youtuberami by Orange |
Tomasz Sulewski,Marek Wajda - Orange |
14:30 |
Współpraca z markami wg youtuberów |
Panel z udziałem takich twórców jak: Radosław Kotarski, Adbuster, Stuart Edge, Furious Pete,Magia Y |
15:30 |
#Potencjał youtuberów w komunikacji marek |
Konrad Traczyk |
16:10 |
5 trendów psychosocjologicznych, które ukształtują myślenie przyszłych pokoleń |
Mateusz Grzesiak |
16:30 |
Składowe (prawie) idealnej kampanii z blogerami/vlogerami |
Maciej Budzich |
17:00 |
Ekosystem YouTube |
Zuzanna Rutkowska - LifeTube |
17:30 |
Zakończenie |
|
Informacje o prelegentach:
Ricky Ray Butler - absolwent Brigham Young
University. W czasie studiów był zaangażowany w startup BYU.com. Pracował w FamilyLink.com, sieci skierowanej
do rodzin. Tworzył strategie dla firm,
angażujące 80 mln społeczność FamilyLink.
Pracując dla dużych marek, Ricky zauważył dużą potrzebę na stworzenie
agencji rozumiejącej świat YouTube i Facebook.
Dlatego w 2009 Ricky został współzałożycielem Plaid Social Labs, agencji
rozumiejącej social media, z naciskiem na YouTube and Facebook. Plaid Social Labs
prowadziło projekty m.in. dla Orabrush,
Intermountain Healthcare, Travalo i Ubisoft. Podczas VidCon 2014 mówiło się o
nim, że nikt inny nie przeprowadził większej ilości projektów łączących
youtuberów z markami.
Maciej "mediafun" Budzich - autor bloga o mediach,
marketingu i internecie - blog.mediafun.pl, redaktor naczelny "mediafun
magazynu". Pasjonat, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych
działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich
zastosowanie w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i
przedsiębiorczością. Prelegent na wielu konferencjach branżowych.
Łukasz Grzejek - Od lipca 2014 szef, najstarszej sieci You Tube, Agora Internet Artists (AIA). Wcześniej Łukasz Grzejek pracował na stanowisku Digital & New Business Development Managera w Universal Music Polska. Odpowiadał za biznesowy rozwój istniejących cyfrowych serwisów muzycznych, korzystających z katalogu UMG, a także zawieranie nowych partnerstw. Od stycznia 2013 roku był odpowiedzialny dodatkowo za realizację celów finansowych związanych z działalnością cyfrową tej firmy. Wcześniej, podczas pracy w spółce Connectmedica, zajmował się rozwojem i wdrażaniem projektów komunikacyjnych dla branży medycznej i farmaceutycznej.
Artur Kurasiński - współtwórca Fokus - smarter analytics (getfokus.com) oraz MUSE - narzędzia do mierzenia YouTube. Przedsiębiorca skupiony na wspieraniu i inwestowaniu w projekty technologiczne na wczesnym etapie rozwoju. Mentor, bloger oraz aktywny komentator branżowy. Współtwórca cyklu spotkań Aula Polska oraz nagród Aulery.
Zuzanna Rutkowska - Jako Dyrektor Strategiczny odpowiada za planowanie strategii komunikacji, których sercem jest YouTube oraz działania new business i rozwój firmy LifeTube. Wiążąc się z LifeTube przeszła na czerwoną stronę mocy, gdyż wierzy w konieczność zmian w reklamie w kierunku użyteczności i rozrywki, z prawdziwym wykorzystaniem mocy wideo i społeczności. W branży reklamowej działa od ponad 7 lat, od samego początku blisko strategii. Pracowała m.in w OS3 multimedia, Omnicom Media Group, PanMedia Western, a 4 lata temu, w ramach Grupy o2 tworzyła jedną z pierwszych agencji social media w Polsce.
Michał Sadowski - założyciel i Prezes Brand24 S.A. firmy zajmującej
się monitoringiem Internetu i jednego z laureatów konkursu Aulery 2012,
Ekomersy 2012, Mobile Trend Awards 2013. Startup Founder of the Year w konkursie The Next Web Startup Awards
2013. Autor bestsellerowej książki "Rewolucja Social Media".
Programista i grafik. Bloger i komentator zjawisk związanych z Internetem. W
wolnym czasie gitarzysta w zespole Band24.
Barbara Sołtysińska - współtwórca i Prezes Zarządu LifeTube, sieci partnerskiej YouTube (MCN) zrzeszająca wpływowych twórców video, którzy łącznie mają ponad 10 milionów subskrybentów i 70 milionów wyświetleń filmów miesięcznie. LifeTube łączy twórców video (youtuberów) z markami, a dla firm tworzy video, przygotowuje strategie obecności na YouTube, optymalizuje kanały. Wcześniej przez 7 lat związana z branżą PR. Projekty, które realizowała i nadzorowała, zostały uhonorowane licznymi nagrodami - polskimi i międzynarodowymi, m.in. Złotymi Spinaczami, nagrodami Golden Drum, tytułem Projektu PR Roku, Magellan Award, SABRE Awards, Kreaturą i innymi. Swoją wiedzą dzieli się podczas prowadzonych szkoleń oraz wykładów m.in. na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Warszawskiej Szkole Reklamy.
Tomasz Sulewski - Head of Social Media Strategy
& Coordination Orange Poland. Odpowiedzialny za wszystkie działania
Orange w social media, relacje z liderami opinii, obserwowanie i przewidywanie
trendów i wdrażanie ich w strategiczne i taktyczne działania firmy.
Konrad Traczyk - twórca Hash.fm, serwisu skierowanego do digital
influencers, rozwijanego w ramach spółki Social Hackers, którą zarządza.
Wcześniej związany z kilkoma projektami socialowymi min. Fejs.pl i Facebooker.
Był także odpowiedzialny za ten obszar w Euro RSCG (obecnie Havas). Z branżą
związany od 10 lat. W wolnym czasie, którego mu wraz z powiększaniem się
rodziny dramatycznie ubywa, lubi zgłębiać życie miast. W teorii i w praktyce.
Dr Jan Zając -
Marek Wajda - Ekspert ds. projektów i narzędzi cyfrowych w Orange Polska.
Nie wyobraża sobie życia bez internetu i telefonu komórkowego. Zaczynał w Gazety Wyborczej od stażysty do redaktora prowadzącego i redaktora wydania internetowego. W Orange odpowiada za realizacje wewnętrznych kampanii komunikacyjnych strategicznych projektów oraz za wewnętrzną sieć społecznościową. Współpracuje przy realizacji kampanii z b(v)logosferą. Współtwórca wielokrotnie nagradzanego bloga korporacyjnego blog.orange.pl a także kilkunastu formatów, również wideo (m.in. Webmagiel). Doświadczony trener i prelegent. Najważniejsze w jego życiu to dwie córeczki i muzyka ;)
Mateusz Grzesiak,
psycholog, trener i coach, pomagający ludziom i organizacjom w osiągnięciu ich szczytowego potencjału poprzez dostarczanie najbardziej zaawansowanych narzędzi m.in. z zakresu praktycznej psychologii,motywacji, komunikacji. Na jego szkoleniach i
prezentacjach, które prowadzi w 5 językach, pojawia się kilkanaście tysięcy osób rocznie. Występuje w Brazylii, Meksyku, Anglii, Niemczech, Polsce, Kolumbii i wielu innych krajach.
YouTuberzy:
AdBuster (Marek Hoffman) - na swoich kanałach ma milionową
widownię. Jeden z najbardziej aktywnych polskich twórców. Jest twórcą kanałów:
"AdBuster" i "Być jak Jan Błachowicz" oraz
współtwórcą "Tube Raiders".
Radosław Kotarski - współtwórca LifeTube. Człowiek uzależniony od
zdobywania wiedzy i dzielenia się nią w swoim programie "Polimaty".
Udowadnia, iż nawet najtrudniejsze zagadnienia potrafią być interesujące jeśli
tylko są odpowiednio przedstawione. Jego programy miały ponad 30 milionów
odsłon. Jest nazywany "człowiekiem instytucją" nauki. Sam pisze
scenariusze, reżyseruje i montuje odcinki swojego programu. Prowadził programy
w TVP i Fokus TV.
Furious Pete - Kanadyjczyk polskiego pochodzenia, który na swoich
kanałach ma blisko 2 miliony stałych widzów. Furious Pete jest “Professional
Competitive Eater" oraz “Fitness Guru". Przygodę z “Eating YouTube videos"
rozpoczął w 2007. Ma na swoim koncie kilka rekordów Guinnessa. Poza
YouTube zrealizował kilka programów dla m.in.: National Geo, Discovery Channel,
Sport Science, Travel Channel. Na jednym ze swoich kanałów uczy Amerykanów i
Kanadyjczyków języka polskiego.
Stuart Edge - https://www.youtube.com/user/stuartedge, 2,1 mln subskrybentów. Amerykański
youtuber, który zanim rozpoczął swoją przygodę z YouTube, pracował przy
oczyszczaniu toalet na budowach. Jego filmy notują po kilkanaście milionów
wyświetleń. Wyspecjalizował się w pozytywnych prankach i magii na ulicy. Ma na
swoim koncie kilka projektów komercyjnych.
Miejsce
Łazienkowska 6a, Warszawa