Zbieranie wymagań i współpraca z klientem (edycja 6.)

5 Lutego 2020, 09:00 (środa) - 7 Lutego 2020, 17:00 (Piątek)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  NORMALNY (CENA BRUTTO)

dostępnych: 8

już niedostępne 3 444,00 zł -

Witaj,

Nazywam się Michał Bartyzel, być może znasz mnie jako autora książki "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?", z bloga www.michalbartyzel.pl albo spotkaliśmy się na jednej z konferencji.

Teraz chciałbym zaprosić cię na wyjątkowe szkolenie: Zbieranie wymagań i współpraca z klientem. To już szósta edycja tego szkolenia i wciąż cieszy się ono dużą popularnością wśród analityków, PM a czasem inżynierów.

W trakcie tego szkolenia przygotuję cię do samodzielnego odnajdywania potrzeb klientów oraz szybkiego specyfikowania wymagań użytecznych dla zespołów deweloperskich, z którymi współpracujesz.

Koniecznie zanim przyjedziesz na szkolenie, zapoznaj się z serią artykułów Analiza biznesowa w praktyce, którą zamieściłem na swoim blogu www.michalbartyzel.pl.


AGENDA SZKOLENIA

Co znaczy myśleć biznesowo? 
  • słowa i ich znaczenia 
  • pojęcia biznesowe 
  • kontekst pojęć biznesowych
Sztuka zadawania pytań 
  • inicjatywa w trakcie konwersacji 
  • patrzenie z perspektywy klienta 
  • odpowiedzi świadczą o pytaniach
  • wyrażanie oczekiwań poprzez zaprzeczenie
  • pytania zamknięte i otwarte
Odkrywanie potrzeb klienta
  • czym jest potrzeba 
  • potrzeb jako problem albo korzyść 
  • pytania odkrywające potrzeby 
  • precyzowanie informacji
Prowadzenie konwersacji
  • struktura konwersacji 
  • konkretyzowanie wymagań 
  • uogólnianie wymagań 
  • proponowanie alternatywnych rozwiązań
Specyfikowanie wymagań
  • typologia wymagań 
  • kryteria akceptacji 
  • scenariusze Gherkin 
  • precyzowanie zakresu prac
Tworzenie i komunikowanie wizji
  • czym jest wizja 
  • wizja a zakres systemu 
  • formułowanie i komunikowanie wizji
Rozpoznawania procesu biznesowego
  • co się dzieje u klienta? 
  • mapowanie procesu biznesowego 
  • metoda Event Storming
Ustalanie priorytetów
  • wartość biznesowa a koszt wytworzenia
  • pytanie i eliminowanie 
  • ważność a pilność 
  • metody wizualne
Narzędzia
  • darmowe: *wiki, trello
  • płatne: jira, confluence

PROWADZĄCY: @MichalBartyzel
Zajmuję się przede wszystkim ułatwianiem współpracy na linii IT - biznes, uzwinnianiem organizacji, refaktoryzacją i efektywnością pracy.

Technikami, które opracowuję dzielę się w artykułach w magazynie Programista, portalu InfoQ, blogu, konferencjach. Jestem autorem książek: "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?" (Helion, 2012 i 2015), "Getting Things Programmed" (Helion, 2016), "Conversation Patterns for Software Professionals" (InfoQ).

Moja praca w liczbach to:

  • ~600 dni poprowadzonych szkoleń
  • 9 projektów związanych ze zwinną transformacją
  • 40+ artykułów w prasie branżowej
  • 4 napisane książki
  • 80+ klientów
Prowadzę blog www.michalbartyzel.pl

MINIMALNA WIELKOŚĆ GRUPY
Szkolenie zostanie uruchomione dla minimum 8 uczestników.


W CENIE SZKOLENIA

Zobacz również:

szkolenia Analityk IT Event storming Inżynieria wymagań wydarzenia Warszawa