Boarding School Expo 2024

28 Września 2024, 09:00-17:00 (Sobota)

Zobacz na mapie

Agenda konferencji


8:30 - 9:00 Rejestracja uczestników

9:00 - 9:15 Powitanie uczestników i sponsorów przez Oliviera Janiaka i Basię Salamon

9:15 - 10:00 Marzena Reich, wiceprezeska BAS i absolwenci brytyjskich szkół Boarding school zmienia życie (POLSKI, tłumaczenie symultaniczne na język angielski)

10:00 - 10:30 Does Hogwarts exist? A presentation about the magic of Prep School boarding. (Andrew De Silva, Headmaster The Oratory Prep School) (ENGLISH, tłumaczenie symultaniczne na język polski)

10:30-11:00 Przerwa kawowa

11:00 - 11:30 Czy każdy uczeń może studiować na Oksfordzie? Jola Kulik (POLSKI, tłumaczenie symultaniczne na język angielski)

11:30 - 12:15 Rozmowa Basi Salamon (doradczyni edukacyjna, założycielka butikowej agencji edukacyjnej Excellence in Education) z rodziną XXX: doświadczenie zmiany jaką jest wyjazd nastolatka do boarding School (POLSKI, tłumaczenie symultaniczne na język angielski)

12:15 - 13:15 LUNCH

13:15 - 13:45 Na co zwrócić uwagę wybierając boarding school? - Basia Salamon (POLSKI, tłumaczenie symultaniczne na język angielski)

13:45 - 14:45 "Szkoła idealna, czyli jaka?" "The ideal school, what is it like?" Panel dyskusyjny (ENGLISH, tłumaczenie symultaniczne na język polski) :


Pytania do zadania w panelu: What are the essential elements that make up an ideal school environment?
  1. How does the ideal school foster a balance between academic excellence and holistic development?
  2. In what ways does the ideal school cater to diverse learning styles and abilities?
  3. How does the ideal school promote a culture of inclusivity and diversity?
  4. What role does technology play in the ideal school, and how is it integrated into the learning process?
  5. How does the ideal school encourage critical thinking, creativity, and innovation among students?
  6. What strategies can the ideal school implement to support students' mental health and well-being?
  7. How does the ideal school cultivate a sense of community and collaboration among students, teachers, and parents?
  8. What role do extracurricular activities and real-world experiences play in the ideal school?
  9. How can the ideal school adapt to the changing needs and demands of the 21st-century learners and society?

Prelegenci:
  1. Alistair Brownlow, Principal of Rochester Independent College, UK
  2. Ruben Dutheil, College Champittet
  3. Marcin Szala - współzałożyciel warszawskiej Liceum Arte Liberales, absolwent brytyjskiej boarding school Clifton College

14:45 - 15:00 - zakończenie części konferencyjnej (Basia Salamon, Olivier Janiak- zapraszamy na targi (POLSKI, tłumaczenie symultaniczne na język angielski)