SPEAK IN_UX

30 Października 2019, 09:00 (środa)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.

Dzień 1. RESEARCH

Paulina Walkowiak

CEO w cux.io, #mompreneur, analityk produktu, badacz. Oprócz zarządzania produktem, wspiera firmy w budowaniu strategii analitycznej. Specjalizuje się w łączeniu i analizowaniu danych z wielu źródeł i odkrywaniu insightów. Prowadzi warsztaty komercyjne, zajęcia ze studentami, występuje publicznie w Polsce i za granicą. Z wykształcenia projektantka komunikacji i antropolog.

Data Driven Design Intro

Analizowanie samych wskażników z Google Analytics nie pomoże Ci zbudowac silnej marki. Co zatem zrobić, żeby klienci coraz chętniej wybierali Twoje rozwiązanie? Do czego powinniśmy dążyć? Co to są quick winy i insighty? Opowiem czym jest dzisiaj analityka produktowa, jak dane analizują duże marki i jak Ty możesz przełożyć ich sposoby na swój produkt tak, żeby zbudować mocną przewagę konkurencyjną.

Magdalena Laine-Zamojska

Nie wyobraża sobie tworzenia produktów i usług bez zrozumienia kto i jak będzie z nich korzystał. Jako badaczka pracująca przy tworzeniu i rozwijaniu usług prowadziła badania między innymi w szpitalach, więzieniach i muzeach.

Obecnie pracuje w Lufthansa Systems przy aplikacji wykorzystywanej przez dyspozytorów w liniach lotniczych do planowania lotów. Tworzy i wdraża strategie badawcze dla nowych produktów lub usług. Pracuje w zespołach skupiających specjalistów z różnych dyscyplin, tworzących nowe usługi i produkty z takich.

Wcześniej pracowała w Kainos, w projekcie aplikacji medycznej, której celem było umożliwienie dostępu do zintegrowanych danych medycznych (Wielka Brytania). Współpracowała także z takim organizacjami jak: Interactive Institure Swedish ICT (Szwecja), NODEM Network of Design and Digital Heritage, Narodowy Insytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Narodowe Archiwum Cyfrowe czy Muzeum Gdańska. Prowadziła także zajęcia z badań etnograficznych na SWPS, na kierunku projekowanie usług.

Badaczka czy spekulantka? O badaniach użytkowników i ich roli w projektowaniu produktów i usług

Czy w procesie tworzenia lub rozwijania produktów i usług potrzebna jest badaczka? Jaka jest rola badań? Kto w zespole projektowym może pełnić rolę badacza i na co powinien zwrócić uwagę, aby uniknąć najgorszych pułapek.

Janina Bąk (Janina Daily)
Komendant komedii w Janinadaily.com. Demon prezentacji. Wirtuoz statystyki.
Umie liczyć, opowiadać i opowiadać o liczeniu. W jej historiach zasób słów jest tak bogaty, że mógłby samodzielnie spłacić cały dług publiczny Grecji.
Posiada następujące osiągnięcia życiowe:
1. Pisze bloga o swojej pracy na uczelni, mężu z politechniki i wiecznie nieudanych dietach, a ponad 60 tysięcy ludzi chce to czytać
2. Nagranie z wykładu o statystyce, który wygłosiła na TEDx Koszalin, ma ponad 50 000 wyświetleń i było przez moment popularniejsze niż wideo Zenka Martyniuka
3. Występowała w Polsce, Berlinie i w Oxfordzie, i wszędzie strasznie śmiano się z jej żartów o odchyleniu standardowym.
Lubi uczyć ludzi, że z analizą danych można i należy się zaprzyjaźnić.

Statystyki nie kłamią, ale ludzie kłamią na temat statystyk. Błędy poznawcze, które mogą zrujnować Twoje analizy.
Niewiele biznesów wie, że mogą mieć najbardziej zaawansowany zespół analityczny, doskonałe oprogramowanie i brawurowe budżety, ale na nic im się to wszystko przyda, jeśli nie wzmocnią najsłabszego ogniwa wszelkich analiz statystycznych - a tym ogniwem jest człowiek. Błędy poznawcze i logiczne, które popełniają zarówno badani, jak i badacze, mogą zaszkodzić nam na wszystkich poziomach analizy - na etapie tworzenia narzędzi, zbierania danych, jak i interpretacji i wyciągania wniosków. Janina przedstawi najczęstsze błędy, z którymi się spotyka w trakcie pracy z markami i podpowie, jak ich uniknąć.

Alicja Antkowiak
Alicja jest kognitywistką i UX Researcherem w Allegro. Od 6 lat przeprowadza badania jakościowe i ilościowe, żeby lepiej poznać i zrozumieć potrzeby klienta oraz upewnić się, że produkt na nie odpowiada. Wielka fanka zdrowego rozsądku oraz decyzji opartych o rzetelne dane. Po godzinach prowadzi zajęcia na UAM w Poznaniu, ćwiczy grę na pianinie i podróżuje.

Symbioza metod badawczych. Czyli jak pokochałam Excela?
Jeżeli na podstawie wniosków z badań nie podejmuje się decyzji, nie ma sensu robić badań.
A jeżeli się je podejmuje, to wyciąganie wniosków z badań to kawał odpowiedzialności.
Czy jedna metoda badawcza wystarczy, żeby być pewnym wniosków? Kiedy warto je odpowiednio zmiksować? Po co? I jak?
Na te pytania Alicja postarm się odpowiedzieć przykładami z życia (zawodowego) wziętymi.