Szkoły w chmurze - budowanie kompetencji cyfrowych w XXI wieku

5 Kwietnia 2019, 09:30 (Piątek) - 6 Kwietnia 2019, 13:15 (Sobota)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.

PRELEGENCI


prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary 
jest informatykiem, kierownikiem Katedry Technologii Informacyjnych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W trakcie swojej kariery zawodowej pracował na dziewięciu uczelniach, trzech w kraju i sześciu za granicą, we Francji i Włoszech. Ponadto był profesorem wizytującym w Macao i Portugalii. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się aktualnie na problematyce elektronicznego biznesu, elektronicznej gospodarki opartej na wiedzy, elektronicznej administracji i społeczeństwa informacyjnego. Jest autorem lub współautorem 10 książek i ponad 150 artykułów naukowych oraz wielu artykułów popularnonaukowych i publicystycznych. Był głównym organizatorem ponad 50 naukowych konferencji krajowych i międzynarodowych. Był liderem blisko 100 krajowych i międzynarodowych projektów naukowych i wdrożeniowych. Był konsultantem wielu ministerstw, komisji sejmowych i senackich oraz ekspertem Komisji Europejskiej. Od wielu lat jest członkiem Rady ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej. http://www.kti.ue.poznan.pl/cellary
dr Krzysztof Krzywdziński
Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Zakład Teorii Algorytmów i Bezpieczeństwa Danych Wykładowca i przedsiębiorca. Od ponad 15 lat czynny programista i dydaktyk informatyki. Uczył programowania na wszystkich poziomach edukacji. Zaangażowany w organizację mistrzostw w programowaniu i promocję nauki programowania wśród dzieci. Twórca kilku startupów zarówno z branży software jak i hardware. Pomysłodawca i twórca platformy PixBlocks.com służącej do nauki programowania.
Dariusz Kędziora
Microsoft
Od 2007 roku pracuje w firmie Microsoft. Przez 8 lat w dziale Nowych Technologii (DX) jako Ewangelista, teraz w dziale Microsoft Services jako TAM (Technical Account Manager). Na co dzień odpowiedzialny za wsparcie działów IT w utrzymaniu i rozwoju infrastruktury kluczowych Klientów z wykorzystaniem grupy profesjonalnych inżynierów Microsoft (PFE). Posiada certyfikaty: MCSE Private Cloud, MCSA, MCT i VCP5. Przed podjęciem pracy w Microsoft pracował w firmach sektora IT. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, kierunek Automatyka i Robotyka. Prowadzi firmowego bloga ewangelista.IT, na którym wyjaśnia prostym językiem trudne tematy IT. Pasjonat nowych technologii (tych z przyszłości) oraz gadżetów technologicznych.
Dawid Łasiński
PAN BELFER
nauczyciel chemii w Zespole Szkól im Gen. Dezyderego Chłapowskiego w Bolechowie, który dzięki swoim działaniom w ciągu 3 lat zdobył prawie 50 000zł od sponsorów na nowoczesny sprzęt dla swoich uczniów - jest przekonany, że nauczyciel musi dbać o markę osobistą i być liderem dla swoich uczniów. Powinniśmy z dumą mówić o swoich sukcesach i podkreślać swoje umiejętność. Uczeń musi wiedzieć z kim i dlaczego chce realizować ciekawe i wciągające projekty edukacyjne - w lutym 2017r. stworzył postać Pan Belfer - nauczyciela z Internetów. Prowadzi na żywo dostępne dla wszystkich videolekcje z chemii. Jego Fanpage polubiło ponad 7000 osób z całej Polski, a kanał na YT "Pan Belfer" subskrybuje ponad 20 000 osób. Po 2 latach od startu projektu, 9 odcinków było oglądanych 700 000 razy przez prawie 7 000 000 minut. - pasjonat nowoczesnych technologii, filmu, fotografii i zastosowania VR i AR w edukacji - twórca wielokrotnie nagradzanego Szkolnego Koła Filmowego - założyciel Młodzieżowej Telewizji CoolturalnaTV - członek grupy SuperbelfrzyRP, posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Expert, jest członkiem polskiej społeczności MIEE - w marcu 2018 zaproszony, jako jeden z trzech najbardziej innowacyjnych nauczycieli w Polsce, przez Microsoft do udziału w międzynarodowej konferencji edukatorów "Educator Exchange" w Singapurze
Bohumír Soukup

 SGP Systems

Jest czeskim programistą, autorem narzędzi do nauki programowania SGP (Baltie 2, 3, 4C#, C# Studio), na których wzorują się od 1991 roku prawie wszystkie światowe firmy (Lego, M.I.T. Microsoft, Google i inne), Gazeta Business World (2003) uznała go za jednego z najlepszych informatyków na świecie. W roku 1978 założył firmę SGP Systems. Uczy dzieci i młodzież co to jest komputer, co to jest program i jak dobrze programować, uczy też nauczycieli, jak mają uczyć uczniów.
Anna Borkowska
AKADEMIA NASK
Psycholog, socjoterapeutka, kierownik Zespołu Edukacji i Szkoleń w NASK. Specjalista w zakresie wczesnej profilaktyki zachowań problemowych dzieci i młodzieży, m.in. agresji i przemocy rówieśniczej, zagrożeń w cyberprzestrzeni, zaburzeń wieku adolescencji. Trener programów profilaktycznych i autorka licznych programów szkoleniowych dla specjalistów.
Helena Winiarczyk
SKRIWARE
Odpowiada w Skriware za współtworzenie innowacyjnych narzędzi edukacyjnych oraz przeprowadzanie wdrożeń do szkół i instytucji dydaktycznych.
Praktycznego podejścia do edukacji nauczyła się pracując z dziećmi i młodzieżą w niepublicznych placówkach dydaktycznych, a wiedzę o startupach zdobywała w instytucjach takich jak Startup Poland czy Reaktor Warsaw. Helena jest ekspertką z zakresu edukacji STEAM oraz możliwości wykorzystania nowych technologii w edukacji. Łączy wiedzę psychologiczną i biznesową z pasją do edukacji. Ukończyła Uniwersytet Warszawski, Szkołę Główną Handlową oraz irlandzki University of Limerick.   
Artur Rudnicki
Konsultant Microsoft dla Edukacji, Wicedyrektor w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu Nauczyciel przedmiotów informatycznych (systemy operacyjne, sieci komputerowe) w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, od 2003 roku zastępca dyrektora. Jest organizatorem cyklu ogólnopolskich konferencji dla dyrektorów szkół i nauczycieli na temat: "Nowoczesne technologie IT w cyfrowej szkoły i administracji publicznej". Od 205 roku szkolny lider w programie Microsoft dla Edukacji, gdzie szkoła uzyskała tytuł Microsoft Showcase School (szkoła została włączona do grona najbardziej innowacyjnych szkół z całego świata). Zdobył tytuł Microsoft Innovative Expert Educator Fellow oraz Master Trainer. Pełni rolę egzaminatora egzaminu maturalnego z informatyki oraz egzaminu w zawodzie technik informatyk. Od czterech lat jest powoływany jako przewodniczący zespołu egzaminatorów przez OKE Warszawa do prac komisji, która sprawdza praktyczny egzamin w zawodzie technik informatyk. Jest autorem komentarzy do rozwiązań publikowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną w zawodzie technik informatyk. Posiada tytuł MCP (Microsoft Certified Specialist), MOS (Microsoft Office Specialist) oraz MCE (Microsoft Certified Educator). Pracuje i rozwija serwerowe rozwiązanie dla szkół, tzw. Cloud Collection. Zainteresowania: mocna muzyka, sport (w szczególności piłka ręczna), nowe technologie.
Mateusz Koman
  EduSense
Entuzjasta nowych technologii. Posiada wieloletnie doświadczenie przy organizowaniu i realizowaniu projektów społeczno-kulturowych. Założyciel i redaktor czasopism młodzieżowych, koordynator i autor licznych warsztatów promujących szeroko rozumianą edukację i technologię.
Obecnie, pod skrzydłami EduSense, prowadzi  szkolenia i warsztaty nauczycieli z elementów programowania wykorzystując robota edukacyjnego Ozobot.
Adam Jurkiewicz
Haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology z języka programowania Python.Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce, trener języka programowania Python, robotyki, mechatroniki, technologii komputerowych ze szczególnym uwzględnieniem otwartych zasobów edukacyjnych oraz oprogramowania OpenSource. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop - remiksu systemu operacyjnego dla wolnych ludzi, legalnego i darmowego dla wszystkich - dostępnego na stronie http://free-desktop.pl  Twórca i prowadzący portalu https://python.szkola.pl - zajmuje się tam wsparciem dla nauczycieli informatyki i oswajaniem Pythona w szkołach. Pisze scenariusze lekcji, darmowe oprogramowanie, inspiracje i kursy dla początkujących. Twórca portalu http://robotyka.cyfrowaszkola.waw.pl - środowiska do sterowania robotami na ekranie w oparciu o projekt Open Source Reeborg - Blockly i Python.Propagator Wolnego i Otwartego Oprogramowania, otwartej cyfrowej mapy OpenStreet Map i wszelkich "otwartych" rozwiązań. Prywatnie - miłośnik szant, stateczny mąż i ojciec, zwariowany nauczyciel młodzieży jeśli tylko ma okazję.Najczęściej spotykany na Facebook: https://www.facebook.com/adam.jurkiewicz.superbelf...
Marek Maj

 GO4Robot

  • Prezes Fundacji Czas Programistów
  • Zarząd GO4Robot sp. Z o.o.
  • O sobie Od 6 lat aktywnie prowadzi szkolenia z programowania.Tysiące godzin warsztatów z dziećmi i kolejne setki godzin doświadczenia w nauce nauczycieli. W 4 lata stworzył akademię robotyki, gdzie tygodniowo uczęszcza 1500 dzieci. Uważa, że nauka powinna być zabawą. Poprzez fundację pomaga w rozwijaniu nauki robotyki w polskich szkołach.
Ewa Sumowska

koordynator regionalna ECDL

nieuleczalna pracoholiczka, nauczycielka (matematyki), wykładowczyni (IT), przedsiębiorczyni, aktywistka społeczna, radna osiedlowa, koordynatorka regionalna ECDL w regionie Poznań (województwo lubuskie i wielkopolskie), członek Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, Polskiego Towarzystwa Informatycznego, Polskiego Towarzystwa  Technologii i Mediów Edukacyjnych...
Krzysztof Kolanowski

LIBRUS

Absolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przez 17 lat Nauczyciel matematyki i informatyki w liceum ogólnokształcącym w Poznaniu. Związany z firmą Librus od 2007 roku. Obecnie Specjalista ds. Wdrożeń i Szkoleń IT Librus na terenie Wielkopolski. Dobra znajomość środowiska nauczycielskiego oraz wiedza z zakresu technologii informatycznych pozwala mu przeprowadzać skuteczne szkolenia i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dla szkół. W życiu prywatnym interesuje się historią i fotografią, lubi aktywnie spędzać wolny czas.
Andrzej Musisz
ADVISOR
Założyciel firmy ADVISOR działającej na rynku IT od 1994 roku, aktualnie pełniąc w niej funkcję prezesa zarządu. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w projektowaniu infrastruktury IT dedykowanej edukacji. Brał udział jako kierownik projektu, projektant czy wykonawca w największych projektach realizowanych w ostatnich latach w edukacji w Polsce, takich jak: eSzkoła Wielkopolska, Opolska eSzkoła, szkołą ku przyszłości, eSzkoła Moja Wielkopolska, czy aktualnie realizowany Cyfrowa Dziecięca Encyklopedia Wielkopolan. W przeszłości wykładowca akademicki oraz trener Ogólnopolskiej Fundacji Edukacji Komputerowej. Pełnił funkcję administratora sieci na Wydziale Fizyki UAM. Projektował, wdrażał i administrował wieloserwerowymi środowiskami sieciowymi zarówno na rynku komercyjnym jak również w jednostkach samorządowych i edukacji.
Łukasz Szczepkowski
 KUKA CEE GmbH  Sp. z o. o. Oddział w Polsce
Pracuje w KUKA od ponad 8 lat, zaczynał jako inżynier serwisowy oraz doradca techniczny. Obecnie Regionalny Kierownik Sprzedaży prowadzący biuro w Bydgoszczy, obsługujący największego producenta samochodów w Polsce oraz wielu innych klientów z Polski północnej
Grzegorz Jankowski
HELION EDUKACJA
Kierownik Projektu Helion Edukacja. Studiował na Politechnice Poznańskiej Ochronę Środowiska oraz na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu Geografię. W Helionie pracuje od 2002 roku. Od 2005 jest odpowiedzialny za koordynację działań związanych segmentem edukacyjnym wydawnictwa. Prywatnie lubi improwizacje gitarowe, fotografię i turystykę górską.
Milena Piasecka
Product Manager, od lat prowadzi projekty IT w dziedzinach edukacji, kultury, analizy zagrożeń w sieci. Jako manager zrealizowała ponad 12 projektów edukacyjnych finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Ponadto, uczy dzieci programowania z użyciem języka Scratch i Blockly oraz narzędzi i gier takich jak Minecraft, mBot, CodeCombat, Lightbot, materiałów CoderDojo, Code.org i wielu innych. Obecnie zajmuje się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych wspomagających naukę przedmiotów ścisłych.
Łukasz Gierek
Nauczyciel przedmiotów informatycznych w Zespole Szkół Technicznych w Radomiu.  Wykładowca Akademicki na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. MIEExpert (Microsoft Innovative Educator Expert), MIEFellow, pierwszy polski gospodarz TweetMeet.

Uczestnik, trener i prelegent na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach dla nauczycieli (Toronto, Singapur, Ateny, Wiedeń, Sarajewo).

Microsoft Innovative Educator Expert. Nie jest satysfakcjonujące uczenie technologii dla samego jej poznania. Jak ją wykorzystać w życiu, aby ułatwić sobie codzienne obowiązki? Od wielu lat pracuje wspólnie z młodzieżą nad sposobami wykorzystania najnowszych gadżetów. Szybkość zmieniającej się technologii zmusza go do ciągłego wyścigu. Jak zostać w nim zwycięzcą? Cały czas stara się odnaleźć odpowiedź na to pytanie. 
Z zamiłowania kreator serwisów internetowych i aplikacji bazodanowych. Reklama, grafika, kodowanie. Lubi to! Prywatnie zaangażowany futbolista i niezmordowany kibic. Uwielbia spotykać się z ciekawymi ludźmi. Pomysłodawca platformy eduheroes.org
Grzegorz Papych
PAXER
Założyciel i  zarządzający firmą Paxer. Związany z technologią druku i skanowania 3D od wielu lat. Popularyzator rozwiązań druku 3D w edukacji. Jego firma, wraz z brytyjską firmą PrintLab, oferuje unikalne na polskim rynku podejście do druku i skanowania 3D przedstawiając gotowe scenariusze lekcji 3D do wykorzystania przez każdego nauczyciela. Hasło tego przedsięwzięcia brzmi: "Inspirujmy przyszłe pokolenia, razem"
Maciej Danieluk
  Superbelfrzy RP
Nauczyciel: Zespół Szkół Powszechnych im. Pierwszych Piastów w Damasławku Urodzony w Poznaniu, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Od 2009 roku nauczyciel informatycznych przedmiotów zawodowych oraz informatyki w Szkole Podstawowej i Gimnazjum. Twórca, właściciel i długoletni (2002 - 2008) prowadzący portal internetowy dla nauczycieli pod adresem: http://www.literka.pl. Entuzjasta zastosowania TiK w edukacji. Trener umiejętności ICT oraz w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych. Prelegent wielu konferencji dla nauczycieli, autor szkoleń z zakresu TIK. Członek grupy Superbelfrzy RP, trener w stowarzyszeniu Mistrzowie KodowanTomasz 
Tomasz Sobiepan
Był nauczycielem fizyki, dyrektorem szkoły, koordynatorem ogólnopolskiego Programu KREATOR dotyczącego szkolenia nauczycieli we wprowadzaniu umiejętności kluczowych do nauczania na lekcjach przedmiotów szkolnych. Obecnie rozwija ideę codziennego stosowania doświadczeń na lekcjach przedmiotów przyrodniczych dzięki bezprzewodowej technologii cyfrowej.
Mariusz Utkowski
Nauczyciel w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu. Microsoft Innovative Educator Expert. Grafika nie stanowi dla niego tajemnic. Doświadczenia prowadzone wspólnie z młodzieżą doprowadziły jego sposoby posługiwania się nowoczesnymi technologiami do perfekcji. 20 letnie doświadczenie w pracy pedagogicznej zaowocowało powstaniem wielu wspaniałych produkcji graficznych. Firmy bardzo chętnie korzystają z jego pomysłów na oprawę graficzną dla swoich przedsięwzięć. Praktyk czynnie współpracujący z różnymi firmami w dziedzinie grafiki komputerowej. Bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi. Przeprowadził wiele szkoleń dla dorosłych i młodzieży z zakresu połączenia nowoczesnych technologii i oprogramowania graficznego. Prywatnie wielbiciel snowboardu i paralotniarstwa.
Kondrat Szczepaniak
  LENOVO
Absolwent WIT pracujący na stanowisku Pre-Sales Support Engineer w dziale SMB w Lenovo. Codziennie wspierający dział handlowy SMB oraz polskie dystrybucje z rozwiązań biznesowych rodziny Think.
Dariusz Michalski
PROKSER
Elektronik, Informatyk, Menadżer i szkoleniowiec. Specjalista w zakresie systemów operacyjnych i sieci komputerowych. Od lat w branży elektroniki, IT i techniki biurowej. Właściciel firm: Prokser i Copy-Print.  Związany z takimi markami jak Ricoh, VD, HP, Lenovo, Sony, NEC, Samsung i EduMatrix.
Aleksandra Orkan-Łęcka
  Skriware
  • obecnie Product Manager w Skriware, gdzie na co dzień zajmuje się między innymi zarządzaniem interscyplinarnym zespołem produktowym, badaniami User Experience, realizacją warsztatów dla nauczycieli, dzieci i rodziców, oraz tworzeniem materiałów edukacyjnych
  • doświadczenie zawodowe zdobywała jako badacz jakościowy i project manager w agencji badań marketingowych, a następnie w branży reklamowej - łącząc obowiązki stratega, copywritera, project i account managera
  • Professional Scrum Product Owner I
  • z wykształcenia magister Socjologii Stosowanej i Antropologii Społecznej ze specjalizacją w zakresie antropologii współczesności