Szkoły w chmurze - budowanie kompetencji cyfrowych w XXI wieku
5 Kwietnia 2019, 09:30 (Piątek) - 6 Kwietnia 2019, 13:15 (Sobota)

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
WARSZTAT NR 10
"Programowanie przez rysowanie"
Prowadzący: Mateusz Koman
termin: 6 kwietnia 2019 - sobota - godz. 10.45
Podczas zajęć z robotem edukacyjnym
Ozobot pokażemy, że programowanie w klasach 1-3 może być łatwe tak, jak
rysowanie. Nie wymaga ono specjalnych przygotowań czy zmiany przestrzeni
klasowej.
Ozobot to mały, ale
bardzo inteligentny robot do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do
świata informatyki i edukacji STEAM (Science, Technology, Engineering, Art,
Maths). Uczy poprzez zabawę i doświadczenie, rozwija kreatywność, myślenie
logiczne i algorytmiczne. Sprawdza się zarówno w zadaniach indywidualnych, jak
i grupowych.
Podczas szkolenia:
- dowiesz się jak wykorzystać roboty do realizowania treści wynikających z podstawy programowej w szkole podstawowej, ·
- sprawdzisz jak włączyć treści programistyczne w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji (programowanie przez rysowanie) ·
- pokażemy, że programowanie może być łatwe tak, jak rysowanie (nie wymaga ono specjalnych przygotowań czy zmiany przestrzeni klasowej. ·
- wspólnie zrealizujemy kilka przykładowych scenariuszy zajęć w "Dni tygodnia", "Kosmiczna podróż", w których integralną częścią zajęć będzie programowanie robotów ·
- porozmawiamy o nauce logicznego i algorytmicznego myślenia oraz rozwoju kreatywności i abstrakcyjnego spojrzenia na świat
opis |
Miejsce
Szkoła Podstawowa nr 12 im. prof. Adama Wodziczki
osiedle Kazimierza Wielkiego 33, Gniezno
Zobacz na mapie
Zobacz na mapie
osiedle Kazimierza Wielkiego 33, Gniezno