Wyjątkowa jesień przed osobami zaangażowanymi w działania związane z komunikacją, promocją, marketingiem i nowymi technologiami w instytucjach kultury! Instytut Kultury Miejskiej zaprasza 25-27 października na dwa "siostrzane" wydarzenia - Konferencję Marketing w Kulturze i Forum Kultury Cyfrowej.
25 października, podczas Konferencji Marketing w Kulturze, skupimy się na języku komunikacji instytucji kultury, trwałym relacjom z otoczeniem, które budują, czy dostępności cyfrowej. W programie także przegląd trendów marketingowych i sesja poświęcone budowaniu angażującego profilu na Instagramie.
26 października, w trakcie Forum Kultury Cyfrowej, dyskutować będziemy o kuratorowaniu kolekcji cyfrowych, sztuce i sztucznej inteligencji. W programie także wystąpienia na temat publikacji i wystaw online, trendów w prezentowaniu kolekcji, poszukiwaniu sylwetki "typowego" odbiorcy sztuki cyfrowej czy archiwistyce internetu.
27 października proponujemy sześć równoległych sesji warsztatowych:
Digitalizacja usług w instytucjach kultury. Prowadzenie: Rytm.Digital
Strategia partycypacyjności i ko-kreacji w planowaniu kolekcji cyfrowej. Prowadzenie: Zuzanna Ciesielska, Natalia Cetera (Centrum Cyfrowe)
Rolki na Instagram i Tik Toka - pomysł, projekt - wykonanie. Prowadzenie: Studio Manilov
Jak wspierać stabilność zasobów online instytucji kultury? Praktyczny przegląd metod i narzędzi. Prowadzenie: Marcin Wilkowski (Centrum Kompetencji Cyfrowych UW)
Wprowadzenie do dostępności cyfrowej: Jak zapewnić, aby nasza kultura była dostępna dla wszystkich? Zaprojektuj ją od początku. Prowadzenie: Piotr Źrółka.
Dodatkowo:
* wizyty studyjne w gdańskich pracowniach digitalizacji grupy DigiMuz oraz spotkanie z zespołem Działu Promocji i Marketingu Muzeum Narodowego w Gdańsku. (26.10.2023g. 9.30 - 11.00)
** MidParty (Zakończenie pierwszego dnia) - Mchy i Porosty DJ set + wizualizaje - Arkadiosh & WIK - Koncert Darksynth