Konferencja Marketing w Kulturze i Forum Kultury Cyfrowej 2023
25 Października 2023, 09:30 (środa) - 27 Października 2023, 14:00 (Piątek)
PROGRAM MwK x FKC 2023
PROGRAM Konferencji Marketing w Kulturze, 25 października 2023
- Język komunikacji instytucji kultury. Prowadzenie: Paulina Mikuła, Mówiąc Inaczej
- Budowanie lovebrandu instytucji kultury na przykładzie dużych marek. Karolina Szabłowska (IKEA Marketing Communications Manager IKEA Retail sp. z o.o). Prowadzenie: Edyta Kowal (edytakowal.pl).
- Przegląd case studies dostępności komunikacji i marketingu w instytucjach kultury. Prowadzenie: Wojtek Kutyła: (https://wojtekkutyla.pl/), Piotr Źrołka (https://piotrzrolka.pl), Barbara Sowa (Magazyn PISMO), Anna Cygankiewicz (Festiwal Kultura bez Barier).
- Instagram, który angażuje - prowadzenie: Ola Długołęcka i Anna Szałas (https://sztukadokawy.pl)
- Przegląd trendów w komunikacji marketingowej AD 2023. Prowadzenie: Jagoda Prętnicka-Markiewicz
- Kultura to ludzie: Rola marki osobistej pracownika w budowaniu wizerunku instytucji. Prowadzenie: Dawid Lewandowski (Artysta na socialu) (https://www.instagram.com/artystanasocialu/)
- Kurator kolekcji cyfrowej - nowy zawód. Prowadzący Grzegorz Jędrek (wniedoczasie.pl). Rozmówcy: Łukasz Kozak, Alicja Urbanik Kopeć;
- Sztuczna Inteligencja i sztuka. Rozmawiają: Jakub Depczyński (Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie), Bartosz Zaskórski aka Mchy i Porosty. Prowadzenie: dr Ewa Drygalska
- Otwarta Zachęta. O partycypacyjności i ko-kreacji kolekcji cyfrowej. Prowadzenie: Zuzanna Ciesielska, Natalia Cetera (Centrum Cyfrowe)
- Wystawa sztuki cyfrowej okiem kuratora. Prowadzenie: Jakub Depczyński (Muzeum Sztuki Nowoczesnej Warszawa)
- Nowości i trendy w prezentowaniu kolekcji cyfrowych. Prowadzenie: Rytm.Digital
- Typowy odbiorca sztuki cyfrowej nie istnie... oh wait!. Prowadzenie: Zuzanna Stańska (Dailyart, Moiseum)
- Co po nas zostanie? Archiwizacja internetu. Prowadzenie: Marcin Wilkowski (Centrum Kompetencji Cyfrowych UW, web96.pl)
27 października proponujemy sześć równoległych sesji warsztatowych:
- Digitalizacja usług w instytucjach kultury. Prowadzenie: Rytm.Digital
- SPARK AI - re-use domeny publicznej. Obsługa aplikacji Spark. Prowadzenie: Agnieszka Kotowska
- Strategia partycypacyjności i ko-kreacji w planowaniu kolekcji cyfrowej. Prowadzenie: Zuzanna Ciesielska, Natalia Cetera (Centrum Cyfrowe)
- Rolki na Instagram i Tik Toka - pomysł, projekt - wykonanie. Prowadzenie: Studio Manilov
- Jak wspierać stabilność zasobów online instytucji kultury? Praktyczny przegląd metod i narzędzi. Prowadzenie: Marcin Wilkowski (Centrum Kompetencji Cyfrowych UW, web96.pl)
- Wprowadzenie do dostępności cyfrowej: Jak zapewnić, aby nasza kultura była dostępna dla wszystkich? Zaprojektuj ją od początku. Prowadzenie: Piotr Źrołka (https://piotrzrolka.pl).
Dodatkowo:
WIZYTY STUDYJNE
26.10.2023g. 9.00 - 10.30
Zarejestrowanych uczestników wydarzenia zapraszamy do udziału w bezpłatnych wizytach studyjnych w gdańskich pracowniach digitalizacyjnych związanych z grupą DigiMuz oraz do spotkania z zespołem Dział Promocji i Marketingu Muzeum Narodowego w Gdańsku.
I. Muzeum Archeologiczne - Dział Digitalizacji (pracownia grupy DigiMuz)
- Zarządzanie zbiorami Muzeum archeologicznego w Gdańsku poprzez indywidualnie zaprojektowany system bazodanowy Archeoportal. Cyfrowe przetwarzanie dziedzictwa kulturowego od stanowiska archeologicznego poprzez dokumentację i zabytki Archeologiczne. Automatyczna publikacja zasobów do katalogu online
- max. 10 osób
- 26.10.2023; godz. 9.00 - 10.30
- Marcin Szmitt
II. Narodowe Muzeum Morskie - Dział Digitalizacji (pracownia grupy DigiMuz)
- Skanowanie i tworzenie modeli 3D, - zamieszczanie modeli w mediach społecznościowych, - przygotowanie modeli 3D do druku, - wydruk 3D, - techniki 3D w dokumentacji obiektów nautologicznych.
- max. 7 osób.
- 26.10.2023 9.00-10.30
- Paweł Monkiewicz, Brygida Sonnack
III. Muzeum Narodowe w Gdańsku - Dział Digitalizacji (pracownia grupy DigiMuz)
- Odwzorowanie koloru w digitalizacji muzealiów - z wykorzystaniem funkcji Pixel Shift w aparatach cyfrowych
- max. 12 osób
- 26.10.2023; godz. 9.00 - 10.30
- Grzegorz Nosorowski
IV. Muzeum Narodowe w Gdańsku - Dział Marketingu/Promocji
- Rebranding instytucji kultury - proces i wdrożenie; Wizyta z udziałem zespołów: Działu Marketingu MNG oraz Studio ToFu;
- max. 12 osób
- 26.10.2023 godz. 9.00-10.30.
- dział Marketingu
ZAPISY: https://app.evenea.pl/event/marketingwkulturzeforumkulturycyfrowej2023/
KONTAKT: [email protected]
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do (nieznacznych) zmian w programie. :)
Miejsce
Targ Rakowy 11, Gdańsk